Pride [Welsh Cob, 4 jaar] @ training in GreenSheen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Re: Pride [Welsh Cob, 4 jaar] @ training in GreenSheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:28

Wat een leuke pony heb je! :D
Let wel op als je een pasje weg gaat rijden, dat het dan vanuit achter komt.
En je mag ook wel iets trotser zitten hoor. :P haha, probeer ook het middelpunt te zoeken van je zadel, want je zit iets te ver naar achter. ;)

Alfred_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:09

Wat een leuke Welsh! :D
Zoals voorheen al vaker gezegd is: teentjes naar binnen..
Beetje herhaling maar moet toch wat zeggen:P

Trouwens leuk setje!

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:48

Hele gave pony! Loopt echt leuk :)
Probeer wel rechtop te gaan zitten en je handen voor je zadel te houden. Op sommige foto´s zitten je handen boven de voorkant van je zadel, en dat ziet er een beetje vreemd uit, en ik denk ook niet dat het fijn zit?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:04

Wat een knappe pony zeg!
Probeer zelf iets meer voorin het zadel te gaan zitten. Wat meer rechtop en je benen wat verder naar achteren. Je hakken moeten in dezelfde lijn als je schouder en heup liggen en je ziet op de foto's dat jij ze nog best ver naar voren hebt. Probeer ook je tenen naar binnen te houden (ik weet hoe moeilijk dat is...) en je hakken wat meer uit te drukken.

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:07

Ik zie dat je nogal eens achterover gaat zitten, probeer dit niet te doen :)
En je handen mogen volgens mij ook wat lager?
En je tenen inderdaad, maar goed, dat is je eigen commentaar ook al ;)

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 01:50

ziet er netjes uit
fijn beesie ook

heb je lessen of wat?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:51

Bedankt allemaal voor de leuke en opbouwende kritiek :)

Even in zijn algemeen over de houding:
Het viel mij ook op dat ik veel achterover ben gaan zitten, zeker als ik doorzit. Eerst zat ik te ver naar voren, nu weer naar achteren :+ Heb mijn goede balans nog niet helemaal gevonden.
Voor mijn gevoel kan ik hier ook pas goed aan werken als Pride lekker loopt, als ze zich sterk maakt dan ga ik me onbewust zetten en dus weer verkeerd zitten. Pride loopt de laatste tijd steeds beter dus nu wordt het tijd om eens op mezelf te gaan trainen :D
Mijn voeten krijg ik echt niet gedraaid. Ik probeer het heel vaak vanuit de heup, knieen naar binnen en dan staan mijn tenen ook weer (even) goed maar het aller minste dat ik weer echt met Pride bezig ben 'schiet' het weer terug. Het voelt ook zo 'niet kloppend' als ik zo zit maar wellicht is dat gewenning.
Zijn er nog tips om dit te oefenen?

Mijn zadel te klein lijkt me erg stug. Is overigens ook de 1ste keer dat ik dit hoor. Het is meer een kwestie van balans vinden, ontspannen en het dieptepunt vinden. We doen ons best ;)

Lengte idd hals, ik begreep de term idd verkeerd maar het neusje er een tikje meer uit klopt helemaal! Moet hier ook nog in leren voelen (want zien kan ik het niet) waar ze 'precies goed' zit :)

ikkiN;
Het klinkt onwaarscheinlijk maar er is meer ontspanning wanneer ik doorzit. Dit is apsolute geen excuus om dat dan maar minder vaak te doen, we moeten er echt op oefenen. Ze kan dan sneller omder mij uit lopen, voor mijn gevoel.
Ik zal je tips eens proberen!

Devenyy:
Handen lager? Op de meeste foto's zijn ze net iets boven het zadel, daar is toch niet zoveel mis mee? Wel mogen ze iets verder naar voren (teugels korter)

haleyjames:
Ja we hebben lessen :)