Leuk dier en lekker met hem bezig. Top

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjonniej schreef:Ik begrijp jouw verhaal nog steeds. Maar waar ik nog steeds mijn vraagtekens bij heb ik dat je zegt, dat de pony met een stiek moet leren om zijn hoofd naar beneden te doen en aan elkaar te lopen. Waarom??
Je zegt wel; eerst naar voren, dan het hoofd. Maar je knoopt er een stiek aan, dus voordat jij erop zit, staat zijn hals al in een krul, maar hij heeft dan nog geen voorwaartse stap gezet?
Longeren van tevoren is op zich wel fijn, al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust. Je kunt dan goed zien hoe hij zich gedraagt die dag en daar kun je daarna ohz mooi op inspelen! Plus dat hij dan meteen nog meer leert; commando's, op zijn eigen benen lopen, zonder steun van een persoon lopen, etc.
AnnemiekvM schreef:Tip: Lees het topic door over een andere 3 jarige (weet de titel even niet, maar het zijn veel pagina's) zodat je daar tips kunt lezen.
Want die kun je zo te zien goed gebruiken.
Je hebt wel een mooie pony, maar rijtechtnisch vind ik het de hele verkeerde kant op. (In ander topic staan megaveel tips)
Je pony krult zich op en drukt zijn rug weg.
Dus: Op eigen benen leren lopen. Lengte. Neem de tijd!