Bonita@Work M2/Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Re: Bonita@Work M2/Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:56

Leuke pony! Je zit er netjes op, maar je mag je hakken wat meer uitdrukken.
Ook loopt de pony een beetje met haar neus er te ver uit. Van mij zou ze wat ronder mogen lopen ;)

En sja, een miscommunicatie kan altijd gebeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:59

Racen om je paard actief te maken????
Je hoort gewoon vanaf het begin al met het loswerken al je paard voor de been te hebben? Als je je paard opgericht rijdt hoor je niet nog eens even te gaan racen omdat ze te slecht voor de been is.. Dit hoort al bij het loswerken...
En zoals er meer zeggen, ik mis 1 grote warming up! Ik zie hier nergens iets van lengtebuiging, voor de been of iets van lang en laag. Volgens mij als jij je pony de hals wilt laten strekken blijft ze net zo mooi in dezelfde houding lopen of doet ze haar neus naar voren ipv naar beneden...
Ook zie ik nergens echte stelling. Je paard loopt maar als een plank door de bocht maar dat is lengtebuiging.

Dus "back to basic" en niet naar de Z gaan.. Blijf lekker in de M en train even door totdat je die dingen écht door hebt. Je pony hoort lekker los te zijn in de hand en dat is ze niet. Daardoor loopt je pony voor de loodlijn.. Dit is totaal niet M/Z waardig..

En idd miscommunicatie die kan wel, soms. maar hier zie je op ELKE foto miscommunicatie dus ik denk dat het rijden eerder 1 grote miscommunicatie is.. Helaas. Is een hele leuke pony! Maar ik denk dat jij teveel wilt..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:24

Ik vind sommige reacties wel erg overdreven, met name "gefrustreerd", dat haal ik er niet uit hoor. Hier en daar mis je wel wat ontspanning, maar sommige plaatjes vind ik er best fijn uitzien. Al moet ik wel zeggen dat je foto's in je profiel net even dat beetje extra weergeven.
Probeer wat meer zelf te ontspannen en begin met losrijden al het scherp maken aan je been en kijk of je pony lekker wil zakken. Vandaaruit kan je dan weer ietsje oppakken, voel je weer wat spanning, gelijk weer de ontspanning opzoeken.
Succes!!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:29

Ik snap dat mensen mijn reactie overtrokken vinden, maar omdat TS foto 4 er snel tussen uit heeft gehaald, valt deze opmerking ook een beetje in het niets.
Op foto 4 was er heel veel kracht in het hele lichaam van de TS te zien, hoofd van de pony omhoog en een verbeten uitdrukking op het gezicht van de TS.

Ik vond die foto zéker een gefrustreerd beeld geven en als je goed kijkt, de andere ook, de TS ontspant niet en laat haar pony ook niet ontspannen.

Paardrijden is toch leuk, geen krachtsport?

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 17:13

Ik denk dat ik beter dit topic kan sluiten, ik heb dit topic geopend om ook eens een slechte dag te laten zien, waar ze totaal niet wou.

EN GELIJK IS HET MIS,
dit dat, niet M waardig blablabla.
Niet dat ik jullie commentaar niet aan wil nemen, maar ik bedoel, ik ben 14 ik ben ook niet perfect en moet zeker nog veel leren.

Niet M2 waardig?
Klik eens op deze link:
http://www.startlijsten.nl/website/lijs ... 8660b97d8f

Je ziet me toch duidelijk bij de M2 staan.
Als het niet M2 waardig was zou ik geen Zuid-Hollands kampioen zijn geweest en niet met 7wp rondrijden.

Sorry, maar het moest er even uit.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:24

Best Skip Bo.
Je bent 14 heb een hele knappe pony onder je kont en doet goed je best. Ik ben eigenlijk een beetje jaloers op je, want dat ikzelf 16 werk kreeg ik 'pas' mijn eigen paard. Toen moest ik alles nog leren. Jij 14 jaar rijd al t niveau waar andere mensen nog van kunnen dromen....

Ik vind t erg gedurfd van je om ook 'mindere' dagen van je training op HAW je ziet dan ook wel het commentaar.

Maar nogmaals paardrijden is hartstikke leuk. En ik zou alleen maar kunnen toevoegen blijf doorgaan waarmee je bezig bent dan kom je er vanzelf.
Mijn commentaar is al eerder verwerkt in deze topic.
Succes!

juulll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:17

het ziet er uit als of je je paard alleen maar druk geeft een geen ontspanning, terwijl dat juist zo belangrijk is, je moet kunnen nemen en geven,.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:28

Meid, waarom wil je het topic sluiten?

