Intervarno schreef:Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kon niet echt vinden wat ik zocht.
Ik heb mijn paard nu ruim een jaar en eigenlijk gaat het rijden heel lekker. Hij gaat steeds meer van achter uit lopen en gaat steeds beter zijn rug gebruiken. Maar nu heb ik dus één punt dat echt niet helemaal goed zit. Mijn paard kan gewoon lekker lopen en van het ene op het andere moment zijn hoofd de lucht in gooien. Dat is echt een fractie van een seconde en daarna loopt hij gewoon weer ontspannen verder. De ene keer doet hij het maar eens in de 5 minuten, soms doet hij het iederen 10 a 20 seconden.
Hij is helemaal nagekeken door dierenarts, fysio en tandarts, maar niets gevonden. Zadel is ook nagekeken.
Verder hebben we gekeken naar het rijtechnische gedeelte, maar we kunnen er niet achter komen wat de oorzaak is. Hij doet het niet op mijn hand, want hij doet het ook als mijn teugels helemaal los hangen. Hij doet het ook niet op mijn been.
Met rijden heb ik geprobeerd om, als hij schudt, mijn hand gewoon stil te houden en wat been bij te geven, maar na ruim een jaar doet hij het nog steeds even erg.
Weet iemand misschien wat de oorzaak van het schudden zou kunnen zijn? Iets waar ik nog niet aan heb gedacht? En hoe zou ik dit kunnen oplossen? Ik weet echt niet meer wat ik er mee moet, het wordt een beetje frustrerend.
Ik heb wel ooit gehoord van het headshaking-syndrome, zou het dat kunnen zijn? Ik had wel ergens op bokt een soort lijstje gevonden met symptomen, sommige kwamen wel overeen, maar sommige ook niet, bijvoorbeeld dat hij het niet in stap zou doen, maar alleen in draf en galop. Dit is niet zo, hij doet het in alle drie de gangen.
Wie o wie kan mij helpen?
Bekend verhaal bij ons op stal is er ook een paard die dat deed, ook nalaten kijken op de bekende dingen zoals rug en zadel, maar wat bleek het paard heeft atrose tussen de oren, misschien een tip om dat na te laten kijken.