Simba de tank @Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Simba de tank @Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:52

tsja leuk paardje wel.
als jij het fijner vind rijden op stang ga je daar toch lekker mee door. Ik weet wel hoe het is hoor, ik rij op een echt sterke fries en daar zeggen tegen mij ook altijd stang in. Maar dat wil ik zelf niet omdat ik toch wil proberen met het bit waar ik nu mee rijd, dubbel gebroken watertrens. zodra hij het mij aan de haal gaat, ben ik even niet zo lief en trek ik gewoon zijn kop om naar mij been. Dan weet zij wel weer dat het niet de bedoeling is. Niet de meest vriendelijke manier ik weet het, maar soms moet je toch wat. Want er keihard vandoor gaan met zo tank is niet leuk nee, en dat heeft niks met dominantie te maken. Sommige zijn gewoon sterk, vooral zulke rassen.

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:11

RainyDays schreef:
Joolien schreef:
Mmm heb jij ooit wel eens met zulke kanjers gewerkt? Dat is niks aan dominantie, die beesten zijn nu eenmaal zo sterk. Het is heeel wat anders dan een gewoon rijpaard. En verwacht je nou echt dat je me zo'n paard 'anky' door de bak kan rijden? Ik zou het leven iets minder serieus nemen ;)

Ik kan wel zeggen dat dit niet waar is en ik heb er 3 gehad. ;)
Trekpaarden zijn over het algemeen niet heel dominant en de kracht zit ook niet in de mond. Verder vind ik het niet heel anders rijden dan een normaal rijpaard. Ook die heb ik gehad. Om precies te zijn; ik vond ze erg soepel, fijn en lichtgevoelig rijden.
De "anky-opmerking" staat natuurlijk niet in verband met het wel of niet met stang rijden. Ook als dat niet haalbaar is, is er geen reden voor een stang.
De grootte van een paard heeft geen verband met gevoeligheid of "kracht moeten zetten".
Daarbij kan die stang en "het hard in de mond zijn" wel heel goed iets met elkaar te maken hebben. Hard in de mond zijn is een gevolg.

ja en dat gevolg is al gebeurt. maaike rijd hem net, en simba is dus zijn hele leven op stang gereden. zoals ik eerder heb gezegt, ik ken de fokker en de man die simba beleerd heeft, ik kwam hem laatst tegen op een keuring. hij zegt dat simba dus altijd is gereden en gement op stang omdat hij door een trensje heenloopt vooral als hij al een tijdje heeft stilgestaan.
maar waarom deze discussie, als maaike simba op stang rijd rijd ze hem op stang.
en als jullie het dan allemaal beter weten, kom simba maar eens bekijken als hij zn goede dagen heeft. of nog sterker kom hem uitproberen op een trensje :Y)

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:41

Dat is geen kwestie van beter weten meid, dat is praten over andere mogelijkheden. :) Zij geeft zelf een reden aan om met stang te rijden en andere mensen reageren daarop door over andere mogelijkheden te praten. Dat is een conversatie, daar hoeft ze verder niks mee te doen.

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:47

RainyDays schreef:
Dat is geen kwestie van beter weten meid, dat is praten over andere mogelijkheden. :) Zij geeft zelf een reden aan om met stang te rijden en andere mensen reageren daarop door over andere mogelijkheden te praten. Dat is een conversatie, daar hoeft ze verder niks mee te doen.

ik rijd op die andere belg, daar word wel op een trens mee gereden.
simba is echt niet de makkelijkste, ik spreek uit ervaring.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:20

Super paardje! :+:

Je weet mijn mening al ;)
Trekpaarden zijn niet 1 van de makkelijkste en ik begrijp jou keus helemaal dat je hem met een stang rijd.
En inderdaad meer voor je uit kijken & rechtop zitten!

Veel succes :*

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:27

wat een schattig wollig paardje!! :D
ziet er leuk uit hoor..

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:42

Ik vind het er wel stoer uitzien op zo'n groot bakbeest!
Mooi beest hoor.
Hoe je m rijd moet jezelf weten vind ik.
Idd soms wat meer voor je uit kijken tijdens het rijden en blijf rechtop zitten en let op je handen (rechtop houden) maar dat komt vast wel goed.
Veel succes verder

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:07

Wat een gaaf beest joh!!! En waarom zeiken jullie zo over het bit? Waarom zijn er anders allemaal soorten bitten gemaakt? Ze kan hem mischien gewoon anders niet houden. Het zijn nou eenmaal sterke beesten. Jullie weten niet hoe dat paard rijdt. Ieder paard verschilt. Dus ik zou zeggen: je kan je mening geven, maar beschouw het niet als een feit!;)

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:23

leuke foto's hoor, een echte tank ;)
lekker teddy ook, zal flink wat haar af gaan komen straks
foto 3 geeft geen fijn beeld inderdaad, de rest ziet er best netjes uit
stangbit moet je verder zelf weten, misschien gaat het in de toekomst
ook wel op een trens, veel plezier verder met deze tank

