Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

WWisecracker schreef:Ik ben niet snel bang maar nu durf ik het niet (durf niet aan te pakken en zodra hij begint stop ik met rijden, zoals mijn instructrise zegt).

WWisecracker schreef:Aan de longeerlijn alleen met hoofdstel stapt draaft en galloppeerd hij gewoon, alleen trekt hij zijn hoofd helemaal in de krul. (kin op de borst).
En aangallopperen lijkt moelijker (vaak verkeerde galop of gekruist ). Maar dat heeft hij af en toe wel vaker gehad.
wiseguy15 schreef:Als ik jou was zou ik hem eens röntg. en klinisch laten keuren.
Als ik je verhaal zo lees dan zou het wel eens Kissing Spines kunnen zijn.

WWisecracker schreef:JaBa schreef:Ik vraag mij af hoe je paard loopt aan de longe of in vrijheid? Stel dat hij echt een lichamelijk probleem heeft, dan zou hij dezelfde problemen moeten hebben bij longeren met hoofdstel en zadel. En als hij spierbevangen is, dan zou hij zelfs niet meer lopen als hij buiten op de weide is en dergelijke.
Aan de longeerlijn alleen met hoofdstel stapt draaft en galloppeerd hij gewoon, alleen trekt hij zijn hoofd helemaal in de krul. (kin op de borst).
En aangallopperen lijkt moelijker (vaak verkeerde galop of gekruist ). Maar dat heeft hij af en toe wel vaker gehad.
superwoman schreef:WWisecracker schreef:Aan de longeerlijn alleen met hoofdstel stapt draaft en galloppeerd hij gewoon, alleen trekt hij zijn hoofd helemaal in de krul. (kin op de borst).
Dit is niet goed hoor!
lichamelijk goed laten nakijken en zorgen voor betere instructie.
Maar dat was je zo ver ik begrepen heb ook van plan
zoiezo, eerst de tandarts daarna de dierenarts en als ik zeker weet dat het niets lichamelijks is ga ik op zoek naar proffesionele hulp. WWisecracker schreef:wiseguy15 schreef:Als ik jou was zou ik hem eens röntg. en klinisch laten keuren.
Als ik je verhaal zo lees dan zou het wel eens Kissing Spines kunnen zijn.
Kun je dat ook zien merken aan je paard zonder foto's te laten maken?
Bv. heeft hij dan ook pijn aan zijn rug e.d. als je op zijn rug drukt of iets?
Hij is namelijk nagekeken en behandeld door een osteopaat. Hij is helemaal pijnvrij en soepel in zijn rug hals e.d.
De osteopaat heeft ook naar mijn zadel gekeken!
Het lijkt me als je een nieuw zadel gaat kopen dat de verkoopster dan niet gaat zeggen dat het zadel nog priema/ meer dan redelijk goed ligt.
Zo iemand wil toch verkopen lijkt me.