Stilstaand poepen met rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

libra

Re: Stilstaand poepen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:20

Als ik met me paard in de bak rij gaat ze ook stil staan.
Als we buitenrijden loopt ze wel gewoon door.

Ik vind het niet zo'n ramp als ze stil gaat staan in de bak. Zolang ze buiten maar gewoon door loopt vind ik het wel best.
Plassen doet ze alleen in de stal.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:24

Bah zo irritant vind ik dat. Meisje bij mij in de les laat die pony ook altijd stils taan. Kan ik me best aan ergeren, want die pony kan best wel doorlopen. Zo wordt het echt gewoon aan geleerd.
Ik laat de pony altijd doorlopen, ze kunnen best lopen en poepen tegelijk! De pony waar ik op rijd gaat dan wel iets slomer, maar hij loopt wel. Gewoon aansporen..

lisetjjee

Re: Stilstaand poepen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:28

bij ons op de manege liepen de paarden gewoon door maar omdat ze nu poepscheppen in de bak laten sommige mensen de paarden stil staan en nu doen ze het bijna automatich :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:34

Ik laat ze echt niet stilstaan om te poepen. Ze doen het zelf in de natuur (of gewoon gedomesticeerd maar in hun vrije tijd zeg maar ;) ) ook gewoon wanneer ze willen; zie ze het vaak genoeg doen in draf, galop of tijdens rare capriolen.
Oftewel; dan ook maar met mij erop ;)
Dat begint al van jongs af aan, leren dat ze als je ze aan de hand hebt ze door moeten lopen als ze poepen. Desnoods met een zweepje erbij.

Ze vertragen wel altijd wat bij mij, dan drijf ik gewoon een beetje bij. En ach, het is vaak maar 3 seconden ofzo dus veel last heb je er niet van.