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:52

RainyDays schreef:
Joolien schreef:
Mmm heb jij ooit wel eens met zulke kanjers gewerkt? Dat is niks aan dominantie, die beesten zijn nu eenmaal zo sterk. Het is heeel wat anders dan een gewoon rijpaard. En verwacht je nou echt dat je me zo'n paard 'anky' door de bak kan rijden? Ik zou het leven iets minder serieus nemen ;)

Trekpaarden zijn over het algemeen niet heel dominant en de kracht zit ook niet in de mond. Verder vind ik het niet heel anders rijden dan een normaal rijpaard. Ook die heb ik gehad. Om precies te zijn; ik vond ze erg soepel, fijn en lichtgevoelig rijden.
De "anky-opmerking" staat natuurlijk niet in verband met het wel of niet met stang rijden. Ook als dat niet haalbaar is, is er geen reden voor een stang.
De grootte van een paard heeft geen verband met gevoeligheid of "kracht moeten zetten".
Daarbij kan die stang en "het hard in de mond zijn" wel heel goed iets met elkaar te maken hebben. Hard in de mond zijn is een gevolg.

Ik kan het niet beter zeggen Rainydays. Ik heb zelf ook een tank, die met stang beleerd is. Ik heb werkelijk elk bit uitgeprobeerd dat er bestond in zijn maat, maar niets was het juiste. Heb er daarom zelf een laten maken, een ongebroken watertrens (maatje 18 :+ ). Hier loopt hij tot nu toe het beste op!
Een trekpaard is niets anders dan een rijpaard. Net zo gevoelig en met dezelfde gebruiksaanwijzing. Van een kleine pony kan je het met kracht al niet winnen, laat staan van een paard van rond de 1000 kilo.
Probeer daarom slimmer te zijn, neem les, zorg dat hij aan het been is en niet dwars door je binnenbeen heenloopt! Zo voorkom je ook dat hij aan je armen gaat hangen en sterk kan worden, laat hem zijn eigen hoofd maar dragen! Zo kan je hem veel makkelijker voor zijn als hij sterk wil gaan worden.
Vraagje: Gaat hij er ook echt vandoor en kan je hem niet houden? Of doet hij gewoon een beetje zijn eigen ding en kan je hem daardoor niet houden?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:14

Daarbij kan die stang en "het hard in de mond zijn" wel heel goed iets met elkaar te maken hebben. Hard in de mond zijn is een gevolg.[/quote]

Ik kan het niet beter zeggen Rainydays. Ik heb zelf ook een tank, die met stang beleerd is. Ik heb werkelijk elk bit uitgeprobeerd dat er bestond in zijn maat, maar niets was het juiste. Heb er daarom zelf een laten maken, een ongebroken watertrens (maatje 18 :+ ). Hier loopt hij tot nu toe het beste op!
Een trekpaard is niets anders dan een rijpaard. Net zo gevoelig en met dezelfde gebruiksaanwijzing. Van een kleine pony kan je het met kracht al niet winnen, laat staan van een paard van rond de 1000 kilo.
Probeer daarom slimmer te zijn, neem les, zorg dat hij aan het been is en niet dwars door je binnenbeen heenloopt! Zo voorkom je ook dat hij aan je armen gaat hangen en sterk kan worden, laat hem zijn eigen hoofd maar dragen! Zo kan je hem veel makkelijker voor zijn als hij sterk wil gaan worden.
Vraagje: Gaat hij er ook echt vandoor en kan je hem niet houden? Of doet hij gewoon een beetje zijn eigen ding en kan je hem daardoor niet houden?[/quote]

Dit vind ik nou is een goede reactie! Je hebt er wat aan en er is heel normaal geantwoord!

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 15:57

Oke genoeg commentaar!
Ik blijf bij mijn punt!!!

Pleas sluit dit Topic!!!!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:01

Ik denk dat Maaike na onderhand 1 1/2 pagina wel weet dat jullie het er niet mee eens zijn, misschien heeft ze meer wat aan andere tips :)

xloesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:15

ohhhh wat een super groot paard(je) haha
ziet er egt leuk uit..
succes er verder mee

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:21

Ik vind jullie echt heel schattig! Die dikke behaarde benen! (L) Verder zou ik gewoon rijden met een watertrensje omdat een stang niet is om je paard ''te kunnen houden'' maar pas in de hogere dressuur om je hulpen te verfijnen, je moet goed weten wat de gevolgen van stang zijn en hoe je er wel/niet mee moet rijden, dus die zou ik even uitdoen. Gewoon een paar weekjes proberen, maar dt i natuurlijk eigen keuze.Let er wel op dat ie niet over z'n buitenschouder wegvalt, dus goed begrenzen met buitenbeen en buitenteugel. Goed actief houden en veel wendingen / figuren rijden, dan hou je hem lekker soepel. succes!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:38

