Lytsa @ work (L2/M1)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 14:50

Stravero schreef:
Met de middendraf proberen je paard iet wat lager in te stellen, ze (?) steekt nu haar hoofd omhoog maar heeft prachtig beenwerk. Loopt heel netjes op de achterhand, maar echt proberen het hoofd d.m.v. ontspanning naar beneden te houden (de ruimte geven dus).

Verder je hakken uitduwen en tenen naar binnen. :)

Succes!

Beenwerk van haar middendraf ben ik ook erg blij mee, ik had al eerder gezegd dat ze er inderdaad wat meer doorheen moet tijdens haar middendraf.
Verder bedankt!

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 14:55

kinuh schreef:
Ik zou als ik jou was nog niet de overstap naar M1 maken.
Ik vind het er ook gespannen uit zien en je paard loopt er niet goed doorheen, po foto 14 en 15 kun je dat heel goed zien; jij wilt oprichting, doet je handen omhoog en vervolgens lijkt het alsof hij netjes hoog loopt. Maar zoals je op die foto's kunt zien zet hij zn onderhals erop en buigt maar een paar wervels.
Daar zou ik vooral aan gaan werken, buigen in héél het lichaam en niet slechts een paar stukjes.
Hij moet idd ook wat meer op z'n achterhand worden gezet, maar dat kan alleen als jij meer los gaat laten.
Veel overgangen dus, variëren in de houdingen van je paard.
Succes!

Ik heb ook niet gezegd dat ik de overgang naar het M1 ga maken, tenslotte ben ik ook pas L2+6. ;)
Pas als ik er klaar voor ben.
Ze hoeft ook nog niet perfect opgericht te lopen, en als je naar de andere foto's kijkt zie je dat ik dat ook lang niet altijd van haar vraag.
Het is niet makkelijk, dus nee, het ziet er nog niet uit zoals het moet.
Ik vind haar achterhand heel erg verbeterd! :j
Overgangen doen we al erg veel, dat had ik al eerder neergezet.

CM_

Re: Lytsa @ work (L2/M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:57

Ik vind dat je je pony lekker aan het lopen hebt.
Nog niet M1 klaar, daar zou ik nog even een tijdje mee wachten tot je houding beter is , en pony meer draagt.

Zoals ik al zei heb je m op zich lekker ontspannen lopen, mag gerust iets meer op gaan richten voor het L2.

Je houding is wel een aandachtspunt, je benen leiden een eigen leven en je hangt wat in de schouders, probeer je rug wat rechter te maken!
Ook heb ik het idee dat of je zadel te klein is, of je gewoon heel erg op de lepel zit.
Voor het eerste kun je alleen een ander zadel nemen, voor het tweede zou je vaak zonder beugels moeten gaan rijden, komt ook de rest van je zit ten goede ;)

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:08

crossmonster schreef:
Ik vind dat je je pony lekker aan het lopen hebt.
Nog niet M1 klaar, daar zou ik nog even een tijdje mee wachten tot je houding beter is , en pony meer draagt.

Zoals ik al zei heb je m op zich lekker ontspannen lopen, mag gerust iets meer op gaan richten voor het L2.

Je houding is wel een aandachtspunt, je benen leiden een eigen leven en je hangt wat in de schouders, probeer je rug wat rechter te maken!
Ook heb ik het idee dat of je zadel te klein is, of je gewoon heel erg op de lepel zit.
Voor het eerste kun je alleen een ander zadel nemen, voor het tweede zou je vaak zonder beugels moeten gaan rijden, komt ook de rest van je zit ten goede ;)

Bedankt!
Mijn zadel is echt niet te klein, mijn zit moet denk ik beter worden.
Ik rijd best wel vaak zonder zadel.

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:12

Heeft er verder nog iemand commentaar/tips over mijn andere foto's die ik geplaatst heb?
Over mijn houding weet ik nu wel genoeg. ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:58

Hee Kel!

Lyts is zo mooi :+:

Ze mag er inderdaad nog wat meer doorheen lopen, bijvoorbeeld bij de middendraf, daar piept ze der nog een beetje uit _O-
Verder vind ik je echt al heel erg verbeterd, gaat helemaal goedkomen ;) .

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 19:01

Focussed schreef:
Hee Kel!

Lyts is zo mooi :+:

Ze mag er inderdaad nog wat meer doorheen lopen, bijvoorbeeld bij de middendraf, daar piept ze der nog een beetje uit _O-
Verder vind ik je echt al heel erg verbeterd, gaat helemaal goedkomen ;) .

Dankjewel! :)
Maar der beenwerk, vooral bij de middendraf vind ik wel erg goed verbeterd! :j
Zie jij dat ook?
Inderdaad, ze probeert er nog wel is tussenuit te glippen, maar meestal is ze wel mooi ontspannen met lengte in haar hals.

