Beauty Haflinger @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:41

Ik denk dat je veel hebt aan de tips van Patriciavt, een goede houding is een goede basis.

Zal geen commentaar gaan herhalen. Misschien een keertje zonder beugels rijden, dat is ook goed voor je zit. Dan leer je ook echt op je kont te zitten...je kunt dan je bekken iets kantelen waardoor je bovenlichaam rechter wordt en je ook je armen mee naar boven kunt nemen.

En over het bijvoeren, als je wilt dat ze aankomst ik ruwvoer het allerbelangrijkst. Zemelen zijn lekker, maar bevatten zeer weinig voedingsstoffen. Extra brok heeft alleen effect in combinatie met extra ruwvoer. Dus misschien kan ze voor de nacht nog wat extra's krijgen (er vanuit gaande dat ze 3 keer per dag hooi/kuil krijgt) En scheutje lijnzaadolie over het voer is ook een lekkere extra, zeker als ze straks gaat verharen.

Veel succes verder!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 10:12

Ze krijgt al ontzettend veel ruwvoer ;) Was ik misschien vergeten te melden dat die hoeveelheid wel goed zit :) zoals eerder ze is niet te dun. En het is ook een slanke haflinger. Als ze geen haflinger was geweest maar een chicke sportpony had waarschijnlijk niemand iets gezecht over haar gewicht. :) Zal ook gelijk even melden dat ze geen wormen heeft en pas ontwormd is. Ook heeft ze pas haar influenza spuit gehad en heeft ze gewoon nette vaste poep.

Zonder beugelsrijden is geen pretje, niet omdat ik niet kan zitten maar omdat ze zo gigantisch hobbelt in de draf ik kan echt niet goed op haar doorzitten. Ik doe het wel eens. Toch zal ik het binnenkort weer een keer proberen.

De tip van de teugels is ook zeker een goeden! Bedankt!

Shayenne93

Re: Beauty Haflinger @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:15

Ik vind op sommige foto's het er echt niet slecht uit zien, juist goed!
Het rechtzitten is al vaak gezegt, dus dat komt vast en zeker goed!
Succes verder!

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:22

'Hoi hoi;D

leuk paardje hoor!!
ik vind haar nog geeneens zo heel erg dun. ze heeft volges my niet zo heel erg veel spieren waardoor het net lijkt alsof ze heel dun is.
Je moet idd niet zo overdreven uit het zadel komen en draai je tenen verder naar binnen. Ojaa en je kuit er aan houden. als het waare het paard opsluiten. (heb ik geleerd tijdens de les)

groetjess :D

Loukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:20

Leuke haflinger. Ziet er netjes uit hoor. zeker voor een ouder paardje.
ze ziet er goed uit voor een 16 jarige ;)

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:25

Vind het er ook echt zo slecht niet uit zien :n. zeker niet zelfs!
Zo lekker verder gaan en dan komt het helemaal goed!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:40

Vind het er netjes uitzien Lin.
En dat Beauty te mager is kan ik vanaf deze foto's niet beoordelen, maar ook al zou ze afgevallen zijn weet ik zeker dat het niet is omdat je ze niet goed genoeg te eten geeft :)

Je komt inderdaad erg ver uit het zadel, waardoor je je eigen alleen maar onnodig moe maakt.
Je handen gaan af en toe een beetje de richting uit waar ze horen te zijn, maar dat probleem ken ik ook.
Niets dus wat niet opgelost kan worden met oefenen :D

Ga zo door!

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:23

He die pony heb ik weleens gezien

Mijn nichtje reed altijd op Wendy en ik heb Simon/Stijn? wel eens gereden.
Die staan daar ook

Let wel een beetje op je houding.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 17:11

Zij staan daar niet ;) Dit is de bak bij iemand anders! Waar dus die twee pony's staan! Leuk dat je ze kent! :D

MajjoxFliip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:06

Leuk paardje !

die is de naam beauty zeker waard ! :))

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:32

Charaz schreef:
Ik vind het eigenlijk wel mee vallen, ik zie niet echt dat ze hard is met haar handen, wel dat haar pony iets te diep en wat gespannen loopt, maar je kunt niet alles gelijk perfect doen.
Ik zie er ook nette stukken tussen op de foto's en zou proberen haar wat meer met haar neus eruit te rijden en wat sneller met je handen mee te geven, als je haar voor te veel vast houd gaat ze zich ook vast zetten in de rug.

