Blue Shadow , training L2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissDesign

Re: Blue Shadow , training L2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:05

Het lijkt alsof hij zijn hoofd een beetje kantelt, op de eerste 2 foto's zie je het goed. Klopt dat? Misschien nog wat meer oefenen met rechtrichten?

Voor de rest echt een heel leuk paardje en jullie vormen een supercombinatie :j

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:07

het lijkt alsof je een bolle rug hebt, misschien verstoor je je paard daardoor een beetje? (ik rij niet op zo'n hoog niveau als jij, dus ik kan het ook fout hebben, het valt mij alleen op)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:45

Mooie foto's!
Ik rijd ook L2,
welke kring rijd jij ?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:50

Bedankt iedereen. :D
Hij is helemaal niet van z'n hoofdkantelen :+ dus ligt denk ik aan de foto's _O-

CCindy: ik moest met het BK tegen jou, ik was toen 3e :P Ik rijd in kring Breda :D

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:05

ziet er leuk uit britt!!!

JuliaaZM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:52

Ziet goed uit, even omdat het HAW is: kijk vooruit, en je kan je handen wel wat meer dragen.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 08:01

Bedankt! :)

Itsmelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:21

Het ziet er goed uit!
lekker ontspannen (af en toe iets te diep)
Die schouderbinnenwaarts ziet er echt goed uit!
Alleen volgens mij mogen je buegels wel 1 gaatje langer ;)

xx

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:44

Schouderbinnenwaarts moet met wat minder stelling, ook heb je haar nu op 4 i.p.v. 3 sporen. Probeer er op te letten dat je dit dus soms ook meeneemt, maar ook op 3 sporen schouderbinnenwaarts blijft oefenen. Het is namelijk goed om het thuis (en soms ook op wedstrijd) wat overdreven te doen zodat ze het in de proef makkelijker doen.

Succes met je leuke paardje :D

150863

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:52

trekhem niet zo naar beneden op foto 4 zeg jij dat hij meer naar beneden moet maar daar loopt hij juist goed.

hoe meer jij dat hoofd naar beneden wil hebben hoe meer hij ook op de voorhand gaar lopen

hij loopt wel mooi vind ik maar, zet hem wat omtspannender aan het werk!

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:03

CCindy schreef:
Mooie foto's!
Ik rijd ook L2,
welke kring rijd jij ?

Ik rijd in de kringspierring in Appelscha +:)+

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:41

Ik vind je handen heel erg storend je hebt ze bijna een halve meter uit elkaar en je zet ze vast op je benen. Zo dwing je meer af dan dat je het vraagt.
Je hebt een mooie pony, die ik liever niet zo laag en diep zie lopen als op de fotos, de foto waarop jij zegt dat je hem lager wilt hebben vind ik juist prima, dat is de ideale hoogte, om los te laten, je hand te volgen en van achter bij te zetten. Op de rest van de fotos vind ik hem te diep, en teveel op de voorhand. Je zegt dat je dat doet omdat hij zich anders vast zet in de rug? Als je hem zo laag en diep kan rijden, kan je hem ook vast wel rijden met het neusje er meer uit zonder spanning. Dat vraagt minder moeite en buiging dan dat diepe.

Een mooie combi, jammer dat je er denk ik bijna uit groeit. Je benen wat meer op je plek en echt op je handen letten en dan zijn jullie denk ik zo de M door! Succes

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:41

Bedankt iedereen.

150863: Pardon? trekken?! Als er één ding is wat ik niet doe is het trekken. Hij loopt daar niet in de juiste halshouding want hij moet veel meer omlaag. Omhoog kan tie het allemaal wel, netjes op 't achterbeen en in de juiste halshouding. Maar daarom trainen we hem juist in verschillende halshoudingen. Ik ga niet iets doen omdat hij anders ''..''. Hij moet juist leren ook goed op 't achterbeen te blijven wanneer hij laag en rond is ;).

