alice@ work 05-04-09

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:14

L_alice schreef:
egnie schreef:
Uitracen onder het zadel ben ik geen fan van. Laat ze dan even los of aan de longeerlijn. Je wil juist dat ze onder het zadel rustig zijn en zich gedragen... Tenminste dat ik mijn mening.
Als het is om onder het werk uit te komen, dan zie ik het uitracen ook niet als een oplossing. Gewoon een stapje terug en vanuit de stap verder werken. Zodra ze weg wil, dus een volte rijden en of een overgang rijden.

`
ja maar dat is het hem juist, en stap is er niks aan de hand, dan kun je alles met haar doen, voltes rijden, kleinere voltes, slange voltes, rechte lijnen iets meer stelling vragen noem maar op.

Het is echt alleen in de draf

Ik bedoel dus ook dat zodra ze wegschiet een overgang terug maken, zorgen dat je in stap weer alles voor elkaar hebt en dan weer aandraven. Voltes en wendingen kunnen ook helpen om de vaart eruit te krijgen.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:30

Schiet ze echt weg of rent ze onder je uit?
Ik denk dat het nog wat balans is dat ze mist, en daardoor soms wat rennerig is in de draf. Ik denk dat als je veel overgangen rijd, en schakelt binnen de gangen dat al een stuk kan verbeteren. Daarbij, werk aan de ontspanning in de draf. En houd stug vol, controleer of jij de juiste hulpen geeft, en hou vol, ze geeft zich vanzelf over ;)
En ik weet niet of je les hebt, maar er is natuurlijk niets mis met een kundig oog aan de zijkant van de bak die je wat advies geeft ;)

Veel succes nog! Vind de stap er idd erg ontspannen uitzien! En je houding is zeker verbeterd vergeleken met je eerste 2 foto's! Gave aftekeningen heft dat paard trouwens :))

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:58

deniece schreef:
Schiet ze echt weg of rent ze onder je uit?
Ik denk dat het nog wat balans is dat ze mist, en daardoor soms wat rennerig is in de draf. Ik denk dat als je veel overgangen rijd, en schakelt binnen de gangen dat al een stuk kan verbeteren. Daarbij, werk aan de ontspanning in de draf. En houd stug vol, controleer of jij de juiste hulpen geeft, en hou vol, ze geeft zich vanzelf over ;)
En ik weet niet of je les hebt, maar er is natuurlijk niets mis met een kundig oog aan de zijkant van de bak die je wat advies geeft ;)

Veel succes nog! Vind de stap er idd erg ontspannen uitzien! En je houding is zeker verbeterd vergeleken met je eerste 2 foto's! Gave aftekeningen heft dat paard trouwens :))

rent onder me uit.
dank je ik ga er zeker wat mee doen.
ja hé is afstammeling van een quarter horse. (haar veulen van bijna 3 is helemaal geweldig, helaas geen foto's)

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:27

Leuke haf! Je bent idd al zeker beter gaan rijden. Het paard mag wel wat actiever lopen (heb het idee dat ie niet echt actief is?) verder mag je paard wat meer bijelkaar lopen.
Succes ermee!