Haflinger Amotes @ Dressuurwork!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Re: Haflinger Amotes @ Dressuurwork!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:47

deniece jullie gaan echt steeds meer vooruit. Het rijden gaat er steeds beter uitzien, en zoals iedereen ook al zegt ze loopt lekker ontspannen, maar ik heb het gevoel dat ze afentoe een beetje hangt. Maar dat kan ook lijken doordat jouw teugels wat te lang zijn steeds. En die kort houden is erg moeilijk, ik heb het zelf ook haha.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:58

Wat een vooruitgang met de vorige keer, jouw houding vooral. Je zit heel netjes lang erop, het enige is dat je op sommige foto's voorover valt, en dat je soms je hakken niet goed uitdrukt.
Prettig beeld. Gewoon doorgaan zo, je leert elke les weer bij, gaat steeds beter voelen. En kijk maar trots vooruit, want jullie zijn een leuke en mooie combi!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 14:02

Haha thanks voor alle leuke reacties :D

@ Divamiep; op welke wedstrijd heb je me gezien dan?? Ze heeft namelijk tot nu toe weinig fijn gelopen op wedstrijd ;)
@ Kyrene; klopt, volgens mij staat het ook in mn beginpost dat ze wat hangerig was :P maar idd zal erop letten :)

En er werdt gezegt dat k haar soms wel wat meer kan oprichten , dit heb ik ook zeker gedaan en neem ik vaak mee in mijn training :) ze vind het nog wel erg moeilijk en drukt zich dan soms wat weg. Verder trainen we gewoon lekker door! :D

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:12

Ten eerste wouwwwwwww wat een beauty! Ziet er lekker ontspannen uit :D

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:32

Het ziet er heel goed uit hoor. Probeer zo ook op een wedstrijd te rijden dan moet dat puntje echt wel komen. Wat ook fijn is als je
gaat kijken waar je naar toe gaat, dan maak je gelijk gebruik van gewichtshulpen en tegelijk kijk je dan niet naar de manenkam. Ga
zo door, ik vind het trouwens een hele mooie haflinger.

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:51

Wat een prachtige haf :D
Blijf wel netjes vooruit kijken, en soms mag het nog iets actiever, maar in vergelijking met de vorige keer zit er zeker verbetering in! Ga zo door :)

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:50

JEEEEEEEH!
daar hebben we het leuke stel weer.
jullie gaan echt beter vooruit mootje begint ook super te sjouwen.
let af en toe nog op je houding en op de te strenge binnenhand
verder heb ik niet veel te zeggen.
succes xxxx

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 12:56

Bedankt voor de reacties! Wedstrijdje hebben we inmiddels gehad vanmorgen, en zijn met 2 winst en 2x 2de prijs thuis gekomen!! :D

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:22

Ziet er goed uit! Hele mooie foto's ook.
Let op je hakken en kijk zelf naar voren (niet naar beneden).
Succes!

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:36

Gefeliciteerd, dan komt de rest ook zeker en ga je op naar de L.

Ador_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:42

leuk beestje!!
je teugels kunnen hier en daar wel wat korter he?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 15:47

@ Annemoon; ja moet idd veel meer naar voren kijken :D
@ cas; haha thanks! En ik ga echt pas over naar het L als we daar helemaal klaar voor zijn :)
@ Ador_amor; ik werk er hard aan, is ook al een stuk verbeterd en op sommige momenten heb ik ze precies goed :) maar nog lang niet altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:25

ah daar is de ver uit mooiste haf van bokt weer!
Jullie gaan echt vooruit ( de meeste van jullie topics heb ik wel gezien )!
Iets minder streng idd met de hand en ietsje meer achterhand mag er bij! Voor de rest super ( en ga nog ff verder kwijlen )

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:32

Jullie zijn leuk om naar te kijken. Geen poespas, geen gekkigheid, gewoon lekker rijden en hierin willen verbeteren, maar lekker ongecompliceerd :) . Heb al eerder foto's van jullie gezien.
Wederom vind ik het leuk om naar te kijken :j .