ik kom als westernruiter even binnenvallen in dit topic.Ik zie iemand rijden,die gewoon veel lol heeft, serieus bezig is met haar ( grote) paard en heus zelf wel weet dat er verschil is tussen stang en trens.
Als westernruiter is het heel normaal om met stang te rijden,niemand die je daarop aankijkt.Sterker nog,het wordt verplicht op sommige wedstrijden.
ieder bit is zo scherp als de hand die het stuurt.TS zal vast niet een uur lang met haar volle gewicht in de stang hangen,maar hem puur als noodhulp gebruiken.Misschien is het rijden op stang en trens aan te raden,zodat je de stang losjes kan laten,totdat je hem echt nodig hebt.Door loslaten en belonen zal je paard dan vanzelf lichter in de mond gaan worden.Dus stap...halthouden,reageert hij vlot,dan belonen en zo steeds verder uitbouwen.Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet met 1000 kg aan de haal wilt gaan.
Jammer dat TS nu een rot gevoel krijgt over het openen van dit topic.
TS,gewoon lekker verder rijden met je grote reus en er wel aan werken dat hij lichter wordt en beter reageert,maar trek daar rustig een jaar vooruit..

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:43

catalyst1 schreef:
ik kom als westernruiter even binnenvallen in dit topic.Ik zie iemand rijden,die gewoon veel lol heeft, serieus bezig is met haar ( grote) paard en heus zelf wel weet dat er verschil is tussen stang en trens.
Als westernruiter is het heel normaal om met stang te rijden,niemand die je daarop aankijkt.Sterker nog,het wordt verplicht op sommige wedstrijden.
ieder bit is zo scherp als de hand die het stuurt.TS zal vast niet een uur lang met haar volle gewicht in de stang hangen,maar hem puur als noodhulp gebruiken.Misschien is het rijden op stang en trens aan te raden,zodat je de stang losjes kan laten,totdat je hem echt nodig hebt.Door loslaten en belonen zal je paard dan vanzelf lichter in de mond gaan worden.Dus stap...halthouden,reageert hij vlot,dan belonen en zo steeds verder uitbouwen.Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet met 1000 kg aan de haal wilt gaan.
TS,gewoon lekker verder rijden met je grote reus en er wel aan werken dat hij lichter wordt en beter reageert,maar trek daar rustig een jaar vooruit..
:j Sluit me hier volledig bij aan :) Ookal zullen veel bokkers het hier niet echt mee eens zijn :=

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:46

ik sluit me hier ook bij aan

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 17:20

catalyst1 schreef:

ja, Jij hetb echt gelijk! BEdankt voor de goede tips!
Hij had echt een pest dag, Hij luisterde niet. (4 dagen stil gestaan).
Ik heb geen uren in zun mond lopen trekken. (Ik rijd maar een half uur) En ik wete hoe ik moet rijden en met een paard omgaan.
ik ben bezig met het luisteren en met me benen aant rijden!!
Hij is net 2 maanden in het zadel!

Maar verder wil ik dat het topic NU gesloten wordt! ;)

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 17:22

catalyst1 schreef:

ja, Jij hetb echt gelijk! BEdankt voor de goede tips!
Hij had echt een pest dag, Hij luisterde niet. (4 dagen stil gestaan).
Ik heb geen uren in zun mond lopen trekken. (Ik rijd maar een half uur) En ik wete hoe ik moet rijden en met een paard omgaan.
ik ben bezig met het luisteren en met me benen aant rijden!!
Hij is net 2 maanden in het zadel!

Maar verder wil ik dat het topic NU gesloten wordt! ;)

(Tja, Bij western zijn de bitten idd. veel scheper. Dit is een B-Stang. Niet zo heel sterk. Bij mennen gebruiken ze die oowk!)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:45

Meid wat een geweldig leuk dier heb je zeg... wollie :+: .
Ik zou hem proberen wat meer op je zit te rijden, zodat hij beter naar je zit luistert. Ik zou veel overgangen en schijnovergangen maken.
Verder ben ik het helemaal met catalyst1 eens :j .

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:51

Ik zag dat je ook met westernzadel rijdt,leuk,was me bij mijn eerste reactie nog niet eens opgevallen.
Zoals je misschien weet,rijden we bij de reining flinke stops.Belangrijk daarbij is dat het paard volledig op je zit reageert.Trek je hem in zijn mond,leidt dit meteen tot strafpunten. Als je tips wilt over hoe je deze rem erin kan trainen,wil ik je graag helpen.In dit topic of via PB,wat jij het fijnste vind.
Ik wil nog wel even vermelden dat bij het westernrijden de stangen over het algemeen minder scherp zijn dan in de dressuur.Wij hebben echt honderden soorten om uit te keizen en uiteraard begin je bij de minst scherpe.Bij de dressuur ken ik eigenlijk alleen de vaste stang,dus een recht bit zonder boog of iets ( kan ondertussen wel veranderd zijn ,is allang geleden dat ik dressuur reed)

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:08

catalyst1 schreef:

Compleet me eens!

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:47

Ik heb niet het idee dat iemand hier lelijk heeft gedaan naar de ts. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:55

Je zit er netjes op :j
Maarre... wat voor zadel heb je op dat mooie paard liggen? Ik vind je paard echt geweldig om naar te kijken :D