suleilitha schreef:Haha, ik zal het nog een keer uitleggen, paarden in de wei doen veel dingen die ze onder het zadel niet doen en hoe zwak een paard zich ook zal voelen, dit zal hij nooit aan de rest van de kudde laten zien, als hij het kan verbloemen. Let maar eens op als je een kudde paarden ziet, welke de meeste trappen en bijtaanvallen te verduren krijgen, dat zijn de zwakkeren.
Verder is onder het zadel rijden veel zwaarder voor een paard of pony dan een beetje spelen en rennen op het land.
Verder denk ik echt dat er op deze jonge leeftijd gewoon veel te veel met het dier is gedaan. En hij laat dat merken doordat hij gewoon niet voorwaarts is te krijgen (geef hem nog gelijk ook)
Het is erg makkelijk een jong dier te overvragen, kennelijk is het veel moeilijker voor menig eigenaar om tijdig even gas terug te nemen en een dergelijk dier lekker even een paar maanden los te laten, helemaal los....
Hm, hij laat het dus met longeren ook duidelijk merken, dominant doen, steigeren, stilstaan. Teken van overvraging bij jonge paarden wat zich vertaalt in.... staken.
Ok, ik zal jou verahaal aan de eigenaar voorleggen, ik hoop zowiezo dat de da er bij word gehaald.
dat hij met 2.5 al mak is gemaakt sta ik ook helemaal niet achter hoor.