Zijn er meer mensen die hun paard moeten delen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:48

Ik rijd al 20 jaar op mijn moeder's paarden (5 verschillende inmiddels), net als zijzelf. We lijken redelijk op elkaar qua rijstijl, waarbij zij met wat meer druk en aanspanning en ik met wat meer ontspanning rijd. En dat werkt prima, al jarenlang.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 15:41

Mijn zusje bedoelt het allemaal wel goed, maar ze heeft gewoon geen zin om te trainen, ze gaat liever kletsen op de manege. Ook als ze op het paard zit. Ze gaat stil staan, meteen hoofd loslaten (gaat dus meteen omhoog) en ik probeer het juist af te leren, gewoon halthouden AAN DE TEUGEL. Ze wil zelf ook best hoge punten halen op wedstrijd, maar er niet al te veel moeite voor doen.....

Josephine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:13

Ik deel Loon met mijn vriend. En ja, we rijden allebei echt tegenovergesteld, ook al krijgen we van dezelfde les. Hij is niet bang (ik wel) en doet alles met haar.
Wel grappig dat ze juist bij hem moeilijker doet omdat ze harder moet werken, bij mij kan ze erg suffen.
Maar ze heeft het al precies door wanneer ze wat kan doen bij wie.
(hoezo lijken rijbroeken op normale kleding, mijn paard ziet het verschil meteen).
Zo loopt ze bij hem aan de teugel, bij mij niet.
Misschien kan je het er met je zusje over hebben, of met je moeder.
Paard delen is erg moeilijk, maar als ze liever gaat kletsen kan je hem maar beter altijd zelf rijden.
Kan je hem niet gedeeltelijk " overkopen" ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 07:46

Emeraldo schreef:
Mijn zusje bedoelt het allemaal wel goed, maar ze heeft gewoon geen zin om te trainen, ze gaat liever kletsen op de manege. Ook als ze op het paard zit. Ze gaat stil staan, meteen hoofd loslaten (gaat dus meteen omhoog) en ik probeer het juist af te leren, gewoon halthouden AAN DE TEUGEL. Ze wil zelf ook best hoge punten halen op wedstrijd, maar er niet al te veel moeite voor doen.....

Dat is wel een teken dat er iets schort aan de aanleuning trouwens. Maar dit is gewoon niet netjes tegenover het paard, kletsen doe je als je klaar bent met rijden. Dat heeft niets met al of niet delen van een paard te maken.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:16

hierdoor koelen de spieren heel erg af en dáárdoor kan je paard heel erg vast komen te zitten niet zo zeer door de rijstijl...

missraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:34

ERg leuk als je dit over jezelf leest maar jah. Je moet het wel van mijn kant bekijken. Wij hebbe ons paard gekregen om gewoon te rijden omdat er toevallig veel mensen bij ons op de manege wedstrijd rede ginge wij dat ook maar doen. Ik heb het altijd wel leuk gevonden als we naar de wedstrijd gingen maar de dagen ervoor waren altijd gestresd. Ik moest mee de voetjes wassen en hem poetsen mijn zus maakte de knotjes ik mocht dat niet van haar want ik kan dat schijnbaar niet. Ik heb het 1 keer mogen doen en het werd gelijk afgekraakt. En wat is er op tegen da als je in aan het stappe bent samen met iemand anders dat je niet met elkaar mag praaten. En als ik met emeraldo klaar ben of hij staat op de wei moet ik dan men mond dicht houden of mag ik dan nog wel met iemand praten???? En als ik aan het rijden ben doe ik dat gewoon rustig aan en omdat ik moeite heb met doorzitte gaat de rest ook nog niet zo goed.En het komt vanzelf ik hoef toch nie in 2 jaar tijd in het z te zitte ik heb alle tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:43

Emeraldo en Missraldo, misschien is het verstandig als jullie dit onderling uitpraten en niet via dit forum dit proberen uit te vechten?? Het topic is inmiddels al wat maandjes oud en misschien wordt de soep niet zo heet gegeten.

esme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:54

ik deel mijn paard ook met een ander omdat ik gewoon niet genoeg tijd heb. Het meisje dat mijn paard rijd is nog niet zo ervaren maar samen komen wij er toch wel uit hoor. Als ik merk dat hij dingen van haar wel mag die ik niet goedvind probeer ik haar uit te leggen waarom ik dat niet goedvind en hoe ze het op moet lossen, soms geef ik haar les of vraag ik mijn instructeur of hij haar wil helpen, maar tot nu toe lossen we het goed op zo en tja soms is het wel wat vervelend maar het is of dat of geen paard!

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:44

ehm misschien een oplossing om allebei een half uur te rijden en dat jij eindigt zo heb ik t ook ff met m'n broertje gedaan omdat die begon maja na 1 half jaar kreeg ik een nieuwe pony omdat het gewoonweg niet ging omdat we gelijktijdig moesten oefenen in de zomer Party!!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:51

ik heb een startkaart op een manegepaard wat dus extra moeilijk is omdat der elke dag een ander op zit, maar het gaat heel goed

daarvoor heb ik ook paarden gedeeld, maar dat beviel niet zo goed...