Laura_Wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:04

kel! Wat een gezeur!! Wel jammer dat iedereen hetzelfde zegt!
Tuurlijk zijn er puntjes waar je aan moet werken, maar je bent ook erg hard gegaan dit jaar!
Top jho!! gewoon zo lekker dooroefenen en lessen alles komt goed!!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:36

Laura_Wodan schreef:
kel! Wat een gezeur!! Wel jammer dat iedereen hetzelfde zegt!
Tuurlijk zijn er puntjes waar je aan moet werken, maar je bent ook erg hard gegaan dit jaar!
Top jho!! gewoon zo lekker dooroefenen en lessen alles komt goed!!

nou nou... gewoon tips zodat ze weer verbeteren kan hoor ;) ze vangt ook complimenten, en ik zie het commentaar wel eens eentoniger :D

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:41

Je houd je handen wel hoog, maar wel als piano handjes afentoe.. :P
Verder probeer niet onderuitgezakt te zitten maar trots en je schouders naar achteren! :)
Probeer ook naar voren te kijken.
Verder ziet het er goed uit hoor! :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:35

Mellanii schreef:
Je houd je handen wel hoog, maar wel als piano handjes afentoe.. :P
Verder probeer niet onderuitgezakt te zitten maar trots en je schouders naar achteren! :)
Probeer ook naar voren te kijken.
Verder ziet het er goed uit hoor! :)

Volgends mijn heeft de topicstarter eerder gevraagd om niet meer over haar houding/zit te beginnen doordat ze hier al teveel commentaar op heb gehad.

@ Topicstarter: Kel! Wat een prachtige foto's weer, ik vind je houding al vele malen verbeterd en jullie zijn een mooie en perfecte combinatie.
De meningen in dit topic zijn nogal verdeeld en eentonig, ik vind niet dat je op een foto kunt zien dat je zadel te klein is ofdat Lytsa teveel spanning heeft.
Als je zelf maar weet dat het niet zo is, en dat weet jij! Lytsa is zeker niet tegen de hand en heeft geen spanning.
Alleen bij het inzet van de middendraf wilt ze iets tegen de hand komen, maar dit word ook al steeds beter!

Ga zo door meid! het M1 gaat helemaal goedkomen met jou en lyts :+:

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:14

het valt me op de je met sommige oefeningen een beetje tegen houd met je teugels, probeer daar aan te werken,

op de 1e foto van schouderbinnewaarts, kantelt hij zijn hoofd zowat, dat komt omdat je met je buitentuigel aan de hals zit...
dat kan je oplossen dmv. je buitenteugel korter te houden ( en langs de manenkam houden) , en met je binnenhand een beetje spelen.

ook zie ik dat hij met het wijken juist stelling naar de verkeerde kant had, probeer daar ook op te letten, want het moet niet een erg rommelige appuement worden natuurlijk! :)

probeer dus wat de rest ook al zei, je teugels korter te houden, en lekker te ontspannen in je zadel qua zit...
probeer anders eens lekker te hobbelen zonder zadel, is ook erg goed voor je zit, en probeer dan wel te ontspannen tijdens het rijden zonder zadel! :)

probeer ook op foto 12 niet je buitenbeen teveel af te steken, is niet zo flatteus voor de jury :o

veel succes in de M1 ! :) komt wel goed! :)

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 17:26

iloonaa__ schreef:
het valt me op de je met sommige oefeningen een beetje tegen houd met je teugels, probeer daar aan te werken,

op de 1e foto van schouderbinnewaarts, kantelt hij zijn hoofd zowat, dat komt omdat je met je buitentuigel aan de hals zit...
dat kan je oplossen dmv. je buitenteugel korter te houden ( en langs de manenkam houden) , en met je binnenhand een beetje spelen.

ook zie ik dat hij met het wijken juist stelling naar de verkeerde kant had, probeer daar ook op te letten, want het moet niet een erg rommelige appuement worden natuurlijk! :)

probeer dus wat de rest ook al zei, je teugels korter te houden, en lekker te ontspannen in je zadel qua zit...
probeer anders eens lekker te hobbelen zonder zadel, is ook erg goed voor je zit, en probeer dan wel te ontspannen tijdens het rijden zonder zadel! :)

probeer ook op foto 12 niet je buitenbeen teveel af te steken, is niet zo flatteus voor de jury :o

veel succes in de M1 ! :) komt wel goed! :)

Bedankt voor je tips! :)
Bij die foto van schouderbinnenwaarts doe ik mijn buitenteugel iets op haar hals, zodat ze ook écht een schouderbinnenwaarts doet, en niet alleen stelling neemt.
Met het wijken hebben we nu ''geoefend'' op de verkeerde stelling, anders loopt ze nog wel is over haar schouder weg.
Zonder zadel rijden doe ik ook al regelmatig. :j
Bij foto 12 weet ik ook niet wat ik doe met mijn been, haha!