3Jarige Talent net zadelmak!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: 3Jarige Talent net zadelmak!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 15:34

Dankjulliewel! :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:37

dit is zeker een goed begin!
de achterhand komt er al een beetje bij en ze zoekt de nageving op.
ze is nog erg jong us ik zal nog niet teveel van haar vragen.
en je huding..handen recht op en dragen en rechtop,trots op je knol gaan zitten ;)

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:07

Ziet er fijn en ontspannen uit.. Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen ga zo door

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:58

Ik zou nog niet zo intensief rijden met dit paardje. Ze is dan wel drie, maar zo te zien nog volop in de groei. Daarnaast is ze nog erg overbouwd en dit lijkt me niet goed voor de belasting van o.a. haar voorbenen (lees: vergrote kans op artrose op latere leeftijd). Ik zou haar zeker nog een zomer laten groeien en uitharden.
Verder vind ik het rijden er netjes en ontspannen uitzien. Maar vind dus wel dat er al (te) veel van de merrie gevraagd wordt. Ruiter mag wel wat meer rechtop gaan zitten (let op: schouder, heup en enkel in één lijn).
Veel succes met haar!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 17:00

Ieder zo zijn mening, ga het niet weer uitleggen maar dit vind ik dus absoluut niet. Bovendien moet ze getraind worden in verband met haar knieen.
Maar toch bedankt. :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:26

net 3 jaar? er al 15 keer opgezeten? Niet meer longeren voor het rijden? Moet nog 10 cm groeien?
:n

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:42

Onder andere een vergrote kans op artrose in de voorknie. Dus...

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:03

Hee :D.
Onze toppers weer! Zag er echt heel fijn en vriendelijk uit :). Ze heeft er ook absoluut geen moeite mee!!

Je doet het zeker netjes met mak maken :).
Ik kom snel weer langs voor foto's!

Liefs.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:09

Mallow schreef:
net 3 jaar? er al 15 keer opgezeten? Niet meer longeren voor het rijden? Moet nog 10 cm groeien?
:n

Ja *D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:10

RCHLLKE schreef:
Hee :D.
Onze toppers weer! Zag er echt heel fijn en vriendelijk uit :). Ze heeft er ook absoluut geen moeite mee!!

Je doet het zeker netjes met mak maken :).
Ik kom snel weer langs voor foto's!

Liefs.

Hou ik je aan! :D
Thanx!

iloon25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:15

wauw wat een mooi paard, ziet er goed uit!
Ik lees dat je goed weet waar je mee bezig bent, mijn compliment.
verder lijkt het me dat je beugels ongelijk zitten of is dat gezichtsbedrog?
veel rijplezier
ilona

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:24

Niet dat ik weet, maar het zou altyd kunnen, ik ga het checken, dankjewel! :)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:42

zo jammer weer he al die opmerkingen van te jong teveel voor zon jong paard.
Nog even en niemand met een 3jarig paard opent nog eens een topic.
Zelf ben ik net zoals jou bezig met mijn 3 jarige ruin en ik zie en herken een hoop in jou foto's

Ten eerste complimenten voor het vertrouwen in elkaar het paard in jou en jij in haar ....dat is wat de foto''s zeker laten zien.
Je rijd haar netjes en je geeft aan dat ze alle tijd krijgt om sterker te worden in de gallop en in de achterhand......niks forcerend en alles met geduld en begrip voor je jonge paard.
Ik ben ook van mening dat er op je houding niks aan te merken is..... het valt niet mee om op een groen paard volgens het boekje te rijden en te zitten.....plus wat meegaand in je houding is alleen fijner voor je paardje.
Lekker zo doorgaan en rustig opbouwen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 13:46

Dat is een fijne reactie, dankjewel!
Dit maakt wel dat ik nieuwsgierig ben naar de jouwe.. ? :)

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:35

Ik geloof niet dat de opmerkingen boos bedoeld zijn over het inrijden op 3 jarige leeftijd.

Iedereen maakt voor zichzelf een keuze daarin en uiteindelijk hebben we allemaal het beste met ons paard voor ;)

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:29

leuk paard!
Houding: benen vind ik iets te ver naar voren gelegd, je armen mogen wat meer gebogen zijn, je houdt ze voor het oog stijf naar beneden, iets meer een knik in je elleboog maken!

