Nashua @ rustige training (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Nashua @ rustige training (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:54

Het lijkt wel of je binnen hand bij de keertwending helemaal op je been ligt, probeer niet terug te werken met je binnen hand maar hem alleen van de hals afbrengen, een ophouding kun je ook maken zonder terug te werken met je hand. Verder ziet het er aardig uit, heb je filmpje niet bekeken.. Lees dat je al bezig bent met je voeten, zorg dat je het snel afleert want je kunt zo ook been geven zonder te sporen, wanneer je je voet netjes recht houd kan dat wel! heel veel succes verder met hem! x

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:34

Ik vind, omdat ik zelf nog geen Z rijd, jou geen commentaar kan geven, maar ik wil wel even kwijt dat ik t echt een super mooi beestje vind! En dat je Z proef er mooi uitziet, maar je af en toe te streng vind met je handen.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:49

ESSIE70 schreef:
Leuk paard,maar ik vind het nog niet echt Z-waardig.
Misschien moet je eens wat zit lessen gaan volgen om een onafhankelijke zit te krijgen.
Ik zie n.l op elke foto je hak om hoog en een spoor in z'n buik.
Je geeft je paard een beloning tussen door maar onder tussen heeft hij wel een spoor in zijn buik :?

ik zie hier wel een leuke Z combinatie hoor .
de schouderbinnenwaarts ziet er ook keurig uit!
mag iets meer ontspanning ,verder top!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:23

Wil jij mij niet komen leren rijden? Dan leer ik het misschien ook een keer :=

Vind de foto's er zeer goed uit zien, paardenbeest is ontspannen. Ruiter heeft een zachte hand en de oefeningen worden gevraagd en met plezier uitgevoerd! Ik zie een erg fijn meewerkend paard (welke volgens mij niet de makkelijkste is ) en een fijne houding. Neen, kan weinig tot niets vinden dat "mis" is behalve misschien net wat meer oprichting voor in het Z1... Maar daarvoor is het ook een rustige training toch? ;)

Ja, ik vind het een heel fijn plaatje geven, mooie houding van zowel paard als ruiter, fijn ontspannen, zachte hand, plezier in het werk... Fijn over de rug ook :j Iets waar veel Z paarden (vreemd genoeg) nog een puntje aan kunnen zuigen.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 14:14

pharagirlke schreef:

Vind de foto's er zeer goed uit zien, paardenbeest is ontspannen. Ruiter heeft een zachte hand en de oefeningen worden gevraagd en met plezier uitgevoerd! Ik zie een erg fijn meewerkend paard (welke volgens mij niet de makkelijkste is ) en een fijne houding. Neen, kan weinig tot niets vinden dat "mis" is behalve misschien net wat meer oprichting voor in het Z1... Maar daarvoor is het ook een rustige training toch? ;)

Ja, ik vind het een heel fijn plaatje geven, mooie houding van zowel paard als ruiter, fijn ontspannen, zachte hand, plezier in het werk... Fijn over de rug ook :j Iets waar veel Z paarden (vreemd genoeg) nog een puntje aan kunnen zuigen.

Super bedankt!
Ik ga vanavond even aan mijn instructrive vragen of ze nieuwe foto's wil maken, met stang en trens.
Deze foto's heeft ons mam gemaakt en die heeft echt geen verstand van het moment waarop ze moet knippen haha, dat scheelt denk ik ook wel!

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:00

Frannik schreef:
pharagirlke schreef:

Super bedankt!
Ik ga vanavond even aan mijn instructrive vragen of ze nieuwe foto's wil maken, met stang en trens.
Deze foto's heeft ons mam gemaakt en die heeft echt geen verstand van het moment waarop ze moet knippen haha, dat scheelt denk ik ook wel!

ik heb ook zo'n moeder, lastig zo een he?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 15:12

Citaat:
ik heb ook zo'n moeder, lastig zo een he?

hahaha ja, dan maakt ze 180 foto's en dit waren de mooiste, kun je nagaan ;)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 23:37

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 00:02

Ik vind het eigenlijk ook niet zo'n heel fijn beeld geven.
De oefeningen doet je paard heel makkelijk, dat is allemaal wel bevestigd. Maar als ik eerlijk ben, vind ik verschillende basisdingen nog niet voldoende voor elkaar. In het filmpje zie je bijvoorbeeld dat overgangen niet mooi vloeiend gereden worden, niet voldoende van achteruit. Je benen knijpen steeds tegen je paard aan waardoor het hele beeld gespannen oogt. Bij ontspannen zitten horen ook ontspannen afhangende benen, die alleen inkomen als het nodig is. Verder zou ik je als tip willen meegeven om in de training veel te variëren in halshoudingen, zodat je paard met beter ruggebruik een mooiere aanleuning zoekt. Dus niet alleen in wedstrijdhouding maar ook eens wat ronder, wat langer, wat lager.
Wat die dingen betreft vind ik je plaatjes in het andere topic moeilijk te beoordelen, omdat daar veel foto's vooraanzichten zijn. Op de foto's van opzij lijkt de aanleuning me al mooier, maar denk daarbij goed aan het achterbeengebruik. Daar begint een goede aanleuning! Succes!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 00:19

