Toch te zwaar, groot voor mijn nieuwe pony??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 21:04

Waarom we toch voor een pony gekozen is had ik al vermeld omdat ik het fijner voor mijn dochtertje vind om op te leren rijden moest ze intresse hebben. Ook is het een merrie dus kan eventueel een veulentje ook nog dat is fijn voor haar want pepper is 11 en als ze dan beetje goed kan rijden kan ze nadien op het jonge ding verder.Het is zeker een extra motivatie om af te vallen maar het is niet zo gemakkelijk :) Ik wil niet echt weet ik veel gaan springen hé vrnl dressuur maar af en toe is een sprong van 70 kan niet zoveel kwaad. Waarom dit ik dit plaats is omdat ik in vorige posts gelezen had dat je precies met overgewicht niet mag rijden(100kg) dan bedoel ik hé!Ik probeer haar idd zo weinig mogelijk te storen en ga ook niet constant doorzitten!Mijn zadel past bij mijn weten wel goed onder mij en ligt ook netjes op haar!Toch bedankt dat jullie positief zijn maar ik twijfelde gewoon aan mezelf vanwege het beeld voor wedstrijden enz

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:05

nou zou me er niet al te druk om maken, vind het prima kunnen ga lekker genieten en hopelijk kan je dochter hem later van je overnemen ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:06

Lekker lak hebben aan wat anderen denken! Op wedstrijden vinden ze altijd wel wat om achter je rug om over te kletsen. Gewoon je eigen ding doen enne, wel wedstrijd plaatjes posten hier op bokt hoor!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:12

Prachtige pony, ziet er goed uit!

Toch een kleine opmerking:
Het zadel waar je in zit, is te klein voor je. Daardoor zal het lastig zijn om in het diepste punt te zitten. Maar als je een groter zadel koopt, zal die waarschijnlijk te lang zijn voor je paardje...

Als je dat echt zou willen, zijn er zadels die te leveren zijn met een grotere zittingmaat en kortere kussens.

Lydia_

Re: Toch te zwaar, groot voor mijn nieuwe pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:15

Ten eerste, het is een prachtige pony, zit een super mooi koppie op dus wees er maar heel blij mee. :)

Ik vind zelf dat je er nog prima op past, ik ga wel mee met andere dat het zadel iets te klein is voor je maar dat is allemaal goed op te lossen. Ik denk ook dat dit een prima motivatie is om die paar kilo's er nog af te krijgen :j Dus lekker rijden en voor je eigen gevoel af en toe eens iemand laten kijken naar de rug van je paardje ect. :)

Verder moet je maar goed onthouden, dat op wedstrijd iedereen commetaar op iedereen heeft. En dat je nog meer moet onthouden dat het je ene oor in gaat en je andere oor uit gaat. Het zijn maar mensen die je af en toe tegen komt, en die niks weten van hoe het zit tussen jou en je pony!

Succes, geniet maar lekker van deze pracht pony! :D

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:20

Ik vind het een fijn beeld geven, ik zou haar zo nu en dan eens laten nakijken door een fyso, prima toch ;)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:41

Ik zie ook echt geen problemen, ik vind het prima passen! Je moet echt lak hebben aan andere mensen want er is altijd wel iets aan de hand, dan ben je te groot, dan ben je te klein, dan ben je te zwaar vervolgens ben je te breed, zijn je benen te lang, is je paardje te oud etc. Iedereen krijgt commentaar over dit soort dingen al weeg je 35 kilo.

Ik zou zeggen; Lekker gaan rijden, paardje gewoon netjes onderhouden en zo af en toe een dierenarts laten kijken en dan komt het best goed, ook op wedstrijd!

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:52

Ik vind het er ook goed uitzien! Leuk paardje ook.

Het enige wat ik me afvraag is of het bontje niet een maatje te klein is aan de achterkant?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 07:57

Ik zou wel naar een ander zadel kijken, deze is net wat te klein voor jou. Een zadel met een wat vlakkere zit kan al een hoop schelen.

En kijk even naar je hoofdstel. Zit de keelriem om het bakstuk gedraaid ofzo? De keelriem zit iig veel te laag en het bakstuk zit bijna tegen het oog.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 07:59

Ik zou sch**t hebben aan de rest van bokt :o
Jij past prima op je paardje.
En anders had de verkoper hem heus niet aan jou verkocht!

gewoon lekker rijden. En afvallen voor je paardje is sowieso een goede motivatie. maar dat doe je dan voor jezelf.
have fun met je nieuwe aanwinst!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:02

Ik vind dat het prima kan hoor. Jullie kunnen best een leuke combi worden samen.
Ik ben ook niet de lichtste en rij ook op een pony.
Heb er in 3 jaar tijd 1x een nagatieve reactie op gehad, verder vind iedereen ons een leuk stel.
We starten komende maand ook met wedstrijden en het zal mij een worst wezen wat mensen te zeggen hebben.
Commentaar krijg je toch wel. Maar al rij je op een groter paard, dan vinden ze ook wel weer wat om over te zeuren.
Wij weten dat het wel goed zit.

Je zadel zou ik inderdaad wel even kritisch bekijken.
Je dient nog een platte hand achter je billen te kunnen leggen en ik denk niet dat dit nog lukt.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:04

Ik vind het op dit moment nog passen en je geeft al aan de de kilo's zijn blijven hangen van de zwangerschap. Op wedstrijden zul je echt niet voor aap staan hoor.. Ik weet hoe moeilijk afvallen is, Jojoën enz.. Dus probeer gewoon niet aan te komen.. Dan kan het prima.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:14

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Dit soort discussies hoort niet op HAW thuis.