Hopeloos verliefd op zwaar verwaarloosde shet!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:25

in een andere topic

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 15:25

naatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:45

heel veel succces en ik hoop dat je mijn pb hebt gehad!!
ik heb nog heel veel ruimte voor hem en hij hoeft niet meer weg!!
wij hebben eigen stalhouderij en wonen midden in de polder!! hij heeft dan heel veel land en een eigen stal met verlaagde deur!! kannie lekker naar buiten kijken! maar ja ik hoor het het wel en echt heeel veeel succes

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:51

En....is het gelukt? Ben zo benieuwd

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:58

ja dat wil ik ook graag weten!

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:23

Is ie niet gewoon ontsnapt of iets?
Als ie zo los rondloopt kun je m sowieso mee naar huis nemen, of de dierenambulance bellen of iets. Die halen m dan ook op. Kun je altijd nog mee regelen dat je m overneemt.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 22:43

Rietje, nee hij is echt losgelaten door zijn eigenaar!!! Dat weet ik voor de volle 100% zeker!
Hem zomaar meenemen is echt geen slim plan.. Waar mijn land is staan voornamelijk kampers.. er zal weinig van mijn land overblijven wanneer ik die shet zomaar op mijn land zet!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:48

heeeeej wat dacht je van DBeeej als in Dieren Bescherming? laat hun even kijken

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 23:02

Angelique18 schreef:
Rietje, nee hij is echt losgelaten door zijn eigenaar!!! Dat weet ik voor de volle 100% zeker!
Hem zomaar meenemen is echt geen slim plan.. Waar mijn land is staan voornamelijk kampers.. er zal weinig van mijn land overblijven wanneer ik die shet zomaar op mijn land zet!

Ah, kampers Lachen
Daar heb je t weer...
Is de shet van hun?
Zo ja, bel dan de dierenbescherming, zo niet, bel dan de dierenambulance. De dierenbescherming kan toch niets doen zonder dat ze weten van wie t beest is enzo, en als ze m moeten ophalen laten ze toch de dierenambulance komen Lachen

Maar idd, niet met kampers bemoeien...

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 09:25

Eeen tijdje terug heb ik hier al eens een topic over de kampers bij ons van t land neer gezet.
Ik ga de d.b niet bellen!
Ik heb hier zo mijn redenen voor!
Als ik in een andere situatie had gezeten had ik het zeker gedaan maar nu niet.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:26

Heb je de eigenaar inmiddels al gesproken???

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 16:27

nee ik kan er alleen savond's heen en dan zijn ze er meestal niet,, maar een vriendin van me is er wel overdag die zou kijken of ze ze zou treffen..

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 17:13

Vandaag heb ik de eigenaar gesproken, en helaas het bedrag wat hij voor Charly wil hebben is te hoog naar wat ik er op dit moment voor kan bieden (300 euro).
Buiten dat 300 euro voor een 2 jarige shetlander hengst die verwaarloost is, NU AL ingereden is(hij wordt volgent jaar 3) nee sorry hoe erg ik dit ook vind dat kan ik niet opbrengen!

Toen ik daar was om te kijken ging die man (zeker 100 kilo) op Charly zitten om te laten zien hoe sterk hij wel niet is Boos!:(:(
K heb hem vernietigent aangekeken en gevraagt waarom hij erop ging zitten als Charly pas 2 is.
Hij gaf als antwoord hij is al ingereden en wel! Shetlanders kunnen dat makkelijk aan!
NEE ZELFS SHETLANDERS KUNNEN DAT NIET AAN Boos!:(
Met tranen in m'n ogen ben ik weg gelopen Boos! enerzijds omdat ik die 300 euro en niet voor neer kan leggen en omdat ik Charly nu bij die GEK achter moest laten Boos! En hij nooit van mij zal worden!
Het deed echt zeer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 17:21

Aah wat erg! En die vent van zeker 100 kilo ging op hem zitten? Arm beestje. De vent is echt niet goed ...

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 17:25

ja serieus!
tis jammer da k geen camera bij me had Boos! anders hadden jullie t kunnen zien Boos! *SNIK!!!!*

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 17:30

Dit is echt niet normaal Boos!
Arm Arm Arm beestje Boos!

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:06

Echt dit is niet normaal is er niets aan te doen dan? Er moet tpch iets gedaan kunnen worden hier tegen dat mensen zo met sheties omgaan als of het nix is. Stelletje...................

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:52

Als je t echt zo erg vind moet je wat ondernemen. Heel simpel.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 19:17

Luister Mrietjesueel,

Zoals ik al eerder zei is hier niks aan te doen!
Jij kunt t heel simpel vinden maar jij zit niet in dezelfde situatie als ik zit!
Dierenbescherming bellen heeft geen enkele zin, komen niet!!
Politie bellen? die durven het land niet eens op.

Je kan helemaal niks tegen deze mensen beginnen, geloof me anders had ik het allang gedaan!

