Guusje(haflinger)@work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:17

Ziet er netjes uit, ik vind je zadel wat te ver naar voren liggen, ligt op de schouders. Leg hem 5 cm achter de bovenkant van het schouderblad, dan zit je ook meer op de rug ipv op de schouders, is het ook weer makkelijker voor je pony om minder naar voren te kantelen en het zit ook prettiger. Succes.

waypoint

Re: Guusje(haflinger)@work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:36

Wat een verschil zeg, ;)

Je pony loopt nog wel wat op de voorhand, en lijkt me ook een beetje zwaar in de hand, probeer veel te schakelen en schijnovergangen te maken, ook veel figuren rijden wil helpen!

veel sucses.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:53

Probeer niet teveel op je hand te rijden, óf het lijkt zo omdat je je handen zo wijd houdt, maar het is net of je veel spanning op je armen zet? (ik heb zelf ook het wijde-handen-probleem, erg lastig en vertekenend).
Een hele verbetering in die 6 maanden, keep up the good work! Laat haar wel veel meer op haar eigen benen lopen, ik heb het idee dat ze wat op je hand hangt, af en toe zie ik inderdaad een actief achterbeen, probeer dat te houden.
Ga ook proberen 1 tempo te blijven rijden, zo komen ze makkelijker naar je hand en zal het hangen en op de voorhand vallen ook (bijna) verholpen zijn.
Leuk setje trouwens, het staat je Haf wel, dat knalroze!
Het bandageren is alleen niet helemaal netjes gedaan. Zie hier ongeveer hoe te doen, al kun je het beter in de praktijk leren van iemand die het je voordoet. [HAR] Hoe bandages omdoen

Haffie2006

Re: Guusje(haflinger)@work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:12

Wat een ontzettende gave haf!!
En dat setje staat hem echt geweldig!!