Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

randie schreef:Citaat:Maar om eerlijk te zijn zie ik geen verbetering, sterker nog, voor het behoud van je paard zal je heel hard aan een aantal dingen moeten werken.
Zie jij geen verbetering? Dus jij zit hier nog steeds een pelham erin hangen
Je paard losrijden, zie ik een in de buiging getrokken paardje die helemaal nog niet los is en veel spanning heeft. Als je je les privé wilt houden moet je zelf weten. Maar als je paardje 3 jr in jou bezit is en je hebt geen goede basis geleerd vind ik het een barslechte instructeur/instructrice. Ik snap niet dat jij zelf niet inziet dat je paardje er zo niet erg veel plezier in hebt.
19LindA83 schreef:randie schreef:ben ik niet mee eens, sommige paarden zijn juist in andere gangen gemakkelijker voor elkaar te krijgen dan stap
Maar een paard hoort wel in het tempo te lopen dat jij wil, dat bedoel ik hier meer te zeggen.. als jij aandraaft en hij gaat te hard/race neem je hem terug, net zo lang tot hij netjes rustig weg kan draven. Het gaat hier ook om het stukje tempo bepaling