ESSIE70 schreef:
inkiepinkie schreef:
Wat een super leuk paard heb je!
vind zelf het commentaar wat heftig van ESSIE70 ,, wel vind ik dat ze iets meer naar de hand toe mag lopen, heb ook je filmpje bekeken maar dan kan je straks ook je eigen handen wat mooier neerzetten voor het beeld. je werkt hier vast veel aan!
veel succes!

Wat is daar heftig aan?
Ik geef commentaar op deze foto's en daar zie ik steeds een spoor in zijn buik.
Zelfs als ze lange teugel geeft.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook even in ts haar profiel heb gespiekt en daar zag het er allemaal wel beter uit.
Maar goed ts laat nu deze foto's zien.......

Het beeld alleen al vind ik juist erg fijn, ze geeft haar leerpunten aan en het zijn moment opnames, dat moet je ook beseffen voordat je commentaar geeft op een beeld.. Dat je een spoor in de buik ziet terwijl ze hem een aai geeft.. tja dat gebeurt, je kan het benoemen, maar om dit nu negatief naar voren te brengen vind ik nogal abnormaal. Met een opmerking.. 'Tja dat is wat ik zie', laat het zien dat je erg onvolwassen bent!! Nogal puberaal!

Ik vind het juist wel een fijn beeld geven.. Fijn dat je lekker op trens traint en ook goed om te zien dat je hem niet heb gebandageert tot aan zijn oren, want dat schijnt te horen als je Z bent :+ ..
Ik vind jullie een leuke combinatie.. Je ziet dat het een binnenvetter is, zijn neusgaten spreken boekdelen ;) , de mijne is ook zo. Ik weet dat dit erg moeilijk af te vloeien is, erg herkenbaar :j .
Commentaar op benen etc is al gegeven.
Ik vind je erg bewust van je rijden en van je eigen kunnen en die van je paard. Ik vind dat een zeer positief iets! Dat maakt duidelijk dat je weet wat je doet en hoe je samenwerking met je paard is (jouw reactie op zijn actie).

Verder ga ik volledig met Pharagirlke mee!! :j Gaat goed komen met jullie ;) , blijf vooral lekker laconiek met het rijden, niet te veel poespas en blijf bewust rijden, maar dit doe je al :) . Top!!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 17:04

snater schreef:
Ik vind het eigenlijk ook niet zo'n heel fijn beeld geven.
De oefeningen doet je paard heel makkelijk, dat is allemaal wel bevestigd. Maar als ik eerlijk ben, vind ik verschillende basisdingen nog niet voldoende voor elkaar. In het filmpje zie je bijvoorbeeld dat overgangen niet mooi vloeiend gereden worden, niet voldoende van achteruit. Je benen knijpen steeds tegen je paard aan waardoor het hele beeld gespannen oogt. Bij ontspannen zitten horen ook ontspannen afhangende benen, die alleen inkomen als het nodig is. Verder zou ik je als tip willen meegeven om in de training veel te variëren in halshoudingen, zodat je paard met beter ruggebruik een mooiere aanleuning zoekt. Dus niet alleen in wedstrijdhouding maar ook eens wat ronder, wat langer, wat lager.
Wat die dingen betreft vind ik je plaatjes in het andere topic moeilijk te beoordelen, omdat daar veel foto's vooraanzichten zijn. Op de foto's van opzij lijkt de aanleuning me al mooier, maar denk daarbij goed aan het achterbeengebruik. Daar begint een goede aanleuning! Succes!

Ik varieer in mijn training constant in aanleuning en ben constant bezig met schakelen, ook in mijn zijwaartse oefeningen.
Die HC proef is ook alweer van een paar maanden geleden en ik zit alweer een stuk bezig.
Ik rijd trouwens pas 6 jaar paard, dus ik ben nog maar een groentje.. en zitten ga ik nooit mooi doen, daar blijf ik gewoon op trainen, mar een anky zit wordt het niet

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:26

weet wat ik nou niet snap?
Je zet een topic in HAW en vervolgens ga al het commentaar wat je krijgt afkappen, volgens mij ben je slimmer als je daadwerkelijk eens naar de aangewezen punten zou kijken en dan kijkt of het anders of beter kan.
Anders moet je vervolgens in RIP je topic openen, daar kun je och wat lief en mooi en prachtig verwachten, hier krijg je commentaar.

