Rijerijerije schreef:@whinnylando: dat snap ik niet helemaal: sla je dan een pas over...? of twee...? Ik merk al wel dat als hij maar lekker actief droofdraaft, hij ook niet meer zo vreselijk hoog opgooit, wel zo fijn....
Nee je slaat geen passen over, het is mogelijk om zelf wat langer te blijven "staan" in 1 pas. Als je heel snel gaat staan en zitten (ponytempo bijv.) neemt het paard dat ritme ook ook over, hetzelfde geld dus voor tegenovergesteld. Ook een paard kan zich aanpassen aan jouw tempo...maar op deze manier kan je hem misschien makkelijker volgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de lange passen, die de Gribaldi's vrijwel allemaal hebben, heerlijk vind rijden. Ze hebben zo'n fijn te zitten zweefmoment in een rustig ritme.
Vraagje: ik krijg de indruk dat jij je paard als een pony wil laten lopen omdat je dat gewend bent en niet kan wennen aan de grote passen van paard. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar waarom zou je dat willen?
Om op je opmerking terug te komen in de quote hierboven, ik zie dan je foto voor me van "middendraf" waar je paardje uit elkaar valt. Dan worden ze inderdaad vlakker en gooien niet hoog op. Dat is eigenlijk niet wat je wilt bereiken toch?
Ik wil je niet afkraken he, ik hoop dat je dat begrijpt want wat hier ook al eerder beschreven is je rijd vriendelijk en je paard heeft lekker zijn neusje vooruit. En zeker een open hand is niet altijd fout maar juist meegaant ipv de starre gesloten hand.