_Zsazsa_: Wanneer ik mijn handen bij elkaar zet en hoog houd snapt hij (nog) niet dat hij dan omlaag moet, zo kan ik hem wel rijden als hij omhoog moet maar niet met het losrijden. Alle foto's zijn trouwens ook gemaakt tijdens het losrijden.
Ik groei er idd ver uit, mn instructrice zei het vandaag helaas nog.. :\ bedankt! :)

150863

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:10

je denkt dat je heel wat kan,, maar dat valt nog wel mee dame!
sorry dat ik het moet zeggen maar miss dat het denkstof is!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:44

Ziet er leuk uit! Let wel op je houding: zit recht, denk om je handen!
Als je hem laag wilt rijden, bedoel je denk dat je hem voorwaarts neerwaarts wilt rijden? Dan zou je hem eigenlijk door goed voorwaarts te rijden (vanuit de achterhand!) vanzelf neerwaarts moeten kunnen rijden. Laat hem je hand maar zoeken en houdt het been erbij.
Misschien is het vergroten en verkleinen van voltes een leuke oefening om het wijken wat meer onder controle te krijgen. Doe dan kleine stukjes, zodat jij het regelt en niet hij. Op het moment dat hij te snel wil gaan, of eigenlijk net daarvoor, ga je weer gewoon vooruit.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:44

Het is ook niet de bedoeling dat je hem met je handen naar beneden rijd, als het goed is doe je dat met je zit en been. Vw Nw zorgt dat een paard nageefelijk word niet door je handen breed te zetten.
De reden dat hij dan zo makkelijk zakt is omdat jij veel meer druk op de teugels zet, als jij je handen netjes voor je houd, zet je veel minder druk en komt hij dus weer omhoog.. Handen breed zetten is eigenlijk niet eerlijk voor het dier, het is gewoon gelijk aan dwingen namelijk. Je vraagt namelijk niet.
Als hij goed op het achterbeen, en wat wil zakken achter dan moet hij vanzelf netjes nageefelijk worden en makkelijk in te stellen. Want dat word hij zo niet..

Zoals ik al zei, deze kleine puntjes maar verder komt het helemaal goed..

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:56

EVEN DAT JE HET WEET HEB NIET JE REACTIES GELEZEN SORRY ALS IK IETS VOOR DE 2E KEER ZEG!

Wand een leuk paardje heb jij onder je kont zeg!
Ik ga voledig met jou commetaar mee. Maar weetje wat mij opvalt, dat je je handen zo laag houd om hem in de aanleuning te laten vallen! Natuurlijk hoord dit niet je moet je pony met je been en zit in de aanleuning rijden en niet met je handen! Dit is denk ik ook de reden waardoor jou paardje wat te diep gaat lopen! en dat komt niet echt ontspannen over! Probeer haar dan wat meer los te laten en dan wat te diep! dat komt wat meer ontspannender over! dan dat je haar er in legt met je hand!
Maar ik vind wel dat jullie een leuke combi zijn :D

Ga zo door!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 20:14

Bedankt, ik ga zeker met de tips werken. :J Ja mijn handen zijn nog erg moeilijk, hij is zo moeilijk laag te rijden. Maar we boeken vooruitgang :j.
Bedankt!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:40

Ben hier helemaal mee eens :)

_Zsazsa_ schreef:
Ik vind je handen heel erg storend je hebt ze bijna een halve meter uit elkaar en je zet ze vast op je benen. Zo dwing je meer af dan dat je het vraagt.
Je hebt een mooie pony, die ik liever niet zo laag en diep zie lopen als op de fotos, de foto waarop jij zegt dat je hem lager wilt hebben vind ik juist prima, dat is de ideale hoogte, om los te laten, je hand te volgen en van achter bij te zetten. Op de rest van de fotos vind ik hem te diep, en teveel op de voorhand. Je zegt dat je dat doet omdat hij zich anders vast zet in de rug? Als je hem zo laag en diep kan rijden, kan je hem ook vast wel rijden met het neusje er meer uit zonder spanning. Dat vraagt minder moeite en buiging dan dat diepe.

Een mooie combi, jammer dat je er denk ik bijna uit groeit. Je benen wat meer op je plek en echt op je handen letten en dan zijn jullie denk ik zo de M door! Succes

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:49

Klopt, heb het nog even overgelezen en het klopt idd :j.

Donderdag en Zondag start ik nog L2 en 9 mei start ik M1. :D

__Jojo__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:59

leuk beestje. wat me opvalt is dat je erg veel naar beneden kijkt. hierdoor hou je je schouders vast en is je houding af en toe gespannen.. probeer iets meer op je gevoel te vertrouwen. je moet het kunnen voelen wanneer die goed loopt in plaats van het te zien. als je dit eenmaal onder controle hebt kan je veel beter en sneller op elkaar reageren. als je dan meer ontspant in je rug zullen je armen ook wel ontspannender worden, want op sommige foto's mag er meer knik in je armen. gefeliciteerd met je punten!

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:34

Ik weet niet of het al veel vaker is gezegd, maar hou je handen bij je, en wat dichter bij elkaar en pak de teugels wat meer op, verder loopt hij netjes!

leuk beest,en jullie passen goed bij elkaar! =)