Succes ermee, je hebt echt een fijn beestje en je doet het best goed. Maar de aangeven punten zijn punten die dus nog moeten verbeteren.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:40

ullaatje schreef:
weet wat ik nou niet snap?
Je zet een topic in HAW en vervolgens ga al het commentaar wat je krijgt afkappen, volgens mij ben je slimmer als je daadwerkelijk eens naar de aangewezen punten zou kijken en dan kijkt of het anders of beter kan.
Anders moet je vervolgens in RIP je topic openen, daar kun je och wat lief en mooi en prachtig verwachten, hier krijg je commentaar.

Succes ermee, je hebt echt een fijn beestje en je doet het best goed. Maar de aangeven punten zijn punten die dus nog moeten verbeteren.

welk commentaar kap ik af? Ik zeg dat ik eraan werk of ga werken? Dat is toch niet afkappen? Zo bedoel ik het in ieder geval niet hoor..
Maar goed, dat komt misschien omdat het geschreven staat, dan komt het altijd anders over?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:21

Ik vind jou zowiezo fijn sturen de laatste tijd :j Ga zo door!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:48

Dat is idd zo Frannik, dat je iets anders kan lezen dat bedoeld is.

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:18

NOu Meid.. Knap paard! Erg aansprekend hoofdje heeft ie..
Ik heb jou weleens zien rijden..en dat ziet er vaak prima uit..dus ik zou zeggen..Veel succes in het Z1!
Hoop dat ik je snel kom vergezellen ;-)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:26

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:46

Wat een mooi paard. :D
Mooie hals.. :9

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 22:29

Arabesk schreef:
Foto 1 vind ik een voorbeeld van een "Overbent at 3rd, spenius muscle bulging across the mis-aligned vertebrae."

http://www.sustainabledressage.com/coll ... _bulge.gif

hahaha wat ben jij zielig zeg, rijd mijn beestje gewoon nageeflijk en er komt een paard aan waar hij naar kijkt,
sjongejonge sommige mensen moeten echt een hobby gaan zoeken :Z

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:32

Arabesk schreef:
Foto 1 vind ik een voorbeeld van een "Overbent at 3rd, spenius muscle bulging across the mis-aligned vertebrae."

http://www.sustainabledressage.com/coll ... _bulge.gif

Kunnen ze mensen als jij niet bannen van de 'gewone' HAW forums, ik word het een beetje zat namelijk.

@TS Ik heb wel eens betere foto's van jullie gezien, maar dat haalt niet weg dat het een prachtig paard is en dat je hem netjes rijdt!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:42

Ik geef in andere topics wel positief commentaar als ik daar aanleiding toe zie. Van deze eerste foto werd ik niet zo blij en dan zeg ik dat óók.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 22:44

Dat is opzich ook logisch, maar je ziet ook dat ik mijn paard over het algemeen los door het lijf heb. Wat hij op die foto doet: Hij geeft na, ziet een ander paard wat aan komt lopen en kijkt, hij wil zich eruit trekken.
Het is dus een momentopname, en ik had verwacht dat je dat adhv mijn andere foto's wel kon zien, daarom vond ik het vreemd

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:04

Wat een super leuk paard heb je!
vind zelf het commentaar wat heftig van ESSIE70 ,, wel vind ik dat ze iets meer naar de hand toe mag lopen, heb ook je filmpje bekeken maar dan kan je straks ook je eigen handen wat mooier neerzetten voor het beeld. je werkt hier vast veel aan!
veel succes!
[/quote]

Wat is daar heftig aan?
Ik geef commentaar op deze foto's en daar zie ik steeds een spoor in zijn buik.
Zelfs als ze lange teugel geeft.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook even in ts haar profiel heb gespiekt en daar zag het er allemaal wel beter uit.
Maar goed ts laat nu deze foto's zien.......[/quote]

Het beeld alleen al vind ik juist erg fijn, ze geeft haar leerpunten aan en het zijn moment opnames, dat moet je ook beseffen voordat je commentaar geeft op een beeld.. Dat je een spoor in de buik ziet terwijl ze hem een aai geeft.. tja dat gebeurt, je kan het benoemen, maar om dit nu negatief naar voren te brengen vind ik nogal abnormaal. Met een opmerking.. 'Tja dat is wat ik zie', laat het zien dat je erg onvolwassen bent!! Nogal puberaal!

_O- over onvolwassen en puberaal gesproken.Hier moet ik wel erg om lachen en voel me bijna gevleit. :D

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:08

doe maar lekker banketstaaf, als je zelf een reportage foto's maakt, kom je er misschien achter dat er verschillende foto's zijn waar je even denkt, pff doe ik dat? Hoop dat je dat ooit nog mag meemaken

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:13

Essie, verklaar je nader.. Je bent nogal vaag >;)
Mooi dat je je gevleit voelt, als je er maar mooi gelukkig van mag worden _O- :)) 8)7 ..