Marieke [Haflinger] @ Work !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:51

Wouwwwwwwwwwwwwwwwww Prachtpony,

zo de mensen hier denken dat ze anky zijn, pffff. maar meestal kunnen ze zelf ook niet top rijden. ( hoef hiet geen comentaar op, wand het is eenmaal zo ). ik heb je echt in een korte tijd , sprongen naar voor zien gaan. je gaat echt goed ( zie je mij niet doen )
je bent lekker ontspannen, en marieke ook jullie zijn echt een team.
je moet je niet gek laten maken door die mensen hier, wand hun zien je niet in het echt rijden, en dan kijken ze hun ogen uit hun lijf,
een foto zegt niet of je goed kan rijden, je kan bijvoorbeeld op veel foto's je hakken niet uitgedrukt hebben. maar normaal heb je die wel uitgedrukt. maarja ik weet dat het supper goed gaat en die sporen zijn wel nodig, wand nu loopt ze veel beter,
jullie zijn echt een team geworden, en dat jij haar zo lekker laat lopen in nog geen 1 maand vind ik toch wel heel erg knap.
ga zo door, ik weet zekker dat je ver komt met marieke. hou vol het gaat supper, echtwaar, heb nog nooit voor de 100000000x een paard zo snel voor uit zien gaan. echt toppie (A)
maarja hier houd het dan bij op.
veel plezier en nog su6.
Laatst bijgewerkt door Annetje op 15-04-09 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quoten van foto's is niet toegestaan en onnodig!

Puchje

Re: Marieke [Haflinger] @ Work !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:51

Ik denk dat het weinig zin heeft om commentaar te geven...
Je wordt toch gelijk afgekat als "Anky zijnde" en dat het 'normaal wel goed gaat' en dat 'mijn instructrice zei dat" .
Tja, waarom plaats je dan een topic? Als je al je vriendinnetjes verzamelt die alle goedbedoelde opmerkingen finaal de grond in boren?
Dan maar geen goedbedoelde opmerkingen en ja en amen zeggen?

Ik zeg: sporen af en werk aan consequentie in je hulpen. Pak er een zweepje bij. Een keer licht drijven-> niet reageren-> wat zwaarder drijven -> niet reageren -> tikje. Als je dit consequent volhoudt, gaat je paard op de minste beenhulp al lopen!
Als jij je been niet stil kunt houden, en je gebruikt tóch een spoortje, dan word je paard alleen maar afgestompter op je been en heb je op ten duur alleen maar scherpere, langere, paardonvriendelijkere sporen nodig.

En denk er over na, en ga niet meteen roepen dat je instructrice het gezegd heeft, ja prima, maar dan zeg ik: probeer het gewoon...
Mijn paard werd gereden met lange sporen, omdat hij anders niet voorwaarts was. Nu hoef ik mn bovenste kuitspier maar aan te leggen en hij vliegt weg!

Wat je instructrice zegt over eerst jouw houding vind ik heel goed.
Oefenen! :D

Succes.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:02

Ik ben het helemaal eens met Puchje.

Werk eerst aan je eigen houding en dan aan de consequentie van je hulpen. Je moet gewoon reactie eisen. Als een paard niet aan de hulpen is kom je nooit verder met rijden. Sporen zullen tijdelijk wel helpen, maar daar raakt ze ook weer afgestompt op. Het is eigenlijk net als een extra scherp bit gebruiken omdat je je paard niet kan houden.

Ik zou maar eens aan je instructrice vragen waarom zij vindt dat je met sporen moet rijden?? Ik kan er in ieder geval geen goede reden voor verzinnen

MLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 14:45

@Puchje: Mij heb je niet horen zeggen dat ik denk dat jullie allemaal Anky zijn ;).
En ik haal er geen vriendinnetjes bij, dat zie je ook nergens staan toch?
Ofwel?
Ik kan m'n been wel stil houden, alleen ik kan mn hakken niet goed of lang genoeg uitdrukken, mijn laatste les ging al beter.
En voor de rest wil ik niet bot over komen, maar mij heb je die Aky dingen enzo niet horen zeggen;).

---

@Aurora3 : Mijn paard let wel op m'n hulpen en kan verder super rijden, toen ze er net kwam dacht je van oke .. en dat is een paard ?
Het ligt verder ook niet aan m'n pony maar aan mij ..
Ik kan moet mn hand in mn zij houden en zo voel ik wanneer ik mijn hand naar voor wil doen.

