3 Jarige Wiz-Kid gaat met sprongen vooruit!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: 3 Jarige Wiz-Kid gaat met sprongen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:35

Geweldige pony. Ik vind dat je hem juist al heel fijn bezig hebt. Hij loopt er netjes doorheen en kennelijk bereik je met het stiek het juiste effect, want ook zonder blijft hij netjes lopen.

Leuk dier en lekker met hem bezig. Top :)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 12:51

Sjonniej schreef:
Ik begrijp jouw verhaal nog steeds. Maar waar ik nog steeds mijn vraagtekens bij heb ik dat je zegt, dat de pony met een stiek moet leren om zijn hoofd naar beneden te doen en aan elkaar te lopen. Waarom??
Je zegt wel; eerst naar voren, dan het hoofd. Maar je knoopt er een stiek aan, dus voordat jij erop zit, staat zijn hals al in een krul, maar hij heeft dan nog geen voorwaartse stap gezet?

Longeren van tevoren is op zich wel fijn, al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust. Je kunt dan goed zien hoe hij zich gedraagt die dag en daar kun je daarna ohz mooi op inspelen! Plus dat hij dan meteen nog meer leert; commando's, op zijn eigen benen lopen, zonder steun van een persoon lopen, etc.

Meneer doet zijn hoofd in het begin nog niet naar beneden, het elastiek zit hardstikke los. Dus dan rijden we hem naar voren, zowieso zit ik zelf niet aan zijn hoofd met het stiek eraan. Hij leert zo de juiste druk op het bit te hebben. En tot nu toe pakt hij het heel goed op :j

Bedankt Manic! :D Ja daar heb je gelijk in, hij snapt nu wat de bedoeling is en ik kan hem heel makkelijk doorvragen zonder, maar dit is gewoon een hulpsteuntje :)

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:26

Erg leuk beesje!

Ik denk dat je t elastiek ( bewust of onbewust ) voor je eigen gemak gebruikt. Ik ben voor veel lang en laag, en vw nw bij een jong dier. Daarbij moet hij uit een mensen hand leren wat de juiste druk is, en die varieert nog wel eens. Ook als die door de zelfde persoon gereden word. Het kan daarom daarna wel eens verwarrend / wat moeilijker voor hem worden, waardoor het ook weer meer werk word voor jou. Zou t gewoon lekker zonder proberen voortaan...

Succes!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:36

wat is ie toch prachtig! :+:
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo voor ben van elastieken maar ik vind dat jij ze goed gebruikt en je hebt goed les dus gewoon zo doorgaan hoor :)
je beugels zijn ook best wel kort maar das wel logisch op een groenen pony ;)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 13:50

Bedankt mijke :D

Honeys: Waarom zou ik hem voor mijn eigen gemak gebruiken? het makkelijkst is het om je paard lekker in de lucht te laten lopen en niks te hoeven doen. Nee ik gebruik hem niet voor mijn eigen gemak. :)

Kudapelatih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:26

Ik vind dat je een mooi paardje hebt.
Opbouwende kritiek laat ik wel aan andere over ;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:42

Ik vind een elastiek aan zo'n jong dier opzich nergens voor nodig, maar oke, als je hem er dan aan deot, dan vind ik deze manier nog niet zo slecht...

Wat ik alleen niet snap... Je hebt er een foto bij staa, daar komt hij er achter, komt nie goed van achter erbij, waar is je voorwaarts rijden dan, je zegt wel we rijden eerst voorwaarts, en dit kan natuurlijk prima een momentopname zijn, maar als je er echt constant bij zou zitten, kunnen deze momenten er dan dus eigenlijk niet zijn... Dit is namelijk wel een moment wat je krijgt door er een hulpteugel gelijk aan te hangen... Hij kruipt er achter...

Tis wel een hele fijne en mooie pony, en aangezien dat het enige plaatje is wat me echt opvalt, en dat je in galop je hand wat vast lijkt te zetten, denk ik dat het allemaal heus wel goed zal komen :D

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 14:51

Je bedoelt deze foto? http://i122.photobucket.com/albums/o243 ... 1239812315 ?
Dat is idd een momentopname, hij zakte iets te diep in, maar daarna gaf ik hem idd de hulp om naar voren te lopen. Daar zie je ook dat hij terugvalt in z'n tempo, hij is daar niet meer zo actief. Wanneer hij niet meer actief is zakt hij meer met zijn hoofd. ;) Bedankt! :D

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:21

Leuke pony heb je :j. Het rijden ziet er ook super netjes uit +:)+

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:51

Echt een hele leuke pony !
Ik vind het er goed uitzien vooral omdat ie nog maar zo kort onder het zadel is. Veel succes met verder beleren

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 15:57

Bedankt :D

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:59

Hee Britt,
ik vind het er netjes uit zien voor zo'n jonge pony.
ik ben zelf ook niet fan van een elastiek
maar je weet voglens mij duidelijk hoe je hem moet gebruiken
en je hebt er begleiding bij dus, als hij het goed oppakt
snap ik het probleem niet? ik zie dit liever
dan een pony die gespannen met zijn neus in de lucht loopt.. :j
Wizz is echt een knapding :+:

