Noortje @ work nieuwe poging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe goed verloopt het rijden?

Zo slecht, ik moet er bijna van kotsen
12 (3%)
Ik zie er niets goeds in
23 (7%)
Je kan beter stoppen met rijden
7 (2%)
Redelijk
150 (47%)
Nog wat details bij te schaven
104 (32%)
Ziet er goed uit
21 (6%)

Totaal aantal stemmen: 317

Peelie

Re: Noortje @ work nieuwe poging

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:54

meer dan genoeg paarden die 24 7 op de wei staan die niet zo dik in hun haar zitten rond deze tijd. (waaronder mij bijrijpaard en een anders pony op de wei)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:36

Ik vind het er wel goed uit zien.
Je bent best klein voor z'n paard, en volgens mij is het paard best groot
en moeilijk te sturen.
Mischien kan je proberen hem iets actiever te krijgen.
Als prive les mogelijk is zou ik dit zeker nemen als ik jou was,
je kan altijd nog meer leren.

De gene die op je kan beter stoppen met rijden en dat kots gedoe
gestemd hebben, vind ik echt zielig. Je moet ergens beginnen,
en voor z'n groot paard met een wat kleiner meisje vind ik het er goed uit zien hoor!

Over dat te dik, kijk naar die vacht!
Zonder vacht is ziet hij/zij er heel anders uit denk ik.
Mischien is hij/zij wat te dik, maar dat kan je op deze foto's niet zeggen
want hij heeft een mega teddy beren vacht!

Nog veel plezier& suc6!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 10:31

bedankt.
ja het is best moeilijk om haar te sturen, want noor is heel koppig. als mijn moeder of mijn zus erop wil rijden gaat ze gewoon stoppen.
natuurlijk zou ik wel graag prive les krijgen, maar we hebben bijvoorbeeld geen trailer om naar mijn manege te rijden, en ook is het zo duur. :=

natuurlijk is ze ook nog veel te dik, maar idd, haar dikken vacht doet er ook wat aan :) . maar ze is al vermagert .

Rianntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:21

zou je hem niet eerst aan de teugel, met de achterhand eronder, rijden, voordat je aan wijken enzo begint?

ik zou persoonlijk zorgen dat de basisgangen goed zijn, en dan verder gaan.

maar verder loopt hij(of zij...) wel netjes.
om die 3 bokjes in galop zou ik geen bp aan doen. ik vindt persoonlijk dat je zonder bp beter rechtop kan zitten en beter met de bewegingen van je pony mee kan gaan.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:48

Ik vind je houding ook best mee vallen hoor. Misschien je beugels langer maar goed dat is al heel vaak genoemd.
Ik zou het wijken ook nog even achterwege laten en eerst zorgen dat je Noor in alle gangen leuk de bak kunt rondrijden en dan kun je beginnen met wat moeilijkere dingen.
Longeer je Noor ook wel eens? Hoe vaak rijdt je Noor in de week? Ik zou ook een goede instructeur zoeken voor 1x in de week priveles. Met 6jaar manege ervaring op jou leeftijd(volgens mij ben je nog niet zo heel oud ;) ) lijkt me het zwaar om Noor alles in je eentje te leren laat staan Noor alles goed aan te leren. Ik rij al 16 jaar en zou er niet aan beginnen om een paard alles alleen aan te leren, omdat je onbewust toch dingen fout doet en als je dan iemand hebt die je lest geeft gaat dat al een stuk beter. Kun je Noor misschien niet mee naar de manegeles meenemen?
Dit is allemaal niet rot bedoeld maar om te helpen. Hoop dat je dr wat aan hebt... Succes Noor is een erg leuk paardje en met het dieet en de goede beweging wordt ie alleen nog maar mooier!

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:54

Ik vind het er best leuk uitzien!
Natuurlijk zou je meer vooruitgang boeken zou je (goede) lessen kunnen nemen, maar uit eigen ervaring weet ik ook dat dat niet altijd zo eenvoudig is. Daarom vind ik dat je zeker moet verder doen waar je mee bezig bent, zolang je met plezier en liefde voor je paard rijdt en jullie elkaar verstaan zullen jullie steeds verder groeien.
Ik hoor hier ook veel mensen roepen van "ga niet wijken, begin met de basis van aanleuning etc etc" maar ik denk dat het net een leuke afwisseling is voor jullie beiden, zolang er maar geen getrek en gestomp aan te pas komt! Ik zie veel liever jouw wijkfoto's dan die van mensen op gespannen paarden met het bit een halve kilometer door de mond getrokken en sporen van hier tot in china, ook al loopt het paard dan ogenschijnlijk "aan de teugel" en hebben ze les aan 60 euro per uur...

