Susanna (v. Flemmingh) losrijden Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:28

Ziet er heel netjes uit kan ook erg mooi lopen ;) punten zijn al benoemd, mooie elegante uitstraling ;)

't eerste paard met mijn naam :P alleen dan met een a aan ;t einde :Y) ook weer leuk :')

CM_

Re: Susanna (v. Flemmingh) losrijden Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:10

Idd neusje wat meer eruit, ook tijdens losrijden, ze loopt nu in een valse knik, valse knik is wellicht een groot woord, maar ze knikt in elk geval op een verkeerd punt in de hals, als ze neusje iets meer eruit heeft , dan word hals en nek net wat langer en zal ze ook makkelijker over de rug blijven lopen.

Voor jezelf, ietsje meer terugzitten, je hebt een fijne houding en volgensmij ben je een enorm prettige amazone, zacht in de hand en in je hulpen. Net iets meer terugzitten maakt het plaatje af :D

Jullie zijn een prachtige combi, dat zonder meer!

xEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:15

Probeer in het losrijden iets lager van uit d'r schoft te rijden. Bij de middendraf mag ze nog meer verruimen en ook meer naar je hand toelopen.

Ik vind het een leuk paard met een leuk hoofd!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:32

crossmonster schreef:
Idd neusje wat meer eruit, ook tijdens losrijden, ze loopt nu in een valse knik, valse knik is wellicht een groot woord, maar ze knikt in elk geval op een verkeerd punt in de hals, als ze neusje iets meer eruit heeft , dan word hals en nek net wat langer en zal ze ook makkelijker over de rug blijven lopen.

Ik snap heel goed wat je idee hierachter is en wat je voor ogen hebt. Maar je kunt een amazone niet aan het werk zetten met de kreet dat de neus er meer uit moet.

Dit paard moet lager en ronder gemaakt worden waarbij het gevoel dat het paard geeft velen malen belangrijker is dan de houding. Je moet het gevoel hebben dat je hem zo laag en rond maakt totdat je het gevoel hebt dat hij loslaat en zijn lijf op een betere manier gebruikt. Dit kan ik uitvoerig op papier gaan uitleggen maar ik denk dat je meer hebt aan iemand langs de kant die je daarbij helpt. Pas als dat beter voor elkaar is, zodat je om te beginnen een werkhouding hebt kun je later voor de concoursen gaan werken aan het eindplaatje.

Claire_xLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:09

WOW!!
Ten eerste wat een mooi paard heb jij zeg. :~
Verder heb ik eigenlijk wijnig tips voor je want je rijd vele malen hoger dan mij maar wilde dit toch eventjes zeggen wat een plaatje! :~
Succes verder!