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:04

Wiz Kid is echt een super gaaf beest :~ :+:
ziet er al erg goed uit! (ook ik ben geen fan van elastiek enzo, maar dit is je eigen keuzen, en je hebt goede begeleiding erbij)
succes verder met dit toppertje :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:28

Ik vind het er absoluut niet fijn uit zien. Ondanks dat het elastiek af en toe los hangt, ziet het eruit alsof je onwijs veel druk op de teugels hebt. Laat dat beest eerst eens op zijn eigen benen lopen. En als jij dan eerlijk genoeg rijdt, komt hij vanzelf op het achterbeen en daardoor wordt hij fijn in de hand. Je pakt nu de verkeerde volgorde aan. Paard ontspant ook geheel niet.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 09:36

Bedankt Carolien en Bir :D

Tulandro: Het elastiek af en toe los hangt? het hangt op elke foto helemaal los en dat kan ook want hij kan met gemak zijn hoofd in de lucht gooien. Mijn pony ontspant juist heel erg, iedereen die er is verteld het me luid en duidelijk dat hij zo fijn ontspannen al is voor z'n leeftijd.
Hij loopt op eigen benen, al heel goed zelfs. Kijk maar in mijn vorige topic. ;)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:08

Maar waarom dan toch dat elastiek? Hij leert zo dat ie moet ontspannen gaf je eerder aan, maar je geeft ook aan dat ie soms niet goed voor je been is. In mijn ogen moet ie eerst vlug voor je been worden, waardoor je hem naar je hand toe kunt rijden zodat je daar een weerstandbiedende hand kunt geven zodat ie daarop leert nageven. Nu leert ie eigenlijk op druk "nageven" terwijl de "voorwaartse" voorwaarde er niet persé hoeft te zijn. Dat is mijn argument waarom ik het te vroeg vind om er nu al een elastiek bij te gebruiken. Voor een jonge pony is het helemaal niet erg om nog niet constant na te geven, er moet nog zoveel geleerd worden en ik denk dat je nu veel makkelijker (noodzakelijke) stappen kunt overslaan.

Voorwaarts neerwaarts is een gevolg van het afstemmen van de basishulpen en dat vergt ook gewoon veel training voor een paard om dat te kunnen. Is dus niet iets wat je meteen moet willen in mijn ogen.

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:36

Ik ben het helemaal eens met WowAmigo, met zown jonge pony die nog niet zo lang onder het zadel is moet je vind ik echt geen elastiek enzo aan hangen.
En als jij al aangeeft dat hij niet goed voorwaarts is, dan zou ik dat eerst maar op gaan lossen, daarna kan je hem leren om uit zichzelf na te geven (En niet voor middel van een elastiek... Want zo leert hij na te geven op druk.)
Vind het verder een super leuke pony! Maar denk er wel aan dat je niet te snel wil met zown leuk jong pony'tje.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:43

wiz is echt heel leuk zeg :D!
hij is prachtig :+:

zelf je benen iets beter op de plek houden, komt helemaal goed met jullie :)!

lieeefs <33

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:40

Wiz!
Die heeft bij ons op stal in de opfok gestaan.
Altijd al een leuke pony gevonden ;)

Vind het rijden er al heel goed uit zien!
Ik geef zelf de tip overhaast het niet.
Pony is nog jong en je kan er nog lang mee door ;)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:21

Tip: Lees het topic door over een andere 3 jarige (weet de titel even niet, maar het zijn veel pagina's) zodat je daar tips kunt lezen.
Want die kun je zo te zien goed gebruiken.

Je hebt wel een mooie pony, maar rijtechtnisch vind ik het de hele verkeerde kant op. (In ander topic staan megaveel tips)
Je pony krult zich op en drukt zijn rug weg.

Dus: Op eigen benen leren lopen. Lengte. Neem de tijd!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:26

AnnemiekvM schreef:
Tip: Lees het topic door over een andere 3 jarige (weet de titel even niet, maar het zijn veel pagina's) zodat je daar tips kunt lezen.
Want die kun je zo te zien goed gebruiken.

Je hebt wel een mooie pony, maar rijtechtnisch vind ik het de hele verkeerde kant op. (In ander topic staan megaveel tips)
Je pony krult zich op en drukt zijn rug weg.

Dus: Op eigen benen leren lopen. Lengte. Neem de tijd!

deze -> [RT-HAW] Phoebe,3 jarige @ les! (Veenstra's PromisexCasper)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:35

Ik vind de pony's in de 2 topics en de manier van rijden dus echt volstrekt onvergelijkbaar.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 17:36

Het verschil met dat topic is dat die pony met zijn kin op z'n borst loopt en mijn pony alle ruimte heeft ;)!!
Waar vind jij dat hij z'n rug wegdrukt? kan ik uit geen een foto opmerken namelijk
vind het een beetje raar dat mijn pony daar mee vergeleken word.

vind ik dus ook manic :j

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:49

Die pony heeft zoveel springtechniek!! wij zijn ook nog wezen kijken naar wiz-kid.. jij moet er echt me egaan springen en dressuren hoor ;) hihi

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:06

aphrodietje: Hij heeft wel werking, anders is het nog meer onzin dat ze hem er aan hangt