Pretty Woman (L2/M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pretty Woman (L2/M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:59

Zooooo dat zal een heerlijke les zijn geweest, goed joh :+:

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:33

Dat klinkt of je les heb gehad van mijn instructrice ;-)

Goed bezig!

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:13

Heb je nu een nieuwe lesgeefster, of ga je verder met de oude vertrouwde?
Klinkt alleszins heel goed, die les van jou. Vooral als je zelf het verschil voelt, en Pretty er beter van gaat lopen, kan het alleen maar goed zijn.

Snel weer eens foto's (/filmpjes) plaatsen, hoor ;) .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:39

Voorlopig word het toch de oude. Er zijn wat problemen geweest blijkbaar en gezien ik inmiddels al ruim 5 jaar (langer eigenlijk) bij deze club ben vind ik het toch wel moeilijk om er afscheid te nemen :o Zeker gezien ze nu ook weer super les gegeven heeft.

Ik kan misschien zelfs kijken of het morgen al kan om wat nieuwe foto's te plaatsen ;) We hebben nl ook gewerkt met de appuyementen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:23

Dat klinkt als een geweldig fijne les! Heerlijk ook dat enthousiasme, ik herken dat bij mezelf ook, ik kan daar ook zo van nagenieten!

Wel heel typisch is dat we dezelfde punten hebben in de les. Wij waren een tijdje terug met echt PRECIES dezelfde dingen bezig. :D Zo te horen komt dat helemaal goed Kath!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 01:21

Ik zet hier even wat foto's van vandaag (geen galop foto's helaas ;) ) wil er nog even wat meer tijd over laten gaan voor ik echt een nieuw topic begin.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-87LW3FMX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CRJJDNT3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YDBKJKLR.jpg
geen idee wat ik hier doe... Het is iig geen middendraf want er is maar kort foto's genomen (tien min oid) en toen heb ik geen middendraf gedaan.
Afbeelding
inzet volte tien meter
Dit is dus tien minuten Pret na een les en vandaag trainen. En pff wat een druktemaker was ze vandaag... Is lang geleden dat ze nog zo gedaan heeft. Heel de tijd schrikken en dan laag steigeren, neer komen meteen een bok er achteraan en er vandoor peren ... :roll: Merrie's....

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:45

Leuke foto's! :D
Tippie: vóóruit blijven kijken. :)

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:25

ziet er erg goed uit. paardje loopt lekker actief. je ziet er ietwat gespannen uit maar oefenig baart kunst hoor!! je kunt het best. je hebt een imposant paardje! lekker vooruit kijken en vooral eenheid en rust rijden. je komt erwel!!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:11

Ik vind dat ze op deze foto's al veel mooier aan elkaar lijkt, mooiere verbinding van achter naar voor! Wat ik mooi zou vinden om te zien is dat je vanuit deze verbinding haar weer lager kan instellen, dus richting voorwaarts neerwaarts. Misschien kan je dat al wel, maar ik zou het leuk vinden om te zien!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 20:14

Pret kan heel fijn zakken, maar ze accepteert geen contact als ze zakt. Ik ben daar heel hard mee aan het werk, maar dat gaat, in tegenstelling tot alle andere dingen die ik haar leer, maar heel moeizaam en traag... Ze vertrouwd de ruiterhand gewoon niet. Ik kan me wel enigszins inbeelden waar dat vandaan komt maar toch... ;) Maar daar komen hopelijk ooit nog foto's van. Voorlopig kan ik haar niet in een VWNW houding instellen en terwijl contact houden. Met losse teugel gaat ze met haar neus over de grond.... :)

Effe heel trots: Vandaag een 1e en 2e plek behaald :D

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:52

Zoals Elbrich zei, kijk vooruit, op de grond is niks te zien (tenzij jullie Euro's zaaien natuurlijk.
Je hebt toch al de neiging om voorover te zitten en met dat naar beneden geloer verbeterd dat er niet op (sprak ze uit ervaring :D)
Maar ligt jouw zadel wel goed?
Ik heb bij je foto's steeds het idee dat het te veel voorover ligt en dat helpt je natuurlijk voorover kieperen.
Dat je op je handen moet letten, nou dat geef je zelf al aan.
Nog even wat betreft uitgestrekte draf...
sta iets meer toe met je hand. Om goed te kunnen uitstrekken moet je paard wat meer lengte in lichaam en hals kunnen hebben.
Gefeliciteerd met je prijzen en succes.

__Jojo__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:52

ontzettend leuk paardje, zit best wel wat dressuur in volgens mij. je hebt een vrij holle rug. probeer iets meer je heupen te kantelen en op je zitbeenknobbels te zitten. dan heeft bij in ieder geval veel geholpen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 22:24

Heb het al een paar keer nagekeken maar als ze gewoon staat, dan ligt het mooi in balans... Dus ik krijg het idee dat de foto's vertekenen. Heb het vandaag nog eens nagekeken, maar voor zover ik zie ligt het niet voorover als ze in natuurlijke houding staat en als ik er op zit voelt dat ook niet zo..... Zal bij de volgende foto's nog eens kijken of ik het nog zie, in geval van laat ik een zadelmaker langs komen :) Toestaan met de hand in de middendraf/uitstrekken is ook een punt dat in de les naar boven kwam :o Ze vroeg me idd hoe dat ik wilde dat mijn paard zou verruimen als ik haar geen ruimte gaf...

Tja wat moet je met zo'n knap merriehoofd onder je :D (haha lame excuse ik weet het :') )

Jojo: ze heeft de dingen heel snel door in elk geval... Helaas heeft ze vaak ook snel door hoe ze het níet moet gebruiken :') Ik ga je tips gebruiken :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:31

Let wel op dat je niet teveel toestaat Phara, beetje openen is prima, maar teveel toestaan in het strekken resulteert erin dat ze alleen maar uit elkaar vallend gaan ijlen door de baan. Ze moeten lengte kunnen maken in het lijf maar wel gesloten op het achterbeen kunnen blijven, en die balans is best wel wat zoeken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 13:33

Ik houd er rekening mee! Gisteren was ze heerlijk irritant... Ze heeft zelfs voor het eerst sinds twee jaar weer laag gesteigerd :? Anyhow, heb haar er doorheen gekregen en vandaag mag ze een dagje niets doen... Ontspannen op weide. Dan beginnen we er morgen weer aan met frisse moed :) Ben nu de middendraf foto aan het uploaden. Kan je daar dadelijk ook wat over zeggen Urielle? :o En dan plaats ik zaterdag een nieuw topic (of zondag afhankelijk van wanneer vriendje kan :') )

meloenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:08

Ziet er niet slecht uit !