Probeer hier juist eens iets van op te steken, ga die confrontatie eens aan en gooi het roer voor één keer eens om. Ga eens rijden vanuit die ontspanning en kijken hoe het gaat.
Vraag of iemand in de bak gaat staan en vraag of die persoon alleen maar naar jou wilt kijken of je ontspant.
Doe wat losmaak oefeningen van te voren en maak jezelf helemaal los.
Adem diep in en uit op je paardje en probeer zo te rijden.

Plaats daar eens foto's van, kunnen we kijken of we verschil kunnen zien.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd!
Je kunt het meid, echt!

Succes :)

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:42

Puchje schreef:
Meid, waarom wil je het topic sluiten?

Probeer hier juist eens iets van op te steken, ga die confrontatie eens aan en gooi het roer voor één keer eens om. Ga eens rijden vanuit die ontspanning en kijken hoe het gaat.
Vraag of iemand in de bak gaat staan en vraag of die persoon alleen maar naar jou wilt kijken of je ontspant.
Doe wat losmaak oefeningen van te voren en maak jezelf helemaal los.
Adem diep in en uit op je paardje en probeer zo te rijden.

Plaats daar eens foto's van, kunnen we kijken of we verschil kunnen zien.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd!
Je kunt het meid, echt!

Succes :)

Normaal ontspannen we allebei super, vooral Bonita, zelf moet ik er inderdaad nog aan werken.
Mijn onderrug span ik teveel, daarom rijd ik veel rechte stukken met mijn ogen dicht, zodat het beter gaat.

Vandaag hebben we weer even getraind, ze liep super, heerlijk er doorheen en lekker ontspannen.
Helaas geen foto's gemaakt, m'n moeder had geen tijd omdat het open dag was op de boerderij, binnenkort maken we weer foto's ik zou ook zeker de link hier in het topic plaatsen. :)
Morgen nog een wedstrijd, daarna hebben we een tijd rust en gaan we buiten startten. In die rust kunnen en gaan we natuurlijk rustig aan doen.

Wat ook een probleem voor haar is, is dat ze nog niet in het land kan. Ze is een echte buitenpony en binnen word ze chagerijnig. Maar mijn papa lief wil niet dat de paarden naar buiten gaan, omdat ze dan het land kapot lopen.

Dus kortom: Normaal ontspant ze, dit ga ik op de foto zetten, en ik ga er zeker aan werken dat ik zelf ook ontspan! Geef gerust nog meer commentaar, maar houd het alsjeblieft netjes. :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:47

Goed zo ;) !

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:26

Een hele mooi en vast lieve pony,
maar je moet niet het topic sluiten,
laat je niet gek maken en geniet met je pony,
\commentaar word al gegeven ;)

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:47

Het ziet er nogal gespannen uit.
En om hem actiever te maken lukt niet om te gaan racen.
als je M2/Z1 hebt hoor je je pony voor het been te hebben.
Voor de M2/Z1 mag die ook wel meer zakken.
Het ziet eruit lsof de pony alles nog heel lastig vind en daardoor niet lekker
kan gaan ontspannen. en even om hem actiever te maken: prik
gewoon een keer de sporen erin. niet gaan racen! bereik je niks mee!
hij hoort naar je te luisteren als je beendruk geeft.
het ziet er niet M2/Z1 klaar uit als ik eerlijk moet zijn!
Je moet streng zijn, je pony hoort te luisteren als jij je been aanlegt!
wel een leuke pony! :)
op je houding is niet veel aan te merken!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:59

Ik vind dat je een leuke pony hebt :)!

Alleen het ziet er niet zo ontspannen uit, hij loopt te strak door zijn lichaam.
Hij mag nog nét wat ronder, en nog losser door zijn lijf lopen.
Probeer hem/haar goed van te voren los te werken, laag beginnen, lekker inbuigen en overgangen rijden. als je haar dan oppakt zal ze gelijk een stuk losser zijn. Ze loopt nu erg gespannen, maar laat de teugels eens wat losser, onstpan je, en geef haar wat ruimte. Als ze eenmaal mooi rond loopt, en je geef haar dan ook de ruimte om te zakken, dan zal ze het fijn vinden om wat te zakken. Om je pony actief te krijgen kun je beter niet even een stukje gaan racen want dat helpt toch niet, ze zal eventjes misschien wat vlotter zijn, doordat ze er opgefokt van word, dus ben je ook weer de ontspanning kwijt.
Om haar actiever voor je been te krijgen moet je overgangen rijden, en als ze niet reageert op je been, geef je maar een keer een schopje, ze hoort gewoon te luisteren naar je been. als ze dan reageert is het goed en beloon je haar en rijd je lekker verder, reageert ze niet, gelijk hetzelfde weer. Dan word ze vanzelf beter aan je been.

