Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ESSIE70 schreef:Leuk paard,maar ik vind het nog niet echt Z-waardig.
Misschien moet je eens wat zit lessen gaan volgen om een onafhankelijke zit te krijgen.
Ik zie n.l op elke foto je hak om hoog en een spoor in z'n buik.
Je geeft je paard een beloning tussen door maar onder tussen heeft hij wel een spoor in zijn buik

Iets waar veel Z paarden (vreemd genoeg) nog een puntje aan kunnen zuigen. pharagirlke schreef:Wil jij mij niet komen leren rijden? Dan leer ik het misschien ook een keer
Vind de foto's er zeer goed uit zien, paardenbeest is ontspannen. Ruiter heeft een zachte hand en de oefeningen worden gevraagd en met plezier uitgevoerd! Ik zie een erg fijn meewerkend paard (welke volgens mij niet de makkelijkste is ) en een fijne houding. Neen, kan weinig tot niets vinden dat "mis" is behalve misschien net wat meer oprichting voor in het Z1... Maar daarvoor is het ook een rustige training toch?
Ja, ik vind het een heel fijn plaatje geven, mooie houding van zowel paard als ruiter, fijn ontspannen, zachte hand, plezier in het werk... Fijn over de rug ookIets waar veel Z paarden (vreemd genoeg) nog een puntje aan kunnen zuigen.
Frannik schreef:pharagirlke schreef:Wil jij mij niet komen leren rijden? Dan leer ik het misschien ook een keer
Vind de foto's er zeer goed uit zien, paardenbeest is ontspannen. Ruiter heeft een zachte hand en de oefeningen worden gevraagd en met plezier uitgevoerd! Ik zie een erg fijn meewerkend paard (welke volgens mij niet de makkelijkste is ) en een fijne houding. Neen, kan weinig tot niets vinden dat "mis" is behalve misschien net wat meer oprichting voor in het Z1... Maar daarvoor is het ook een rustige training toch?
Ja, ik vind het een heel fijn plaatje geven, mooie houding van zowel paard als ruiter, fijn ontspannen, zachte hand, plezier in het werk... Fijn over de rug ookIets waar veel Z paarden (vreemd genoeg) nog een puntje aan kunnen zuigen.
Super bedankt!
Ik ga vanavond even aan mijn instructrive vragen of ze nieuwe foto's wil maken, met stang en trens.
Deze foto's heeft ons mam gemaakt en die heeft echt geen verstand van het moment waarop ze moet knippen haha, dat scheelt denk ik ook wel!
ESSIE70 schreef:inkiepinkie schreef:Wat een super leuk paard heb je!
vind zelf het commentaar wat heftig van ESSIE70 ,, wel vind ik dat ze iets meer naar de hand toe mag lopen, heb ook je filmpje bekeken maar dan kan je straks ook je eigen handen wat mooier neerzetten voor het beeld. je werkt hier vast veel aan!
veel succes!
Wat is daar heftig aan?
Ik geef commentaar op deze foto's en daar zie ik steeds een spoor in zijn buik.
Zelfs als ze lange teugel geeft.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook even in ts haar profiel heb gespiekt en daar zag het er allemaal wel beter uit.
Maar goed ts laat nu deze foto's zien.......
..
, de mijne is ook zo. Ik weet dat dit erg moeilijk af te vloeien is, erg herkenbaar
.
Gaat goed komen met jullie
, blijf vooral lekker laconiek met het rijden, niet te veel poespas en blijf bewust rijden, maar dit doe je al
. Top!! snater schreef:Ik vind het eigenlijk ook niet zo'n heel fijn beeld geven.
De oefeningen doet je paard heel makkelijk, dat is allemaal wel bevestigd. Maar als ik eerlijk ben, vind ik verschillende basisdingen nog niet voldoende voor elkaar. In het filmpje zie je bijvoorbeeld dat overgangen niet mooi vloeiend gereden worden, niet voldoende van achteruit. Je benen knijpen steeds tegen je paard aan waardoor het hele beeld gespannen oogt. Bij ontspannen zitten horen ook ontspannen afhangende benen, die alleen inkomen als het nodig is. Verder zou ik je als tip willen meegeven om in de training veel te variëren in halshoudingen, zodat je paard met beter ruggebruik een mooiere aanleuning zoekt. Dus niet alleen in wedstrijdhouding maar ook eens wat ronder, wat langer, wat lager.
Wat die dingen betreft vind ik je plaatjes in het andere topic moeilijk te beoordelen, omdat daar veel foto's vooraanzichten zijn. Op de foto's van opzij lijkt de aanleuning me al mooier, maar denk daarbij goed aan het achterbeengebruik. Daar begint een goede aanleuning! Succes!
ullaatje schreef:weet wat ik nou niet snap?
Je zet een topic in HAW en vervolgens ga al het commentaar wat je krijgt afkappen, volgens mij ben je slimmer als je daadwerkelijk eens naar de aangewezen punten zou kijken en dan kijkt of het anders of beter kan.
Anders moet je vervolgens in RIP je topic openen, daar kun je och wat lief en mooi en prachtig verwachten, hier krijg je commentaar.
Succes ermee, je hebt echt een fijn beestje en je doet het best goed. Maar de aangeven punten zijn punten die dus nog moeten verbeteren.
Ga zo door!
Arabesk schreef:Foto 1 vind ik een voorbeeld van een "Overbent at 3rd, spenius muscle bulging across the mis-aligned vertebrae."
http://www.sustainabledressage.com/coll ... _bulge.gif
Arabesk schreef:Foto 1 vind ik een voorbeeld van een "Overbent at 3rd, spenius muscle bulging across the mis-aligned vertebrae."
http://www.sustainabledressage.com/coll ... _bulge.gif
over onvolwassen en puberaal gesproken.Hier moet ik wel erg om lachen en voel me bijna gevleit.