Zonder beugels rijden en scheef zakken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:21

Oliebeer schreef:
minjon schreef:
Als haar ouders geen geld hebben voor priveles, dan voor dat ook niet.. denk ik dan :+ ;)

ik denk inderdaat dat mijn ouders dat niet prettig gaan vinden :+ vooral als je niet zeker weet of het helpt :P

Even ook weer iets anders, als je wel aan zulke beugels zou willen beginnen, is het denk ik aan te raden om voor de tijd te overleggen met de fysio.

Weer goed ontopic:
Het heeft idd vast ook te maken met het paard, maarja, daar doe je niet zoveel aan. :)
Misschien kun je eens proberen om je zitbeenknobbels goed te voelen, op te letten of je op beide evenveel druk hebt. Ook kan het helpen om te denken dat je een touwtje aan het hoofd (kruin) hebt, daardoor maak je jezelf lang zonder te verstijven (als het goed is).

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:54

Zou je misschien niet eens een les helemaal zonder zadel kunnen proberen? Dan moet je bijna wel rechtzitten, anders kiep je eraf. Mij hebben een paar lesjes zonder zadel goed geholpen om mijn evenwicht te vinden en rechtop te blijven zitten. Je moet dan wel rustig opbouwen en een paard hebben dat je vertrouwt. Scheef draven is dan echt moeilijk omdat je dan zo wegglijd. Succes ermee in ieder geval het is wel een lastig probleem waar denk ik wel meer mensen last mee hebben.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:47

misschien vragen of je naar een andere
les mag, met ook wat minder mensen ! :)

Of vragen of je instructise even kan kijken naar
hoe het mis gaat..

suc6 ! :)

Rena100

Re: Zonder beugels rijden en scheef zakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:54

zoals al gezegd is kan het heel goed liggen aan het paard waar je op rijdt...als deze scheef is dan ga je meestal zelf ook scheef zitten, en demeeste manegepaarden zijn toch echt scheef!

over de GPG beugels...hier op bokt heeft iemand ze te koop staan en die kan je voor ongeveer 25 - 30 euro overnemen...deze hebben wel een gebruiksaanwijzing...als je even zoekt komt je her topic wel tegen!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:51

bedankt voor jullie reacties! ik ga die beugels (en zooltjes, tip die ik in een ander topic heb gekregen) maar eens navragen, want ik hoor er nu wel heel veel goeie verhalen over :P bedankt voor de aanwijzing dat iemand hier ze te koop heeft, want dat zou het leven een stuk makkelijker maken :)
die tip van die zitbeenknobbels is ook erg goed, bedankt allemaal!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 12:28

gister weer paard gereden, het ging een stuk beter met jullie tips! Bedankt allemaal, en wat mij betreft kan dit topic op slot :)