Ai, eraf gevallen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mystichorse

Re: Ai, eraf gevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:02

Oei saskia_g dat is niet zo mooi. Maar misschien kan je hem toch nog gewoon houden. Dat hij lekker op de wei mag staan. En dat jouw vriend je niet snapt dat jij verdrietig bent, dat snap ik ook niet. Denk maar zo, zo zijn mannen. Mijn vriend zou het ook niet begrijpen als ik verdrietig ben om een paard of ander dier. Doe je paardje maar lekker poetsen en geef hem maar iets lekkers te eten. Ik ken genoeg mensen waarvan het paard niet meer kan lopen door hoefkatrol of iets anders waardoor het paard niet meer bereden kan worden. En dan hun paard gewoon houden en dan lekker veel op de wei laten lopen. En dan nog een tip als je hem houdt zet hem dan niet definitief op de wei, maar zet hem 's avonds binnnen in de stal. Ik neem aan dat hij dat gewend is. Als je hem ineens altijd op de wei laat staan. Dan kan hij weg kwijnen. En verder geniet gewoon van hem en laat je niet gek maken door wat anderen zeggen!!!

saskia_g

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 20:02

Ja, ik haal m zeker s avonds weer binnen hoor. We doen verder alles zoals altijd, hij loopt met ander overdag op het land. Als ik er aan toe ben moeten we verder kijken, hij kan niet blijven. hoe dol ik ook op hem ben, als ik een paard niet kan 'gebruiken' (sorry voor woord maar je snapt het wel) dan moet ie vroeg of laat wel weg, zo nuchter ben ik als boerendochter ook wel weer....We kunnen geen verzameling afgekeurde paarden gaan houden. verkopen of aan verzekering doen is geen optie, stel je voor hij komt in het handelscircuiit. ze hebben duidelijk gezegd dat rijden niet meer verantwoord is. voor mennen is hij onberekenbaar omdat zijn rug bij het trekken ineens zeer kan gaan doen en dat wil je ook niet. Het is gewoon heel erg je-weet-wel. het ligt als een steen op mijn maag.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:10

Ik ben ook wel eens van een paard gevallen. Een lieve grote schat die geen vlieg kwaad deed. Ik had ponykamp maar ze hadden de week dr voor rust gehad. Toen wou ze niet aangalloperen dus gaf ik haar een klein tikje op haar achterste. Die vond ze niet leuk dus en was voor haar de druppel om er keihard van door te racen terwijl ze normaal heel sloom is in galop. Toen ben ik er dus vanaf gevallen. (wel gelijk er weer opgegaan)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:15

Ik ben nu 3 keer van dezelfde pony gevallen, en 2 keer op mijn hoofd. Heb geen angst voor die pony, maar als je er nadat je bent gevallen weer op gaat zitten ben je toch wat zenuwachtiger. Die pony heeft nogal eens streken, maar deze 2 keren kwam het uit een onverwachte hoek.
@ saskia_g: Wat erg voor je joh! En ik snap je punt ook wel hoor, en nu ik het zie: mijn naam lijkt wel op de naam van je paard :P