Succes

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:04

Myn ellebogen vergeet k af en toe inderdaad. En myn benen, tja. Ze zouden iets verder naar achter mogen maar het is niet storend zo, en hte is voor my heel erg wennen, rij al jarenlang alleen in dressuurzadels maar de jonge beesten rij ik liever met een springzadeltje. Maar dat is heel anders rijden.. :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:12

Chaos schreef:
Ja dat is waar! Maar ik denk dat ik daar nog niet zo veel aan kan doen momenteel. Haar achterhand ligt ook nog bijna 10 cm hoger dan haar schoft, dus dat is nogal lastig.. :P Of heb je daar verder nog tips voor? Want op bovenstaande foto's lijkt het mee te vallen maar ze heeft haar momenten..... ;

Afbeelding

de foto vertekend.. hij is wat schuin genomen..
ik vind het er super uit zien, lekker zo door gaan

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:19

Nou je het zegt :+

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:28

Ik vind het er erg goed uitzien. Lekker ontspannen, volgens mij gaat dat paardje later heel mooi lopen. Ik zou zelf wat later begonnen zijn met inrijden maar ik ga er van uit dat jij dat zelf het beste in kan schatten.
Wel vind ik het opvallend dat ik de foto waar je 'Draf: Mooi!' bij schrijft juist het minst vind. Ze loopt daar achter de teugel en haar achterbeen komt wat minder mooi mee. Ik vind foto 6 en 11 er feel fijner uit zien.
Heel veel succes met haar!

Jeanneeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:15

Ziet er leuk uit zeg!, leuk paardje heb je.
Ik vind wel dat je je tenen iets meer naar binnen mag doen en je hakken iets meer naar beneden. Maar weet niet of je daar al mee bezig bent omdat je natuurlijk nog op heel andere dingen concentreerd ;)
Verder ziet het er super goed uit!
Veel succes met haar!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:25

Het ziet er erg vriendelijk uit allemaal! Maar ook ik heb mijn vraagtekens...als je paard nog zo in de groei is..en dat is ze, aangezien ze nu behoorlijk overbouwd is, dan moet je wel uitkijken dat je niet gaat overvragen. Zeker bij een paard dat het allemaal zo makkelijk op pakt, is de verleiding groot om toch steeds verder te trainen. Daar gaan vele ruiters op den duur de mist mee in.
Waarschijnlijk zeg ik dit voor niets, zo te zien weten jullie wel waar je mee bezig bent, maar ik moest het toch even van mijn hart.
W.b.t je houding...die vind ik niet verkeerd, zeker op zo'n jonkie mag je best wel een beetje slordig zitten vind ik, in dit geval gaat het paard voor en de houding van de amazone komt vanzelf wel als het paard is bevestigd.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 09:30

Bedankt voor jullie reacties!

Aardenhout: Ja ik vind het alleen maar goed dat je dat zegt en dat is ook iets waar ik me heel bewust van moet zijn - en ook wel ben. Het is heel makkelijk om almaar verder te gaan met trainen, omdat ze alles zo leuk vindt en makkelijk.. Maar ik moet wel iedere x bij mezelf denken okee, nu is het genoeg, want dan zou Talent nog wel een half uur door kunnen gaan maar dat is dan natuurlijk niet de bedoeling. Ze wordt nu 2/3x per week getraind, maar dit is niet alleen rijden, ook longeren gebeurt regelmatig.. :)

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:33

Mika007 schreef:
Chaos schreef:
Ja dat is waar! Maar ik denk dat ik daar nog niet zo veel aan kan doen momenteel. Haar achterhand ligt ook nog bijna 10 cm hoger dan haar schoft, dus dat is nogal lastig.. :P Of heb je daar verder nog tips voor? Want op bovenstaande foto's lijkt het mee te vallen maar ze heeft haar momenten..... ;

Afbeelding

Ik vind het jammer dat een paard tegenwoordig nauwelijks de tijd krijgt om lekker groot te worden.
Ik zou dit paard nog niet gaan berijden. Maar nog lekker een jaartje paard laten zijn in de weide.
Later pluk je daar de vruchten van. ;)

Maar zoals geschreven is dat mijn visie.

Succes!

Ik ben het met hierboven eens, wat je doet doe je erg vriendelijk en je lijkt het beste voor te hebben met je paardje maar als je al aangeeft dat de verhoudingen van het paard nog lang niet kloppen en de schoft nog zo'n 10 centimeter hoger komt te liggen dan zou ik je Talent nog even de tijd geven om te groeien zodat ze straks al haar Talenten voor jou in kan gaan zetten!

Ik hoop dat je nog heel rustig aan gaat doen met haar of (nog liever) haar nog een poos op het land zet.

Succes met wat je verder gaat doen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 20:10

Dankjewel voor je reactie.

Ik heb haar vandaag gemeten, zowel schoft als kont meten 1.65m. Maar toch lijkt er nog een behoorlijk verschil in te zitten!

Ik doe het rustig aan, maar blijf haar zeker trainen, en dat moet ook, vanwege haar knieen. :)