Pennymeisjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Una

Re: Pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:01

Ik was vroeger ook een grote Penny.
Ik droomde ervan om een eigen paard te hebben, alle stomme mensen ermee te verslaan in wedstrijden, en de grootste maatjes van de wereld te zijn.
En zo nu en dan hield ik er ook van om iemand even de les te lezen ( ja sorry, als ik een ander meisje aan de mond zag trekken zei ik al snel dat ik het zielig vond ).

Maargoed, wat is daar nou erg aan ? Het zijn tenslotte maar kinderen. Als het echte arrogante kinderen zijn zou ik ze eerder verwaand noemen, maar geen penny. Ik vind een pennymeisje eerder iemand die alle verhalen in de Penny geloofd, en droomt dat ze op haar verjaardag óók een witte arabier met een rode strik krijgt.
Ik vind dat Penny een negatief woord is geworden, terwijl het eigenlijk alleen voor de verwaande meisjes is. Maar ik heb zelf vooral ervaring met de positieve Penny's, en daarom heb ik er ook niks op tegen.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:11

Daar ben ik het dus ook mee eens. Ik lees nog steeds die oude penny's die ik heb liggen en leef vaak ook nog in mijn eigen droom wereldje, maar als je dan idd sommige "betweters" hebt, die een paard krijgen van paps en mams, dan vind ik dit ook gewoon verwaande kinderen...

Ik heb verder ook echt niets tegen "pennymeisjes" en "My litle pony meisjes": die weten niet beter dat je lief moet zijn voor de pony en die weten niet wat aan de teugel rijden is, maar wel respect hebben voor het dier en er ook zo mee omgaan. Die meisjes heb ik veel liever dan puberende tieners die denken te weten dat ze kunnen rijden en je hele pony naar beneden TREKKEN inplaats van RIJDEN :P.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:19

Tip: zoek eens op de gebruikersnaam pokemon
dat is echt hét pennymeisje dat ooit op bokt is langsgekomen geloof ik.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:29

Staat nog maar weinig in haar profiel. Ik gaat eens kijken naar de berichten die ze zoal geplaatst heeft. Volgens mij is ze ook maar kort op Bokt geweest, als ze ergens in 2002 voor het laatst online was...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:58

Ik heb de berichten van die pokemon eens opgezocht en ik ga er hier niks over zeggen want dat vind ik lüllig, maar bedankt voor de tip. ;)

Ik denk dat het punt voornamelijk is dat penny's gewoon te jong zijn om te beseffen wat het wel niet betekent om een pony/paard te hebben. Ze hebben nog geen idee van geld, eigendom, gevaar en verantwoordelijkheid. Dat hoort natuurlijk bij kinderen, maar als ze dan een eigen pony willen dan blijkt dat ineens heel duidelijk. En de ene heeft het erger dan de andere.

Meisjes die met paarden opgroeien hebben daar een veel realistischer beeld van en worden dus geen penny.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:18

een penny meisje is meestal een jaar of 12 en sielug schatug zien veel gebruikte termen,ze reageren in topics en vertellen jou hoe je je b.v Z paard de proef door moet sturen,het comentaar dat je krijgt zit vol spellingsfouten.
als je dan een kijkje neemt in het profiel van het meisje zie je vaak schetjes die losspringen,of veel te grote meisjes op een schetje hihi.ik vind penny meisjes op een bepaalde manier erug schattig haha.
ik moet wel even eerlijk toegeven,dat mijn zus een stiefdochtertje heeft van 10 die lid is van de penny.
en ik dus iedere keer als ik daar kom de penny lees...heerlijk haha!
ow ja en spellings fouten maak ik ook erug vaak!
volgens mij heeft iedereen wel iets penny..... :D

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:21

Nja ik vind het opzich wel zonde want ik vond de penny toch altijd harstikke leuk. en dat er hier al snel over een penny meisje word gepraat terwijl ze datniet zo bedoelen.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:26

ik heb dit stukje even gekopieert van iemand van bokt,ik denk dat jullie wel weten om wie het gaat,maar ik vind het zo schattig stukje haha penny meisje genoemt worden is meer een grapje.

iedereen ksan opmeen sjetlandur rijden zijn beren sterknik zag laatst een meisje van wel ronde de 120 klio schat ik en die zar wre ook even op dus dat kan allemala ook kindren hoor

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:51

Ik denk, dat iedereen wel een 'pennymeisje' is geweest? Wie droomt er nou niet van om met een grote, zwarte hengst over het strand te galopperen? Naarmate ze ouder worden, zullen ze vanzelf wel realistischer worden. :)

BELIZE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:05

Hoort dat ook niet een beetje bij het kind zijn? Laten we eerlijk zijn, niet ieder kind heeft een eigen pony of paard en is er dan niets fijners dan erover te fantaseren? Dat is het recht van kind zijn, toch? En in mijn ogen zijn meisjes van 11-13 jaar nog echt kind hoor! Wel is het tegenwoordig natuurlijk zo dat ze beschikking hebben over internet en dus vrolijk alles neer kunnen zetten op bv bokt.nl, en dat hadden wij vroeger natuurlijk niet. Ik heb zoiets, laat ze lekker. Het zijn tenslotte kinderen en als het goed is, groeien ze er vanzelf over heen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:13

Die pokemon was wel hééél erg. :')

Ik heb niks tegen my little pony/penny kindjes die gewoon lief en leuk met pony's omgaan. Maar ik heb echt een hekel aan die betweters, die 'voor het plaatje' een paard naar beneden zagen etc. (Trekken, en tadááá, mijn knol loopt aan de teugel)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:45

Helaas zijn er niet veel meer van die meisjes, ik vind die berichtjes altijd zo schattig :). Vooral als ze chips onder de scanner gaan leggen ed.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 20:45

Ik ben het helemaal met je eens Bonjoy....tegen meisjes die juist "te" lief zijn, vind ik echt leuk om te zien, maar die betweters........laat die maar zitten......

