Zhara B (v. San Remo) voor het eerst bij HAW!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ColourFocus

Re: Zhara B (v. San Remo) voor het eerst bij HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:21

leuk paardje,. en ze loopt lekker na wat tegen slag, maar ik weet zeker dat het goed komt, probeer je Polsen niet te liften maar houd ze naar beneden, dan kan je namelijk makkelijker onstpannen vanuit je hand :) (heb het zelfde probleem)

Veel Suc6

__Jojo__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:21

leuk paardje en vooral een mooi koppie!! je bent vrij streng in je binnenhand, probeer dezelfde stelling te krijgen met meer been en meer lucht in je binnenhand. verder mag je iets trotser zitten: schouders naar achteren en je hoofd recht op je lijf. wel leuk beeld voro een groene combinatie!!

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:52

_Martine_ schreef:
Bedankt voor de leuke reacties!

Ik probeer juist het van mijn handen richting mijn bovenbeen te voorkomen. Jammer dat dat nog niet zo goed lukt.

Ik heb mijn handen vrij breed om haar meer duidelijkheid te geven. Absoluut niet om haar naar beneden te 'dwingen'. Dat wil ik juíst voorkomen. Ik zal proberen mijn handen meer bij elkaar te houden. :)

Mij is altijd geleerd dat als je je handen bij elkaar houdt, je paard alleen vooruit kan gaan. Dus als je je 2 handen breed houdt, kan je paard alle kanten op ... Je moet je handen zien als een gang. Dicht bij elkaar: smalle gang waarin je enkel vooruit kan gaan. Handen breed: je kan zwalpen in de gang en als je je compact genoeg maakt zelfs volledig omdraaien. Dus je geeft haar juist meer duidelijkheid door je handen bij elkaar te houden.
Draaien van hetzelfde: buitenhand erbij en binnenhand niet te veel druk of openen => ze moet naar de binnenkant want aan de buitenkant loopt ze tegen de muur ...

Verder wil ik toch zeggen dat het een heel mooi paardje is, en dat het er al netjes uit ziet!

sb300786

Re: Zhara B (v. San Remo) voor het eerst bij HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:17

ik vind het niet een geweldig beeld geven heel eerlijk gezegt. ik had je commentaar wel gelesen en ik weet dat dit eerste keer op bokt is maar wil toch ff wat puntjes onderstrepen

allereerst vind ik echt dat je ontzettend passief rijd. je kunt namelijk actief of passief rijden. passief is dus tegenovergestelte van actief. je zit er als een zak patat op. je hebt een bolle rug. beentjes naar voren en handen breed en schouders naar voren. heeeeerlijke houding is dat, maar niet de manier waarop je moet paardrijden. paardrijden is een sport en niet alleen op je kont zitten. benen langer maken dus en rechterop gaan zitten. borst vooruit dan ziet er het al veel beter uit.
je handen zijn ook echt niet goed. net zoals degene hierboven zegd. je houd je handen ook echt TE hoog en TE breed. breed is in principe nie erg bij een jong paard. zo rij ik namelijk ook paarden die moeilijker willen nageven. handen breed is namelijk wat duidelijker. maar let er dan wel op dat je je teugels kort pakt. op al je fotos zijn je teugels egewoon te lang. je kunt niks met je paard, je werkt bijna op je schoot.
verder zie ik persoonlijk ook weinig afwisseling int werk tijdens je training. je moet een paard trainen en sterker maken. door schakelen, stelling vragen etc etc. niet alleen maar rondjes door de bak rijden en lekker passief rijden. want das echt neit te manier. kom op, je kunt het best maar je moet wel even doorzetten. trainen met die handel. ga eerst aan je eigen houding werken voordat je verder gaat aan het trainen van j paard

succes ermee

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 21:32

Suzzy_3; erg bedankt voor je reactie :) Je legt het goed uit!

Joekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:15

leuke foto's ;)

probeer jezelf wat langer te maken, en je handen iets dichter bij elkaar te houden :)