Ps; Mijn pony loopt nog niet helemaal 100% en kan nog niet helemaal, of langdurig nagevelijk lopen, dus daar kan het ook aan liggen, heb ik gehoord.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:49

Ziejewel dat wat wij zeggen toch niet waar is? Alles wordt weer weerlegd. Meid, wáárom open je dan een topic? Om tips te krijgen, of niet?
En je komt niet bot over, maar dom.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:52

(stille meelezer)

Ik vind je nogal vreemd reageren... je opende dit topic om de vorderingen van jou en jouw pony te laten zien en vervolgens stel je ons in de gelegenheid om jou tips te geven.

Dan moeten we wel weten wat de achterliggende gedachte is achter bijvoorbeeld het gebruik van sporen, willen wij hier enigszins een goede tip over kunnen geven.....

Verder moet ik zeggen dat je een prachtige Haf hebt *D

MLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 14:58

Sugarfoot: Sommige reacties komen bot over, zoals sommige in de eerste 'bladzijde' reageerde in PB's.
Tips en commentaar, maar éen iemand zegt gelijk dat iedereen hier denkt dat ze Anky zijn, en dat komt wel weer meteen neer op mij, en dat vind ik niet leuk.
Ik zet mijn eigen commentaar er bij, en later werd er een discussie van gemaakt ..
& wanneer ik het uitleg is het nog niet goed.

Dankjewel :),

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:21

Ik vind dat je haflinger zijn rug wel beetje wegdrukt. Probeer hem eens eerst lang over de rug te rijden en dan iets meer op te pakken?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:34

Moderatoropmerking:
MLover , met het openen van een topic op RT-HAW geef je aan dat je open staat voor rijtechnisch commentaar, laat dat dan ook blijken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:47

Hmm ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels over de instructie als ze zegt dat je sporen moet gebruiken om je paard voorwaarts te laten lopen.. Ik weet natuurlijk niet hoe ze met andere dingen is dus daar oordeel ik niet over maar sporen zijn om te verfijnen, niet om je paard vooruit te prikken. Wat waarschijnlijk op den duur ook niet meer gaat werken als ze er bijna constant in prikken omdat je je hakken niet omlaag hebt.
Ik ga dus mee met Puchje: wees consequent, eerst zacht aandrijven, geen reactie: harder aandrijven, nog geen reactie: tikje erbij. En dat volhouden en niet de ene keer eerst 5 keer zacht aandrijven oid.

Op je hakken na vind ik je houding behoorlijk netjes :) (En wat wij dus niet zien op de foto''s: handen stiller)

Succes :)!

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:09

prachtige haflinger. maar waarom zweep en sporen of zie ik dat verkeerd?

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:56

op de eerste foto klein commentaartje ;) tippen iets meer naar binnen, heb ik ook altijd voor :=

MLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 22:24

sjar schreef:
prachtige haflinger. maar waarom zweep en sporen of zie ik dat verkeerd?

Dankjewel :D!
Die sporen moest ik omdoen van mn instructrice ze was dan nét ietsje voorwaartser en voor mn hulpen voor oefeningen, en ze zijn echt niet bedoeld om vooruit te prikken :D.
[ al lijkt dat wel zo, i know i know]
& mn zweep moest ik er bij houden, die gebruik ik verder niet echt.
Maar gewoon dat ze weet dat ze wel door moet ofz.
Normaal rijd ik ook met een kleinere zweep, maar ik kon die niet vinden .. want ik had m langs de bak laten liggen.

MLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 22:27

x_Marr schreef:
Hmm ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels over de instructie als ze zegt dat je sporen moet gebruiken om je paard voorwaarts te laten lopen.. Ik weet natuurlijk niet hoe ze met andere dingen is dus daar oordeel ik niet over maar sporen zijn om te verfijnen, niet om je paard vooruit te prikken. Wat waarschijnlijk op den duur ook niet meer gaat werken als ze er bijna constant in prikken omdat je je hakken niet omlaag hebt.
Ik ga dus mee met Puchje: wees consequent, eerst zacht aandrijven, geen reactie: harder aandrijven, nog geen reactie: tikje erbij. En dat volhouden en niet de ene keer eerst 5 keer zacht aandrijven oid.

Op je hakken na vind ik je houding behoorlijk netjes :) (En wat wij dus niet zien op de foto''s: handen stiller)

Succes :)!

Dankjewel,
Nee daar zijn ze ook niet voor, & ik weet dat het lijkt dat ik me pony loop te prikken maar dat is echt niet zo.
Ik moest m'n sporen omdoen zodat ze nét ietsje voorwaartser was, en verder voor mn hulpen tijdens oefeningen enz.
En ik vind het leuk dat jullie me tips geven, maar soms kan ik heel bot over komen, omdat mensen dachten dat het leuk was, om je via een PB te vertellen dat je helemaal verkeerd rijd en alles.
Ik ga er ook gewoon van uit wat m'n lesgeefster zegt toch ?

liefs.