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:21

Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten, ook met kampers, alleen dan met een zwaar verwaarloosd fries paard van 2 jaar en 1.30 hoog. Bel de dierenbescherming nog s, ze gaan echt wel kijken als je volhoud. Vraag OF ze dr al zijn wezen kijken, zo niet WAAROM niet. Er is een algemeen nummer van de dierenbescherming, staat op www.dierenbescherming.nl (duh Lachen ). Als je daarheen belt word je automatisch doorgeschakeld naar je eigen district, en ze zullen je ehct wel helpen, als je maar even doorduwt. Dat heb ik ook moeten doen.

Dr is zeker WEL wat aan te doen, maar t kost wat moeite. Maar als t zo erg is zul je dat r toch wel voor over hebben?

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:33

Ik heb trouwens net de foto's gezien, zijn die plekken niet gewoon nesthaar wat eruit gaat? Shetlanders zijn over t algemeen wat laat, (inrijden is t beste pas op VIJFJARIGE leeftijd!!!) Zit er onder die teddyvacht geen gladde vacht? Heeft ie doorgegroeide hoeven? Water? Wordt ie bijgevoerd of is dat niet echt nodig, aangezien ze veel kunnen hebben?
K kan t niet goed zien op de foto's, maar op het eerste gezicht ziet ie dr niet zo slecht uit hoor, ook niet van dichtbij. Dat ie man erop ging zitten kan natuurlijk absoluut niet...

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 19:34

Mrietjesueel,

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt waar ik op doel!
Wanneer ik hier iets aan zou kunnen doen zou ik het doen, als de d.b hier langs zou komen zouden ze het merendeel van de paarden in beslag kunnen nemen, bijna alle paarden (op een aantal na) zijn verwaarloosd!
Ik kan niks doen omdat mijn paarden hier ook staan, en ik het leven van mijn paarden en misschien wel dat van mezelf op het spel zet als ik er wel wat aan doe en ze komen erachter dat het mijn werk is!
Vorig jaar hartje zomer is er bij een paard de manen en staart afgeknipt omdat er ruzie was, een kleine ruzie, kun je nagaan wat er bij zoiets gebeurd!
Ze draaien hun hand er niet voor om om je paarden te vergiftigen!
Als je dit niet geloofd nodig ik je uit eens een kijkje te komen nemen en met wat niet kampers van t land te praten, dan zul je de meestr verschrikkelijke verhalen te horen krijgen!

Nogmaals als ik iets kon doen had ik het al lang gedaan maar helaas dat is niet het geval!

Verder vraag ik je er niet verder op in te gaan of mij met de nek aan te kijken omdat ik dus hier geen D.b bij haal!
ik heb hier echt reden genoeg voor, en ieder die in mijn positie zou staan zou t zelfde hebben gezegt!

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 19:37

Nee we zijn er zeker van dat het beestje schurft heeft, niet alleen ik maar het gehele land is het daarover eens!
Het heeft geen schoon drink water tot zijn beschikking alleen een smerige sloot (waar hij met geen mogelijkheid bij kan komen)
Z'n hoefjes zien er wonderbaarlijk goed uit nog!

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:37

Je moet bij die kampers uit de buurt blijven, daar heb nix mee te maken, heel simpel. De db geeft jouw naam en adresgegevens niet vrij, die hebben geheimhoudingsplicht. En daar houden ze zich aan, geloof mij. Ze weten net zo goed als jij en ik hoe link die mensen zijn.
Het maakt niets uit of jij je paarden er nou hebt staan, ze zullen er niet achter komen dat jij t bent geweest, en zo wel, dan heeft t echt aan jezelf gelegen. Zorg gewoon dat je niemand iets verteld, afgezien van de db.

En trouwens, als je je gegevens NIET doorgeeft aan de db, weet helemaal niemand iets. Dus ik snap t probleem nog steeds niet. Ik snap best dat je bang bent dat ze jou of je pony's wat doen, maar zoalng je zelf je mond houdt is er geen kans dat ze erachter komen.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:45

Wat ontzettend balen zeg!! Ik vind het zelf een belachelijk hoge vraagprijs voor een shetlander (of ligt dat nou aan mij??). Ik snap ook niet waarom ze hem niet aan jou verkopen, ze hebben waarschijnlijk meer aan het geld wat jij zou bieden, dan aan Charly want als ze niet naar dat beestje omkijken hebben ze er dus niks aan. Ik denk zelf dat je het misschien nog een keertje moet proberen. Zeggen dat hij zo'n hoog bedrag niet waard is (klinkt echt banketstaaf maar ja, tís voor zijn eigen bestwil. Geef desnoods een vorbeeld) en dat ze dat er nooit voor zullen krijgen. Dat jij €...... biedt, laatste kans. Misschien dat ze dan nog na gaan denken. Ik hoop het voor je!!!