Ramona@Dressuur. We doen ons best. Zit er verbetering in??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:19

Je geeft zelf aan dat je de teugels wat los laat liggen, probeer wel contact te houden met de mond, zo kan je wel ophoudingen geven om aan te geven wat je wil.
En op o.a. foto 2 zit je erg achter in het zadel, zo belast je extra, wat helemaal niet nodig is.
Verder wat al is gezegd, probeer je handen te dragen, zodat je handen vriendelijker worden voor het paard en je mee kan gaan.

Verder vind ik het erg goed uit zien hoor, paardje loopt wel lekker door zijn lijf, en met een goede hand en lekker veel overgangen rijden kom je volgens mij tot een fijne nageeflijkheid.
Je bent op de goede weg!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 22:52

@anniek:

Je hebt gelijk. Ik moet wel zorgen dat ik contact hou.
maar ik wou dit keer kijken of dat hielp voor een minder strenge hand en of ze dan zelf wat fijner liep.
Is maar tijdelijk tot dat het beter gaat. :)

Klopt.
Ik zit inderdaad best ver achter in de zadel. maar dit gaat helemaal vanzelf.

heel erg bedankt voor de tips en commentaar. :o
Ik ga er zeker wat doen. En hoop snel weer nieuwe fotos te laten maken, zodat jullie de vorderingen kunnen blijven volgen! :)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:22

Pashon schreef:
je neusriem zit zo te zien te laag, deze hoord ongeveer 2 vingers onder het jukbeen.

Denk eraan dat je je handen niet vast zet, je benen lang houd en je hakken niet optrekt en probeer ze wat naar buiten te draaien. Je zit ook nog teveel in stoel zit, je hoofd, schouders, heupen en hakken horen in 1 rechte lijn te zitten.

ik zou eerst terug naar de basis gaan, ontspannenheid erin als ze in stap ontspant dan pas draven en in draf net zo dan zal ze ook wat makkelijker en minder gespannen in de galop aanspringen. veel tempo wisselingen in de gangen en vooral die achterhand eronder. probeer met je zit te rijden en niet met je handen.
De achterhand is de motor van het paard.

Mee eens!