Pieter (v. Amethist) aan de dressuur buiten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:57

2 dikke vingers onder het jukbeen is te laag hoor, 1 a 1,5 vinger is beter, ligt eraan hoe groot het paardenhoofd is.
En als je neusriem geen lusje heeft, mag je gewoon zonder sperriem rijden, krijg je geen minpunten voor, en dat je minpunten krijgt voor een neusriem die tegen het jukbeen aanligt heb ik ook nog nooit gehoord (ik ben zelf KNHS jurylid), de sperriem mag tegen het jukbeen aanliggen tot 2 vingers eronder. Dus hou 1 a 1,5 eronder aan, dan zit je altijd goed.

Daphaan

Re: Pieter (v. Amethist) aan de dressuur buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:02

ik heb dunne vingers ;) vandaar twee dikke vingers

en ik had dus de sperriem eruit gehaald, en te hoog. Ik weet niet zeker of ik er minpunten voor heb gekregen. Was ind e B, en dat staat me niet meer zo vers in het geheugen. in elk geval een opmerking. (en die neem ik altijd braaf serieus en heb het toen meteen aangepast)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:18

ha linns leuk dat je deze nu rijd! Ik moet zeggen dat je houding toch wel een heel stuk slechter is geworden Y;( maar zo grof heb ik je hier nooit zien rijden.
misschien kun je wat zitlessen gaan nemen aan de longeerlijn.De nageeflijkheid zou ik wat laten varen eerst beter op je handen gaan letten, dragen alleen contact houden en geen evenwicht en steun zoeken. pas als je zelf je hand kunt dragen kun je aan de gang met het nageeflijkrijden.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:39

Je hebt een leuk paard en een boel werk aan de winkel, probeer hem eens wat meer over de rug te rijden, op alle foto's drukt hij de rug weg en zolang hij dat doet niet gaan doorzitten. Probeer ook wat minder achterover te hangen en in het midden van je zadel zitten, niet teveel achterin en rij het paard van je af ipv naar je toe werken met je hand. Ik vind de 7e foto het meest symphatiek.

eekhoornerik

Re: Pieter (v. Amethist) aan de dressuur buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:54

Ik zat met verbazing naar je houding te kijken...Hoe lang rijd je al paard?

Kan je zonder zadel en teugels op een paard blijven zitten? En kan je zonder teugels je paard onder controle houden?

Ik denk dat de basis, een onafhankelijke zit, bij jou het eerste punt is waaraan gewerkt moet worden.

Ik heb mijn hele leven krom gelopen, had een vreselijke luie houding (ik had mijn bekken naar achteren, buik naar voren en leunde met mijn bovenlijf op mijn bekken. geen gezicht). Ik heb nu sinds 5 weken oefentherapie en mijn houding is enorm verbeterd!!! Ik sta en loop rechtop!

Ik heb het vermoeden dat je in het dagelijks leven ook niet rechtop zit en loopt. En daar moet je bij beginnen.