Liefs!

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:16

Commentaar is al gegeven! :)

Leuke pony, en leuke combi samen :D
Succ6 straks in de Z!

150863

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:56

hey hey !
je pony zou ik lekker actief op de acherhand gaan rijden. zou je mij willen pben voor meer tips, en wil wel wat meer foto;s zien !

groetjes

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 16:59

Weer 2wp erbij!
Het ging super, paar kleine foutjes maar verder heel netjes!

Nog 1wp en we mogen naar het Z!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:07

Leuke pony, ik vind het er ook netjes uit zien hoor. Er staan geen foto's bij van het lang laag rijden maar wie zegt dat ze nooit lang laag rijd als ze álles op de foto's moet laten zien zal het een aardige selectie foto's worden!
Verder vind ik de foto's netjes, ik zie geen erg gestrest paard en ook geen hele harde ruiter. Blijkbaar vind bokt een foto van een fout moment erg schokkend :roll:
Nee hoor, leuke pony en het zal zeker wel M2 waardig zijn anders rij je maar zo je puntjes niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:47

De beste ruiters zitten op Bokt :D ,ik vind het commentaar ook nogal overtrokken.En niet echt op rijtechnisch niveau en onderbouwend.Uitzonderingen daar gelaten,

Ik vind het er netjes uitzien,maar je ziet dat ze er inderdaad net niet helemaal doorheen is,zowel door de rug als door de hals.Ik denk als je veel gaat schakelen en je pony afgewisseld instelt {dan weer wat ronder,dan weer wat langer in de hals,en pas opricht}als ze helemaal voor je been is.Dat je haar dan lekker aan het sjouwen hebt.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:02

Probeer je pony wat meer over de rug te rijden,
vanuit de ontspannen en losheid naar activiteit.
Zo komt hij er wat beter met zijn achterhand bij, en zul je zien dat ie ook wat ruimer gaat lopen. Verder denk ik dat je wel degelijk M waardig bent, maar dat je punten haalt zegt natuurlijk niks.. uiteindelijk komt bijna iedereen wel in de Z als je maar net zolang doorgaat met wedstrijden rijden. Ik rij zelf Z dressuur en kom genoeg mensen tegen waarvan ik denk "hoe komt die in de Z terecht"

Ga eerst terug naar de basis, en werk daarvanuit naar de Z oefeningen toe. Misschien gaat het nu wel fijn op de wedstrijden, maar er komt een moment dat er tegenaan gaat lopen als je pony niet voldoende los is. uiteraard heeft iedereen wel eens een slechte dag, maar ik meen uit de foto's te kunnen zien dat je ook niet echt werkt aan het loszijn.

Succes verder :)

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:08

Wat ik al eerder gezien de foto's in je profiel kun je beter en heeft iedereen wel eens een mindere dag.

Ik denk dat je daarom het commentaar ook met een korrel zout moet nemen!! Wij weten immers niet hoe je paardje in het echt loopt.. Wij beoordelen vanaf de foto's..

Maar ik wil je wel succes wensen en hoop dat je nog lang plezier van je pony mag hebben!!! :D

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:59

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

CarolineXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:35

Ik vind deze foto's er niet M2-waardig uitzien. Maar als ik dat even in je profiel kijk, zie ik ook foto's waar je je pony een stuk beter voor elkaar hebt. Je doet goed je best om je pony actief te maken, door bijvoorbeeld veel overgangen te rijden. Daar moet je vooral mee doorgaan, maar zorg er wel voor dat je houding rustig blijft, want nu gaat de nagevelijkheid van je pony ervan ten koste aan de foto's te zien. Over het algemeen ziet het er prima uit hoor, vooral zo doorgaan!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:20

saskiamax schreef:
leuke foto's en leuk paardje ook :D
op sommige foto's zie ik dat jeje hakken een beetje optrekt.
voor de rest netjes hoor

Mee eens ! :)) !

Maar wel een SUPER mooi paardje!

maar probeer wat rustiger te rijden.. ;)

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:13

Ik vind het er heel mooi uitzien!
Leuk paardje ook!
Alleen hakken wat meer naar beneden.
Maar op sommige foto's zie ik dat de teugels links afhangen maar dat hoort officieel toch rechts? (jaja ik zeur weer, maakt verder eigenlijk ook niet uit :+)

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:25

"officieel" moet de druk op beide teugels gelijk zijn..