Wbt. te dun, dat vind ik moeilijk te beoordelen op deze foto's, knap dat jullie dat wel zien door een dikke wintervacht en zonder te voelen. Ze is wel aan de dunne kant maar TE dun kan je zo imo niet beoordelen.

Afbeelding

Kijk dit vind ik een mooi plaatje en hier zou ik naar toe gaan werken!

Mee eens. Alleen zeg je in de beginpost dat je haar lager wil rijden. Dat zou ik niet doen. Natuurlijk moet ze een keer wat lager en een keer wat hoger kunnen lopen als je dat vraagt, maar als uitgangshouding vind ik dit prima. Je ziet dat ze de neiging heeft om wat op de voorhand te vallen, dus als je haar nog dieper rijdt zal dat erger worden. Probeer zelf goed op je kont te blijven zitten en niet voorover te vallen en rijdt haar met meer benen en minder handen. Als je dan goed blijft schakelen komt ze vanzelf wat meer op de achterhand.
Je handen moet je idd meer dragen en netjes naast elkaar houden boven de manenkam van je paard. Verder ziet het er allemaal best netjes uit hoor.

_douwinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:54

leuke haf :D..

commentaar word al geven :P

succes ermee!!! :D

Saaraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:19

Waarom kijk je omlaag wanneer je rijdt? Wees er trots op dat je knt rijden, hef je gezicht op! :) groetjes

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 18:26

Waarom ik dat doe, als ik dat wist was het zo verholpen.. Dat is iets wat ik al zolang doe moelijk eruit te krijgen! Ja ik weet dat het moet en ik werk eraan maar is neit altijd makkelijk ;)

Tuurlijk ben ik trots :D

VDLStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:55

je knieën goed in het zadel drukken. En ook goed voor je uit blijven kijken. En je handen mochen wel een beetje hoger. En mooi haflinger heb je:P:D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:31

VDLStud schreef:
je knieën goed in het zadel drukken. En ook goed voor je uit blijven kijken. En je handen mochen wel een beetje hoger. En mooi haflinger heb je:P:D

Ik heb juist altijd geleerd om niet te klemmen met mijn benen.

xSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:51

Wees niet te streng met je binnenhand!

Leuke combi.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:07

mooie haf!
je bent idd wel wat streng met je handen :s

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:36

Te dun? Vind ik niet hoor, wel een beetje dun maar dat kan ik vanaf een foto niet beoordelen
ken haflingers die 10x zo dun zijn ;)
leuke haf - commentaar heeft de rest al gegeven.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:09

klomp schreef:
VDLStud schreef:

Ik heb juist altijd geleerd om niet te klemmen met mijn benen.

Maar er is een verschil tussen klemmen en je been aanleggen. :) Voor een paard is het ook geen fijn gevoel als je elke keer met je knie tegen de wrong aan 'klapt', om het zo maar even te zeggen. Je hoeft niet te klemmen, maar probeer wel je knieën aan te sluiten.

NicoleHorses schreef:
Te dun? Vind ik niet hoor, wel een beetje dun maar dat kan ik vanaf een foto niet beoordelen
ken haflingers die 10x zo dun zijn ;)
leuke haf - commentaar heeft de rest al gegeven.

Niet om te impliceren dat deze haflinger té dun is, maar dat er andere paarden zijn die nóg dunner zijn, betekent niet dat dit dan geen kwaad kan. Over 't algemeen gesproken dan. Een beetje het "Ja, mijn paard komt maar 2 uur per dag uit stal, máár ik ken paarden die helemaal niet uit stal komen"-verhaal.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 17:45

Saskiaatje, mag ik vragen wat jou commentaar voor nut op mij heeft. Lief dat je reageerd op anderen maar ik weet niet zo goed wat je er verder mee bedoelt :)

Vandaag heb ik heerlijk gereden en erg gelet op m'n handen en dat ging eigenlijk best goed al zeg ik het zelf, helaas was er niemand bij om foto's te maken.

Iedereen nog bedankt voor het commentaar ik kan er zeker wat mee!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:26

Saskiaatje schreef:
Je hoeft niet te klemmen, maar probeer wel je knieën aan te sluiten.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 09:11

Oke, dankje! Ik ben al erg op me houding aan het letten en zal jou punt ook meenemen, en idd niet klemmen maar aansluiten!