Fury (manegepony) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Miistral_

Re: Fury (manegepony) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:04

Misschien moet je eerst ontspanning eens gaan opzoeken, inplaats
van rijden, gewoon proberen bij stap/draf/galop die ontspanning
te vinden, dat hij z'n hoofd wat omlaag houd, dat is fijner voor jullie alletwee,
nu weet ik niet of je 'm alleen in een les rijd, maar anders zou het denk ik wel helpen

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:10

Leuke pony!

Wat verbeterpuntjes:
- Je zadel ligt wat te ver naar voren naar mijn mening. Dit ligt niet aan het zadel, je kan het zadel wat meer naar achteren leggen met opzadelen ;)

- Je mag je handen wat meer voor je dragen.
- Tenen naar binnen houden.
- Probeer te pony wat te laten ontspannen, hij ziet er erg druk en gespannen uit.
- Wanneer de ontspanning er is probeer hem dan wat meer voorwaarts neerwaarts te rijden..

:)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:08

Er is niks zo moeilijk als op een manege pony rijden ( ik weet nog dat er een wereld voor me open ging toen ik mijn eerste bijrijdpaardje vond!)

Dit meegenomen in hoe ik naar de foto's kijk valt het allemaal wel mee; zoals al eerder gezegd;

tenen naar binnen
handen iets omhoog.

Hopen dat je deze instructrice houdt als zei wel commentaar geeft waar je wat aan hebt!

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 07:40

Het was een inval instructrice, dus de oude komt terug ze ligt nu opgenomen in het ziekenhuis geloof ik. Ik ga zelf gewoon wat meer er op letten, verder geeft de instructrice wel gewoon goed les.

Sharon_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:59

Leuk paard mischien meot je iets meer stelling vragen
Verder moet jee ook opletten dat je tene naar binnen draait
ook moet je je handen hoger houden maar volgens mij is dat al gezegt?

zwarte_veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:55

Mooi paardje,

Wat mij ergert is je houding waar je trekt en hangt in zijn mond.
Je duwt je recht op je stijgbeugels waardoor je pony van onder jou kan weglopen en vervolgens hang je met geweld in zijn mond.
Probeer eerst gewoon neer te zitten en breng dan je handen zachtjes naar je buik toe en niet zo bruusk.

Verder, meer stelling vragen,
meer verzameling, het paardje loopt uit mekaar.
Wanneer hij verzamelt loopt zal hij ook ronder komen en meer bergopwaarts gaan lopen.

Een neusriem vind ik persoonlijk niet echt een optie, zou eerder een tijd zonder bit rijden tot je niet meer zoveel aan je teugels komt,
vervolgens het bit er terug instoppen.
Zal een groot verschil zijn!

Laat hem bij het inrijden aan zijn gemakken inbollen en neem dan pas je teugels op maat en vraag hem zachtjes naar onderen met zijn hoofdje en telkens van achteren naar vanvoor.
De moter zit vanachter bij het paard en dat heb je nodig voor verzameling.

Succes verder.