Commentaar is al gegeven. Ik zeg; Ga zo door!! ;)

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:56

Allereerst complimenten voor de fotografe! Mooie plaatjes geschoten hoor.

Naar mijn idee mag je de teugels korter nemen, en je handen iets meer naar voren doen, en dan je pony "lucht" geven.
Als hij gaat hangen op je hand tijdens het rijden dan mag je best de teugels (bij wijze van) bijna uit je handen laten vallen
zodat hij even wakker wordt geschud.

Verder helemaal toppie hoor! Succes en het gaat goed komen met jullie.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 19:19

@ Cinnepin; haha bedankt voor je super compliment! aan mn handen werk ik erg hard! Het is geen paard wat zichzelf echt aanbied in nageeflijkheid, het liefst loopt ze met dr neus recht de lucht in, maar ze accepteerd m'n hand nu wel en wil daar steeds vaker fijn in loslaten :) Ik doe ook hard mn best om vaak los te laten, vooral mijn linkerhand is nogal vervelend soms. Maar het gaat steeds beter :) En ze wordt dan ook steeds fijner en losser rond te rijden :)

De rest bedankt, dat ik m'n teugels korter moet nemen weet ik heel goed :D ben er hard mee bezig :) Vind het wel erg moeilijk om én mn teugels korter, maar toch meer lucht te geven. Beetje tegenstrijdige combinatie voor mij namelijk, maar het gat steeds beter. Als ik m'n teugels los laat 'vallen' wanneer ze hangt steekt ze gewoon lekker dr koppie in de lucht, precies zoals zij wil, en voor har idee wordt ze dan dus beloond en zal ze de volgende keer weer gaan hangen zodat ze dr zin krijgt, ik rijd dus juist veel overgangen, schakelingen etc en dan wordt ze vanzelf weer lichter :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:25

Wat een lekkere haf en wat een mooie en lange manen :D.
Commetaar geef je zelf al.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:26

Leuke foto's :))
Ik ben niet zo geweldig in commentaren.
Teugels mogen inderdaad wel korter :j
Verder commentaar is wel gegeven geloof ik :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:34

Gefeliciteerd met je prijzen en wp's! Ziet er wel geod uit :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:39

Gefeliciteerd met je winspunten :)

Ik vind op een aantal foto's je handen erg storend: je zit met je handen op je bovenbenen. Neem je teugels korter! Gaat het sturen ook makkelijker :)

Verder op je kont blijven zitten (vind ik ook moeilijk) en ik zou dr zelf wat meer met het achterbeen er onder rijden. Ik vind het heel goed dat je haar laag en rond losrijdt, maar in het werk mag ze best wat meer er bij komen van achteren (wat actiever dan zal ze ook niet meer zo zwaar worden van voor). Nu loopt ze in het loswerken wel mooi laag, maar nog niet actief, daardoor toont ze ook wat strak als je haar oppakt (achterhand is er dan nog niet genoeg bij). Als je haar wat actiever rijdt in de draf dan zal het galopperen ook beter gaan (niet hard rijden, maar voorwaarts dan worden ze ook niet zo zwaar in de galop).

Heel veel succes!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 09:41

@ Marieke_K; Dankje voor je reactie, over m'n handen heb je opzich gelijk, maar ik ben al zoooo blij dat ik nu zo rijd, kijk maar even naar dit topic, dit is van afgelopen na jaar ;) [RT-HAW] Amotes (super hafje !! ) @ dressuurwork Daaaaar heb ik mijn handen op mijn bovenbenen, dat heb ik hier niet meer :) maar dat neemt niet weg dat ik er nog meer aan moet werken. Ze is snel rennerig dus ik ben wat voorzichtig met het voorwaarts rijden, want dan wil ze graag onder me uitrennen en maakt ze zich érg sterk.