Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. maar ze is al vermagert .
) lijkt me het zwaar om Noor alles in je eentje te leren laat staan Noor alles goed aan te leren. Ik rij al 16 jaar en zou er niet aan beginnen om een paard alles alleen aan te leren, omdat je onbewust toch dingen fout doet en als je dan iemand hebt die je lest geeft gaat dat al een stuk beter. Kun je Noor misschien niet mee naar de manegeles meenemen?Rianntje schreef:maar verder loopt hij(of zij...) wel netjes.
om die 3 bokjes in galop zou ik geen bp aan doen. ik vindt persoonlijk dat je zonder bp beter rechtop kan zitten en beter met de bewegingen van je pony mee kan gaan.
ireika schreef:Ik vind het er best leuk uitzien!
Natuurlijk zou je meer vooruitgang boeken zou je (goede) lessen kunnen nemen, maar uit eigen ervaring weet ik ook dat dat niet altijd zo eenvoudig is. Daarom vind ik dat je zeker moet verder doen waar je mee bezig bent, zolang je met plezier en liefde voor je paard rijdt en jullie elkaar verstaan zullen jullie steeds verder groeien.
Ik hoor hier ook veel mensen roepen van "ga niet wijken, begin met de basis van aanleuning etc etc" maar ik denk dat het net een leuke afwisseling is voor jullie beiden, zolang er maar geen getrek en gestomp aan te pas komt! Ik zie veel liever jouw wijkfoto's dan die van mensen op gespannen paarden met het bit een halve kilometer door de mond getrokken en sporen van hier tot in china, ook al loopt het paard dan ogenschijnlijk "aan de teugel" en hebben ze les aan 60 euro per uur...
Dus mijn mening: blijf gewoon met plezier rijden, probeer zoveel mogelijk bij te leren van "gratische hulpbronnen" (boeken, bokt, vriendinnen,...) en als je dan eens kan, eens les pakken.
Veel succes en plezier nog!

. het lijkt alsof ik zo kort zit maar dat komt omdat ze zo rond is
, ik al eens foto's plaatsen als ik zonder zadel rijd