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:56

Het verschil tussen normale paardengekken van 14 en pennymeisjes van 14.

Een pennymeisje van 14:
- Heeft een heel mooi ras op stal staan en die is van haar (meest geliefd een Fries of een Arabier)
- Heeft meestal een 3-jarige die ze net zelf hebben ingereden (zonder hulp)
- En ja, het is een hengst
- De hengst luistert naar niemand, alleen naar haar
- Pennymeisjes willen graag bewondering en aandacht
- Om terug te komen op de hengst.. Die loopt altijd perfect aan de teugel... Na het nodige trekwerk wel ja!
- is vaak een enorme betweter als het om paarden gaat; ZIJ weet het echt wel, ZIJ heeft ervaring!

Een normale paardengek van 14:
- Heeft meestal een leuke verzorgpony
- Is gek op paarden
- Zou nooit voor de foto een paard iets laten doen wat niet goed is
- Wil gewoon graag met paarden werken, geen bewondering
- Vinden bewondering wel leuk
- Kan meestal meer dan een pennymeisje

Ik geef toe, ik heb wel eens een berichtje getypt en als ik het overlas dacht ik bij mezelf Stom pennymeisje dat je bent, en dan wiste ik het berichtje weer. Meestal ben ik toch maar de normale paardengek. Maar om pennymeisjes kun je heel vaak heel hard lachen!

Trouwens, ik heb een grote Fries. Hij is heel erg wild en alleen ik kan hem berijden, dan is hij net een lammetje.
Hé, ik maakte een grapje! *hihi*

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 23:22

Hahahahahahahaaa....oke....dan heb ik van beide misschien wel wat weg :P :P. Soms denk ik ook "te weten" wat goed en niet goed is voor de pony, maar dat leer je eigenlijk alleen in de praktijk zelf ben ik achter gekomen. Boeken zeggen vaak wat eigenlijk voor het standaard paard met de standaard ruiter bedoelt is, maar die bestaan, lijkt mij, niet. :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:25

Paardje_13 schreef:
en ze temmen paarden :) een zwarte arabische hengst :)

Zwarte arabische hengsten hoeven niet gemeen te zijn hor :+
(zie onderschrift }> )
Maar vat het wel hor, penny meisjes die willen graag dingen die stoer en mooi en dromerig lijken.
Bijvoorbeeld een zwarte Arabische hengst, of een zpierwitte andalusier hengst of een weetikveel hengst,
in elk geval, meestal willen ze een hengst :+

Dan lees je zo'n topic over een 12 jarig meisje dat van plan is om een shethengst te kopen, onbeleerd,
en ze wil er ook nog mee gaan dekken :+

En ook dat een meisje het zielig vind al je met sporen rijd, of met een zweep, en dat ze kwaat worden
als een paard naar de slacht word gestuurd om weetikwatvoor reden, en dat ze alle paarden willen redden
uit de slachthuizen.... Goedbedoeld, maar onwetende meisjes die graag geloven wat ze willen geloven...

Dat vind ik pennymeisjes :+

(ik was ook vroeger een pennymeisje, maar meer in de richting van dat ik altijd bij paarden wou zijn :+ niet dat ik een hensgt wou ofzo :P )

Oja, en ik lees wel nog steeds op 19 jarige leeftijd de penny, maar puur omdat ik het leuk vind en gek ben op stripjes over paarden :P

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 23:33

Ik lees ook nog steeds penny's. Heb er ooit van iemand een hele stapel gekregen en die pak ik zo nu en dan een keer uit de kast en ga ik ze weer van vooraf aan lezen...Heerlijk...Helaas dat ik nu 20 ben, maar voel me nog een 12 jarige die nog vrolijk over de speelvelden galopeerd hahahahahaa...

Heb vroeger zoooooooo veeeeeeel "paardje" gespeeld...was dan helemaal in mijn eigen wereldje :P :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:34

hahaha ik speelde een keer paardje en donderde van de trap :+

*daardoor moest ik volgens mij ook die snertbeugel :+ *

Maar ik heb ook idd stapels penny's en ik heb ook zomerboeken enzo. Ik denk dat ik maar even lid ga worden weer :P kan ik mijn verzameling weer bijvullen :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:37

Ik heb idd ook nog wel wat penny's, en koop er regelmatig een. Alleen in de penny is alles zo overdreven, dat is ook echt een eigenschap van een pennymeisje.

Vroeger speelde ik altijd paardje idd. Zo'n springtouw om je nek en armen; een soort langelijnen. En dan iemand anders met de zweep erachteraan en je op stal zetten. En dan ik ontsnappen enzo. Totdat ik een keer ontsnapte en struikelde, kwam met schouder op stoeprand terecht en je voelt hem aankomen... Arm gebroken.. Jammer joh!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:41

Othello_ schreef:
Het verschil tussen normale paardengekken van 14 en pennymeisjes van 14.

Een normale paardengek van 14:
- Heeft meestal een leuke verzorgpony
- Is gek op paarden
- Zou nooit voor de foto een paard iets laten doen wat niet goed is
- Wil gewoon graag met paarden werken, geen bewondering
- Vinden bewondering wel leuk
- Kan meestal meer dan een pennymeisje

Waarom een verzorgpony?
Een 'normale' paardengek volgens jou, kan toch ook gewoon een eigen paard/pony hebben :P