Jessika [Haflinger] @ dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Re: Jessika [Haflinger] @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 12:22

bedankt voor de tips :) graaskorf is misschien een optie voor straks in de zomer...

@ xSophia: ik vind het juist vervelender ;) als ik m'n benen nu laat afhangen dan steken ze af, om m'n benen netjes om haar buik te laten aansluiten moet ik echt O-benen maken en deze aanspannen ;) niet echt super comfortable dus := nu het zomer wordt kunnen we wel veel meer trainen ('s avonds langer licht enzo) dus hopelijk valt ze dan ook meer af :)

Nog even over de bak, deze is inderdaad heel zwaar :(:) we hebben 2 bakken tot onze beschikking waarvan de een wel een stuk minder zwaar is, maar hier kunnen we ook niet altijd terecht...Er zijn wel stukken die minder zwaar zijn dus daar maak ik dan ook wel gebruik van :)
van de zomer wil ik bij de ponyclub gaan rijden waar de bakken heel goed zijn :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:20

Leuke haf! Uit ervaring weet ik dat afvallen een tijd duurt, dat geeft niet, is alleen maar beter dan een crashdieet :) Let wel op dat als je veel traint ze wel genoeg vitamines/mineralen etc. binnen krijgt.

Je houding vind ik niet slecht: zitten op een breed paard is lastig, je wordt al snel in de stoelhouding gedwongen. Spoortje doet soms wonderen om net wat makkelijker door te komen. Let wel op dat jij je de bal van je voet in de beugel houdt en niet je teen :)

Verder let inderdaad op je handen (gesloten houden) en probeer niet als ze haar hoofd kantelt druk te zetten op de teugel waar ze naar toe kantelt (eerste foto lijkt het alsof jij meer binnenhand hebt, en ze kantelt al wat naar binnen, dit corrigeren met je buitenhand). Ook zou ze er iets meer door heen mogen, ze houdt nu net wat vast soms, maar dat komt vanzelf als ze vlugger gaat worden en meer los gaat laten.

Succes samen!

nienkefelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:11

hee marieke,
je hebt jess lekker aan het lopen hoor, zoals deniece ook al zij misschien af en toe er nét ietsje meer doorvragen!
dieet is lastig bij een haff inderdaad :+ zelf ook meegemaakt :P
verder af en toe iets meer vooruit kijken (volgens mij moment opnamens maargoed :+ ) en hakken uitdrukken inderdaad :)
verder vind ik dat je trots op jess en jezelf mag zijn hoor!
top en ga zo door! :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 16:48

bedankt voor alle lieve reacties :)
ik heb vandaag m'n beugels een gaatje langer gedaan, dat zat echt súper raar maar volgens toeschouwers zag het er wel veel beter uit. Ik ga dus even een weekje zo rijden, kijken of het went :+ Ook heb ik geprobeerd m'n voeten verder in de beugels te steken, maar dat voelde óók heel raar := Ik ga wel even doorzetten, hopelijk went het snel :)