Dus mijn mening: blijf gewoon met plezier rijden, probeer zoveel mogelijk bij te leren van "gratische hulpbronnen" (boeken, bokt, vriendinnen,...) en als je dan eens kan, eens les pakken.

Veel succes en plezier nog!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:05

ik vind het er leuk uitzien. wat een leuk knuffelpaard zeg!! en wat een vacht!! ik vind het knap dat jij als klein meisje op zo,n stevige pony rijdt. ik vind dat je het netjes doet. +:)+

lollypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:32

Wat een schattig bolletje

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 11:48

Rianntje schreef:
maar verder loopt hij(of zij...) wel netjes.
om die 3 bokjes in galop zou ik geen bp aan doen. ik vindt persoonlijk dat je zonder bp beter rechtop kan zitten en beter met de bewegingen van je pony mee kan gaan.

Aan de galop zijn we aan het werken. met de bewegingen meegaan, daar probeer ik ook zoveel mogelijk aan te denken en te doen :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 11:51

ireika schreef:
Ik vind het er best leuk uitzien!
Natuurlijk zou je meer vooruitgang boeken zou je (goede) lessen kunnen nemen, maar uit eigen ervaring weet ik ook dat dat niet altijd zo eenvoudig is. Daarom vind ik dat je zeker moet verder doen waar je mee bezig bent, zolang je met plezier en liefde voor je paard rijdt en jullie elkaar verstaan zullen jullie steeds verder groeien.
Ik hoor hier ook veel mensen roepen van "ga niet wijken, begin met de basis van aanleuning etc etc" maar ik denk dat het net een leuke afwisseling is voor jullie beiden, zolang er maar geen getrek en gestomp aan te pas komt! Ik zie veel liever jouw wijkfoto's dan die van mensen op gespannen paarden met het bit een halve kilometer door de mond getrokken en sporen van hier tot in china, ook al loopt het paard dan ogenschijnlijk "aan de teugel" en hebben ze les aan 60 euro per uur...

Dus mijn mening: blijf gewoon met plezier rijden, probeer zoveel mogelijk bij te leren van "gratische hulpbronnen" (boeken, bokt, vriendinnen,...) en als je dan eens kan, eens les pakken.

Veel succes en plezier nog!

ja idd, het is eerder afwisseling, ik begin er zeker niet aan te trekken want ik bzetwijfel of ze dat ooit heeft gedaan voor dat we haar kochten.

ik lees zoveel mogelijk over dressuur en andere paardrijboeken, mijn ene vriendin rijdt zelf ook en heeft 3 paarden, die geeft ook altijd tips.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:03

Ik vind het er heel leuk uit zien. Idd wat de andere ook al zeggen groot - klein haha, maarja zulke fotos heb ik (en waarschijnlijk alle anderen) ook nog! :)

Let er op dat je niet teveel aan je binnenteugel trekt. Probeer ervoor te zorgen dat ze goed op je been reageert, dan heb je wat minder gewicht in je handen en hoef je je handen niet of minder te gebruiken voor sturen. En het is handig als je idd wil beginnen met wijken.

Goed blijven oefenen, je zult je waarschijnlijk verbazen hoe snel je hafje leert!

Even een vraagje aan alle anderen.. waarom privé les? Ik heb ook leren rijden op een manege en verzorgpony's erbij gehad waar ik geen les mee had. Ik reed deze pony's gewoon voor de lol, stap draf galop, niks moeilijks verder. Als TS verder wil, dan is les op t hafje verstandig. Maar gewoon lekker rondrijden en verder alles oppikken van de manege kan toch ook? (Of ben ik nou heel naive?)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 11:55

Bedankt, zal ik zeker aan werken :)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:34

Is dit echt een volle Haflinger? Kan ik me haast niet voorstellen, er moet zeker wel iets van een Ardenner of een ander soort trekpaard inzitten. Ze is namelijk 1.50m en dat is redelijk hoog voor een Haf!
Ik vind het niet heel slecht hoor, het is redelijk. Ik zou haar eerst maar eens laten afvallen, beetje scheren, maantjes goed trekken etc. Dan ziet het er al veel beter uit! Veel succes. ;)

Ador_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:44

vroeg me af waar die hindernissen nou bleven
je zit ontiechelijk kort
ga recht op je pony zitten
let op je handen en beenwerk!!!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 10:13

@Ambrasoft, idd, het is geen volle haflinger , we hebben haar van de aardenmarkt dus... :P
aan et afvallen zijn we bezig, scheren mag niet van ons moeder, manen trekken, hmmm, ik denk niet dat dat bij noor gaat passen :(

@Ador_Amor, ik spring niet ;) . het lijkt alsof ik zo kort zit maar dat komt omdat ze zo rond is ;) , ik al eens foto's plaatsen als ik zonder zadel rijd ;)