. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.

Caesar schreef:Ik moet zeggen dat ik je tijdens het laatste filmpje erg afwachtend vind. Ze krijgt meerdere keren de kans om stil te staan of op de achteruit te zetten. Zodra je been geeft, gaat ze staan drammen op der plaats. Probeer dit te voorkomen en houd het gas erop! Jij moet baas zijn over het tempo. Loopt ze onder je uit? Laat maar lopen. Geef dan eens wat gas en schakel weer terug. Als je constant terugwerkt, bouw je ook spanning op.
Zoals meerdere hier al aangegeven hebben moet je eerst die voorwaartse knop ten alle tijden op 1 gaan zetten. Zou hier ook bij gaan lichtrijden, met doorzitten ga je al gauw te verzameld rijden. Daarnaast heb je een lange teugel, zit je bijna bij je onderbuik met je hand en je hebt daar nog druk op ook. Je paard zoekt, maar zodra ze laag komt, komt ze met je hand. Probeer dus wat meer vering te geven.
Ik kan het commentaar van je instructrice niet horen, dus kan niet oordelen of zij de juiste persoon is om je hierbij bij te staan. Wellicht kun je iig wat met de tips, maar grootste gedeelte zal je al wel geprobeerd hebben.

winnie03 schreef:Dank je wel.. Ik herken erg veel in jullie tips.. En voor alles valt wat te zeggen inderdaad.. Ik kan me ook wel vinden in wat Vudress zegt.. Ze is zo gespannen dat meer ruimte geven alleen niets uithaalt omdat ze de ruimte niet neemt en niet wil zakken.. Op het filmpje is ook te zien dat ik licht ga rijden, haar beloon door de ontspanning op de binnenteugel aan te bieden en haar zo te laten zakken.. Meteen daarop is ook te zien dat ze de ruimte niet neemt om te zakken maar om onrust te uiten in de aanleuning.. Vroeger was dit dus geen probleem..,
Ik ben het tot op zekere hoogte ook eens met dat ze voorwaarts gereden moet worden.,.. Als ze echter zo ontzettend onder je uitlopen, dan heeft het ook geen zin om ze maar te laten lopen.. Ze zet zichzelf dan vast aan alle kanten en kan het, door het hoge tempo, niet verwerken in haar balans en aanleuning... In een veel hoger tempo bouwt ze dus evengoed spanning op en kan ze zich erg sterk maken.. Terugzetten in tempo en schakelen maakt dat ze zich niet ontzettend sterk kan maken en onder me uitloopt (ook een vorm van verzet).. Bovenstaande filmpjes houden overigens niet in dat ik gedurende een half uur doorzit en haar terugzet in tempo..
Dat ik er zelf ook gestresst van word dat mag duidelijk zijn ja.. Ik blijf wel ontzettend rustig, ga niet schoppen, slaan of in r bakkes trekken als ze gek doet.., Maar ik kan niet ontkennen dat als ze steigerend het terrein over gaat ik daar wel gestresst van raak.. Waar ik denk ik nog het meest gestresst van raak is dat ze na 2 maanden gewoon nog steeds niet op r plek is daar.. Dat is voor haar natuurlijk nog veel vervelender dan voor mij..
Deze filmpjes zijn van drie weken geleden.,, Vlak daarna hebben we een behoorlijke smak gemaakt omdat ze het op een lopen heeft gezet.. Op dit moment doen we veel grondwerk, kijken of we haar de stapmolen het voordeel van de twijfel kunnen laten geven.. Over een paar dagen ga ik er wellicht weer op en dan gaan we eens kijken hoe het dan gesteld is met de rust..
Bedankt allemaal..