3 jarige @ les!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:42

Het eerste wat ik dacht toen ik de foto's zag was: 'wat zit die pony enorm opgeknoopt :(:) '.

Ik vrees er voor dat je met die hulpteugel veel meer kwaad dan goed doet... Dus haal die er af en leer het dier op zijn eigen benen lopen want daarmee moet je starten met een jong paard.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 16:43

Jajajaja, ik weet het nu wel, och, och och, wat mishandel ik mijn pony toch. Pfffff,,, :')

Ze is nu lekker losjes aan mijn hand, hangt niet, en ontspant helemaal.

Na de eerste les ZONDER elastiek was het probleem opgelost. Ik zeg niet dat het DOOR de halsverlenger opgelost is...

En ze liep al snel op haar eigen benen ;) Ze pakt alles zo snel op!
Laatst bijgewerkt door Rody01 op 12-04-09 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:43

Pony loopt duidelijk erg opgekropt en erg op de voorhand, als je er spieren op wilt kweken, zou ik dat met een correcte manier van bijzetten aan de longe doen, en verder zou ik het dier eerst lekker op eigen benen laten lopen en zelf je hand op laten zoeken.

En iemand die om mijn part ZZZZZZZZZZ heeft gereden, hoeft nog niet per definitie een gezonde kijk te hebben op het inrijden van jonge dieren, dat is een vak apart en daar hoef je geen kwalificaties voor te hebben...

Sylvia

Re: Phoebe,3 jarige @ les! (Veenstra's PromisexCasper)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:43

Rody, heb je ook foto's van haar zonder elastiek? :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:44

laat dan es een foto van nu zien?

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:44

Rody01 schreef:
Jajajaja, ik weet het nu wel, och, och och, wat mishandel ik mijn pony toch. Pfffff,,, :')

Na de eerste les ZONDER elastiek was het probleem opgelost. Ik zeg niet dat het DOOR de halsverlenger opgelost is...

En ze liep al snel op haar eigen benen ;) Ze pakt alles zo snel op!

We zeggen niet dat je je pony mishandeld dat maak jij ervan :Z

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 16:44

Zij heeft genoeg ervaring met paarden en lesgeven en is dag en nacht met paarden bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:45

Dit is toch niet de manier. Het moet van achteruit komen en volgens mij ligt je zadel ook niet goed.

P_A_R_Love

Oh en dan hang je er een elastiek aan :z ?
Lekker je pony is 3 jaar en moet nu al in een krulletje :D

Morrie05

Rody01 schreef:
Zij heeft genoeg ervaring met paarden en lesgeven en is dag en nacht met paarden bezig.

Daar zou ik toch aan gaan twijfelen als zij dit een goed beeld vind

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:46

Rody01 schreef:

slaapt ze niet dan?

Morrie05

xXxdesiixXx schreef:
Rody01 schreef:

slaapt ze niet dan?
Laatst bijgewerkt door Morrie05 op 12-04-09 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Ik vind je halsverlenger VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL te strak zitten... Eigenlijk absurd dat je een driejarige zo laat lopen.

Ben het eens met Suleilitha :j .

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:47

rody01, misschien is het handig dat jouw instructrice iets meer op jouw houding gaat letten en ik ben het met de rest eens dat de halsverlenger zo zijn werk niet doet,als jij zegt dat hij heel los zit dan trek je dus zelf de pony in de krul en aangezien je het beste met je pony voorhebt kun je beter met je instructie overleggen hoe je een jonge pony goed voorwaarts-neerwaarts rijd zonder hulpmiddelen , hier zul je zelf ook weer veel van opsteken en dit ben je ook in de verdere opleiding van je pony nodig,veel succes en het is een hele leuke pony dus verknal haar niet , dan maar wat later starten.

Koekje_

Rody01 schreef:

Ik geloof graag dat jij op deze manier NIETS in je hand hebt ;)

Goof

Pollewoppy schreef:
Ik vind persoonlijk het elastiek wat strak zitten.

Plus dat het zadel in zijn nek ligt........

Juangi

Er zit trouwens een leuk koppie op!

Gelukkig rijd je nu zonder elastiek (als ik dat goed begrepen heb ;) ) Heb je ook een foto zonder?

Captain

Halsverlenger?
Halsverkorter bedoel je zeker?

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:48

ik vindt het er totaal niet relaxt en ontspannen uitzien.

als het probleem al opgelost was voor je elastiek gebruikte, waarom gebruik je het dan? en ook nog op deze manier...

meerdere opmerkingen zijn er gemaakt over het te strak en te diep achter de teugel lopen, maar jij houdt vol dat dat niet zo is... ik zou er toch over na gaan denken als ik jou was.

vindt je het er zelf wel ontspannen en vriendelijk uitzien zo dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:48

Foto's van hoe de pony loopt zonder die wat ik "snelbinder" noem, zouden dan vast een beter beeld geven, misschien kun je tzt een nieuw topic openen?
Verder is het niet zo dat iedereen die dag en nacht met paarden bezig is, ook weet hoe je een jong dier moet inrijden ;)
Een drie tot vierjarige hoeft niet in de krul, die moet eerst leren het ruitergewicht goed over vier benen te verdelen.
Ik heb ook wel rijfoto's met hele jonge paarden en die plaats ik maar niet eens :D :D :D (om te voorkomen dat half bokt zegt dat ik niet kan rijden, ach ik kan een beetje sturen en blijven zitten maar ze zijn binnen een paar maanden wel wedstrijdklaar....)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:49

renskje schreef:
als het probleem al opgelost was voor je elastiek gebruikte, waarom gebruik je het dan? en ook nog op deze manier...

Ben ik ook benieuwd naar :j

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:49

Rody ik vind het jammer dat je haast niet reageerd op goed bedoelde berichten maar wel kinderachtig reageerd op andere berichten. Als je heel eerlijk bent, vind jij dat het op deze foto's er vriendelijk uit ziet? Ook als het niet jouw pony is en jij er niet op rijdt?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:50

Lydia_ schreef:
Rody ik vind het jammer dat je haast niet reageerd op goed bedoelde berichten maar wel kinderachtig reageerd op andere berichten. Als je heel eerlijk bent, vind jij dat het op deze foto's er vriendelijk uit ziet? Ook als het niet jouw pony is en jij er niet op rijdt?

Maar snap het ook wel, als ik sommige reacties hier (WEEEEEER) lees........... :z

Anoniem

TS, let nog even op het volgende, als je goed kijkt naar je eerste foto zie je dat het zadel dóór de halsverlenger naar voren wordt getrokken, het ding staat namelijk zo erg onder spanning dat er een bocht in de singel zit....

E_Nalanta

Dit geeft ook mij geen fijn beeld. De pony loopt veelstekort opgekropt, dat heb je nu denk ik ook wel gehoord van de
meesten ;) Als je instructurice echt 'dag en nacht bezig is met paarden' moet ze ook weten dat je een meisje niet op
zo'n jonge pony met zo'n veelstestrak elastiek laat lopen! Ben het dus eens met de reacties. Weet niet zo goed waarom
je dit op Bokt plaatst, vind je het nou echt goed hoe ze daar loopt? :S