Bamara @ clubwedstrijd L2 debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hebbesje

Re: Bamara @ clubwedstrijd L2 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 16:33

Dankje :D

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 21:26

Vandaag nog flink geoefend voor de 1e selectie maandag, de overgangen naar voren gingen echt geweldig maar het terug komen en er dan niet uitvallen vindt ze zo moeilijk, iemand nog tips?

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 11:12

Ik heb de eerste selectie gereden en het is nog nooit zo slecht gegaan :')
Bij het minste geringste dat ik mijn been aanlegde sprong ze aan in galop...
Ze was een en al spanning maar dat kwam door mij omdat we maar 1 combinatie konden
losrijden omdat het flink was ingelopen op het laatste moment...
Was toch nog gedeeld 7e met 193 punten dus volgende keer lekker L2
in de hoop dat we met meer ontspanning kunnen rond komen.

Nessah

Re: Bamara @ clubwedstrijd L2 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:14

Wat duidelijk bij het filmpje te zien is dat je geen stil (onder)been hebt en nagenoeg bij elke pas drijft.
Daarnaast lijkt het afentoe alsof je paard teveel op je handen hangt,zorg dat je hem van achter actief houdt en vang dit rustig van voren op want hij komt soms wat op de voorhand.

Het ziet er verder vriendelijk en leuk uit en succes verder nog :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:39

Ik vind ook dat je veel te veel met je onderbeen aan het "klapperen" bent. Hiermee schiet je ook voorbij aan het doel van de spoor: De hulp verfijnen

Ik meen ook af en toe aan je paardje af te kunnen lezen dat hij het niet helemaal eens is met je benen (o.a. staartgezwiep), maar jij kent je paardje natuurlijk het beste.

Misschien is het thuis nog eens fijn wat aan de reactie op het been te werken, dit moet altijd bijgehouden worden als je het mij vraagt, anders heb je de kans dat een paard 'stomp' wordt.

Wijken mag ook iets meer, vooral voor het linker been, maar volgens mij weet je zelf ook wel de verbeterpunten ;)

Succes ermee!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:26

Mijn commentaar: De neusriem moet zo'n 4 cm zakken, hij zit op deze manier veel te hoog. ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:08

Ik vind het er netjes uit-zien!!
En daarbij hebben hafjes dan ook niet altijd de fijnste mond en zijn actief tijdens 't werk ( op een uitzondering na natuurlijk)!
Mijn commentaar;
Je handen...mooie hoogte zo..!!
Ietsje stiller been (maakt t aanzicht wat mooier ;)) en nóg scherper maken je pony
Ik weet zeker met jouw instructrice ga jij 't nog ver schoppen (mits jezelf natuurlijk ook voor de vole 100% meewerkt)!

Veel sucses nog saampjes!!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:52

Bedankt voor de reacties!

@Nessah en Adil18: Ik ben me er van bewust dat mijn onderbeen stiller moet. Vooral na het zien van dit filmpje. Ik let hier nu heel erg op omdat ik het erg vind als ik het anderen zie doen en mezelf er nu dan ook op betrap.

@Stravero: De neusriem moet 2 vingers onder het jukbeen zitten. Dat zit deze neusriem ook. Ik rijd in de training met een africhtingsneusriem omdat ze tussen de (engelse) neusriem en het bid op dit moment een wondje heeft. Ik zou hier ook graag mee op wedstrijd willen gaan omdat ze hier ook fijn oploopt maar die ik heb is bruin en ik moet nog een zwarte gaan kopen ;)

@ vivana: Dankjewel! Ze is idd niet de makkelijkste in de mond maar ze wordt steeds losser en lichter (met z'n ups en downs) Mijn handen vind ik al flink verbeterd, ik had eerst een hoek van bijna 90 graden dus ik ben er ook al heel blij mee dat ik ze hier kan houden. Met het wijken of een moeilijkere oefening heb ik nog de neiging om haar hoofd op te gaan tillen wat natuurlijk niet werkt en doe ik mijn handen weer te hoog...
Ik ben gestopt met privé les maar heb nu nog gewoon op de club 2 keer per week les en ik word nog regelmatig geholpen door andere mensen waar nu al flink verbetering in te zien/voelen is (naar ons idee ;) ) Ik hoop dat ik het nog ver ga schoppen, ik doe dan ook onwijs mijn best om alles zo goed en netjes mogelijk te krijgen :D

btw het wijken wordt al beter en de middengangen zijn we ook flink mee aan de slag gegaan wat naar ons gevoel al goed vooruit gaat :D
Ook blijf ik dag in dag uit bezig om haar scherp aan het been te krijgen en te houden.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 07:32

Hebbesje schreef:

@Nessah en Adil18: Ik ben me er van bewust dat mijn onderbeen stiller moet. Vooral na het zien van dit filmpje. Ik let hier nu heel erg op omdat ik het erg vind als ik het anderen zie doen en mezelf er nu dan ook op betrap.

@Stravero: De neusriem moet 2 vingers onder het jukbeen zitten. Dat zit deze neusriem ook. Ik rijd in de training met een africhtingsneusriem omdat ze tussen de (engelse) neusriem en het bid op dit moment een wondje heeft. Ik zou hier ook graag mee op wedstrijd willen gaan omdat ze hier ook fijn oploopt maar die ik heb is bruin en ik moet nog een zwarte gaan kopen ;)

Weet ik, maar er zit nu ontzettend weinig ruimte tussen als je op de foto's kijkt..? ;)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 10:14

Stravero schreef:
Hebbesje schreef:

Weet ik, maar er zit nu ontzettend weinig ruimte tussen als je op de foto's kijkt..? ;)

Dan kan het misschien wel lijken maar het is toch echt zo ;)