Skotti de ijslander @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rauka

Re: Skotti de ijslander @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:51

Nicole, mooie foto's, de verbetering spettert er echt vanaf! Helemaal super!
De 2e 'tolt' foto is geen schweinepass (opluchting!) maar gewoon hele laterale tolt volgens mij.

Wanneer ga je weer meedoen met een wedstrijd?

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 22:06

Eline: ja tanx, dat vind ik persoonlijk ook. Het duurt allemaal wat langer dan normaal maar het resultaat mag er dan ook zijn,
ik rijd 11april met de landeamari mee.

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:08

Niet zoveel naar beneden kijken :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:38

gefeli met de tolt :D
de galop is bij langzaam tempo aanspringen echt ontplof galop zeg :+ alles wat hij in zijn eigen tempo(hoog) naar voren smijt aan energie gaat hier de lucht in :p
snap dat ie niet makkelijk uit te zitten is :=
de laatste foto die je plaatste ziet er idd veel beter uit
maar ik dnek dat meer balans en soepelheid een hoop goed gaat doen , dus gewoon lekker op je gemak doorwerken met hem op soepelheid etc ,

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 06:22

Sonja_vr: ja idd, maar ik ben al bijna 4jaar met m bezig. En hij kon niet eens draven onder t zadel. Toen ik begon had ik stap en telgang/swein. Dus we zitten op de goede weg :) Duurt alleen even allemaal wat langer..
hihi

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:55

als je dan ziet wat je toch al voor elkaar krijgt met hem :)
dan zijn jullie zeker op de goede weg :j
draf doet ie goed, tolt begint er echt uit te komen nu , die galop komt ook wel goed kwa tempo en sprong,
is denk ik echt een kwestie van spieren , soepelheid en balans
maar komt wel goed met jullie twee :j

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:11

Gave foto's Nicole! :D Komt helemaal goed met zijn tölt! De 2e foto is gewoon een laterale tölt, maar de eerste is beter, een stuk actiever, maar dat komt allemaal wel, en ook die galopfoto, super! Toch nog heel veel sprong voor een laterale vijfganger :P

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:19

Lastig zijn ze he die 5 gangers! Heb er ook 1 die het liefste sweint of hard galopeerd. Inmiddels hebben we draf (nog niet rond zoals die van jou, maar ze doet het nog maar 4 maand). Tolt is bij vlagen beter en tja dan die galop. Veel 5 gangers springen overkuist aan als je ze overvalt met de galop, dus voor hun idee te plots aanspringt. Even je paard goed voorbereiden aop de galop. En laat hem eerst maar harder weggaan, kan niet verwachten dat hij handgalop kan of op de volte dat is nou eenmaal niet weggelegd voor alle 5 gangers. Ze kunnen het wel hoor met de juiste training. Liever eerst even laten gaan en daarna terug nemen, dan kan je als de achterhand sterker word makkelijker langzamer gaan. En vooral lekker die achterhand trainen dan komt een rustiger galopje vanzelf.

De 2e foto is niet echt zwein maar laterale tolt. Als je goed kijkt zie je ook dat ze haar nek/hoofdhouding ook wat stijver is dan op foto 1.

Loukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:50

Wat een leuke pony! Grappig die lichte staart.
Tja, IJslanders zijn niet echt dressuurponys maar ik vind de draffoto wel fijn ontspannen.
De galopfoto's zien er inderdaad nogal onstuimig uit. Als ie erg moeilijk uit te zitten is, is verlichte zit idd nog de beste manier ;)
De latere galopfoto ziet er veel fijner uit. Mooi gesprongen galop.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:04

Ik heb geen verstand van gewichten aan de voorbenen, dus misschien zeg ik nu wel iets heel doms. Ik kan me goed voorstellen dat het met de tölt enzo wel handig is, maar mij lijkt het juist in de galop een belemmering voor een paard wat lastig galopeerd?

Verder zou ik m ook meer teugelvrijheid geven zodat ie meer naar voren kan springen. Hij zal wel knetterhard gaan ja, maar wat je nu ziet is dat ie de meeste energie gebruikt om opwaarts te springen omdat je m begrenst ipv voorwaards.

Als je al vier jaar met m bezig bent, dan lijkt me toch wel tijd worden om te beginnen met de voltes. Hij lijkt me namelijk niet te slap en te uit balans om hier iets mee te kunnen. Rustig lijnen in gaan bouwen in de galop. Ik weet hoe lastig het kan zijn, heb friezen ingereden waarvan er af en toe ook gruwelijke galoppeerds bij zaten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:26

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Er staat niet vermeldt waar je op dit moment in je training mee bezig bent, hoe je dat doet en tegen welke problemen je eventueel aan loopt.