er is in feite geen probleem. Ze rijdt netjes en ze hoeven nog lang geen proeven te rijden. Ik ben er ook zeker van dat heeba geen last heeft van de teugel,behalve als ze echt even haar rug gaat wegdrukken en de kop omhoog gooit. Zo gebeurt dit dus niet. Ik ben blij dat de meesten zien dat de teugel goed gebruikt wordt. Natuurlijk gaan we niet zo voor eeuwig doorrijden. Maar eerst maar eens met dat ding goed kunnen rijden,daarna zien we verder. Ik verwacht eigenlijk geen problemen met deze twee,ze doen allebei hun best. Verder rijdt ik vier keer per week zonder. Ook buiten de weg op. Ik heb juist voor dit gekozen,omdat de ruiter zelf met zon teugel hem eigenlijk niet verkeerd kan gebruiken,zoals bij elastiek en slof wel kan. Wel vind ik jullie onderbouwde commentaar goed. Iedereen wil duidelijk het beste. Ik het meest denk ik! Hoe krijgen we haar wat volker,daar nog tips voor? Ze krijgt nu volop kuil.biks,en elke dag wat slobber. Over een maand land overdag. Hebben jullie ideeën?
Melissaaaaa
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-09 13:45
nou, laat ik dan ook nog maar even reageren.. natuurlijk is het mijn/haar/onze bedoeling niet om met die teugel voor ''altijd'' te blijven rijden, maar voor voorlopig vind ik het wel fijn zo. Wat denice zegt: eerst maar met die teugel eraan goed leren rijden, en dan zien we wel weer verder. zodra maheeba en ik helemaal relaxt ons rondje kunnen rijden kan hij er wat mij betreft af en omdat ik het idee heb dat ze totaal geen last heeft van die teugel, lijkt het mij geen probleem om hem er nog eventjes aan te laten zitten.
Bastin
Geplaatst: 22-03-09 14:00
ik vind jullie een leuke combinatie! ik heb het stuk over de stootteugel gelezen maar als jullie nu al paar keer per week zonder rijden en dit ook afbouwen komt het helemaal goed toch ook super dat je 2x per week les hebt. ik wens jullie heel veel succes en het gaat vast goedkomen met jullie!
Heb je expres voor een stootteugel gekozen ipv bv een martingaal?
Ik vind haar niet erg dun hoor hoewel ik niet onder het dekje kan kijken nu, ik denk dat ze voornamelijk wat meer spieren moet krijgen. Gras is meestal de beste manier om wat meer vet te krijgen dus probeer haar nu al vast enkele uren op de wei te zetten, geef onbeperkt hooi/kuil (echt onbeperkt is vaak al genoeg) van goede kwaliteit en je kunt ook een wat vettere brok voeren zoals merriebrok of veulenbrok mocht ze echt dun worden/zijn. Daarnaast zou je ook snijmais oid bij kunnen voeren, mogelijkheden genoeg dus!
Ze staat in pension, ik voer meestal wel wat kuil bij, maar ik kan niet bepalen dat ze de hele dag hooi gaat krijgen, of dat ze nu al op de wei moet. Spieren die moeten zeker nog verder ontwikkeld worden!
Een martingaal had ook gekund ja. Maar die had ik niet liggen en dus deze gekozen.
Omdat het zo goed gaat nu, wil ik eigenlijk ook geeneen kopen, omdat ik denk dat deze zo eraf is
Je kunt toch wel wat overleggen met de pensionhouder? Want gewoon elke dag wat extra weidegang of meer hooi is beter dan extra bix, goedkoper ook nog.
denice
Geplaatst: 22-03-09 16:55
Ja, ze krijgt al meer hooi hoor. Standaard is twee keer per dag hooi of kuil, ik krijg nu 3 keer per dag veel kuil. En vaak heeft ze het niet op als ik kom, en dan krijgt ze alweer bijna nieuwe.
Ik bedenk me dan ineens, in feite is dat onbeperkt kuil
Dat klinkt idd onbeperkt Maar AV's zijn ook niet zo massief he, mijn hengst staat 24/7 op de wei en heeft wel een dikke grasbuik maar is verder nog steeds een ielig dier.
ja klopt,ribben enzo zijn ook absoluut niet te zien. Ze is niet te dun nu,maar ze mag wel wat steviger. Misschien had ik dan toch een ander ras moeten kiezen!
Hoi Melissa, leuke foto's! Fijn dat je een verzorgpaard gevonden hebt, het is een leukerd zo te zien. Je kan wel zien dat je nog een beetje gespannen bent, daarom verkramp je een beetje en kukel je naar voren. Probeer echt rechtop te blijven zitten, maak je lang, schouders naar achteren! Trots zitten meid, je hebt tenslotte een prachtpony onder je kont. Mettertijd zal je ook meer ontspannen en dan kan je vaak beter in het zadel blijven zitten, dan span je je niet zo.
Ga zo door, ben benieuwd naar de volgende rij foto's!
enniee
Geplaatst: 22-03-09 20:47
Leuke combinatie zijn jullie! komt helemaal goed denk ik! je noemt de puntjes zelf ook al!
Melissaaaaa
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-09 20:53
ja mocca, het is zeker een leukerd! bedankt allebei
edit; hihi ik spiekte net in je profiel mocca, en ik dacht ''hee ik ken haar ergens van! '' maar nou weet ik het weer, jij was mijn juniormentor in de brugklas haha!
anneliesdj
Geplaatst: 22-03-09 22:14
denice schreef:
ja klopt,ribben enzo zijn ook absoluut niet te zien. Ze is niet te dun nu,maar ze mag wel wat steviger. Misschien had ik dan toch een ander ras moeten kiezen!
Ja dat denk ik, als de ribben niet te zien zijn is het goed hoor. Maar als je haar flink traint en ze ontwikkeld meer spieren zal ze ook wat forser worden.
lana_te
Geplaatst: 23-03-09 20:42
Eerst en vooral een leuke aanwinst! Succes ermee. Je geeft de commentaar zelf inderdaad al. Al deze dingen kunnen ook verholpen worden door er goed op te letten tijdens het rijden en natuurlijk trainen trainen trainen! Voor de rest wil ik je enkel nog veel plezier toewensen
Melissaaaaa
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 21:18
dankjewel! en dat plezier gaat vast helemaal goed komen met dit lekkere paardje!