Opaal (D-Day) @ Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:58

Kan je niet je uitleg qua spoor gebruik in het topic plaatsen ? :)
Ik ben vast niet de enige die daar antwoord op zou willen hebben...

Anoniem

Re: Opaal (D-Day) @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:10

Ik vind dat er een beetje heftig gereageerd wordt!

Waarom wordt er zo gezeten op die sporen?
Misschien zijn die er ook wel voor oefeningen of wat dan ook?

TS draagt haar handen wat hoog ja, maar ze hangt echt niet aan het paard zijn mond hoor!
Ik wou juist dat ik mijn handen wat hoger kon houden!

TS prikt ook echt niet met haar sporen, heeft juist een hele fijne stille beenligging!

Daf, ik vind het jammer dat het niet gaat met Opaaltje, tis een heel leuk beestje!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:15

Robijntjah schreef:
Ik vind dat er een beetje heftig gereageerd wordt!

Waarom wordt er zo gezeten op die sporen?
Misschien zijn die er ook wel voor oefeningen of wat dan ook?

TS draagt haar handen wat hoog ja, maar ze hangt echt niet aan het paard zijn mond hoor!
Ik wou juist dat ik mijn handen wat hoger kon houden!

TS prikt ook echt niet met haar sporen, heeft juist een hele fijne stille beenligging!

Daf, ik vind het jammer dat het niet gaat met Opaaltje, tis een heel leuk beestje!

PARDON?
Op sommige foto's wordt het bit gewoon naar de oren getrokken..
dat is ZEKER wel hangen!
Vertel jij mij maar eens wat ze dan op foto 3 t/m 7 aan het doen is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:18

Naar de oren?
Ben toch benieuwd waar jij dat ziet dan?

Ik rijd persoonlijk ook op een andere manier dan TS, maar ik weet wel dat TS vriendelijker rijd dan menig ander dressuurruiter :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:19

Foto 3 t/m 7.. daar word duidelijk aan de teugels 'gehangen'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:19

Dan nodig ik je uit om in het echt te komen kijken want dat is zeer zeker NIET het geval!

TS heeft een zeer nette onafhankelijke zit!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:22

Robijntjah schreef:
Dan nodig ik je uit om in het echt te komen kijken want dat is zeer zeker NIET het geval!

Waarom opent het paard de mond dan? Als zij niet aan zijn hoofd zit volgens jouw?

Captain

Haha! Nou, als je dat niet het geval vind dan vraag ik me af wat je dan wel ziet. Sorry hoor maar die mondhoeken worden zowat opengescheurd..

Anoniem

Ze zit niet niet aan zijn hoofd, dan zouden er waslijntjes hangen ;)

Paard opent zijn mond om te knabbelen ;)

Hannah, jouw mening :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:23

Ja tuurlijk, paard opent zijn mond om te knabbelen, daarom staan de teugels ook strak en heeft ze dr handen te ver naar boven..

Idd. jou mening

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:26

Als het paard trouwens knabbelt waarom doet hij dat dan niet op de foto's waar er iemand anders op zit?

Juist, omdat de 2e persoon een veel zachtere hand heeft! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:27

TS heeft vroeger het probleem gehad haar handen te laag te zetten en nu draagt ze ze (goed, te hoog, hebben jullie helemaal gelijk in).

Teugels horen op contact te staan, jij kan van de foto's niet zien hoeveel druk erop staat ;)

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:29

dat zn mondhoeken worden opengescheurt vindt ik wel wat overdreven, jha ze zit wel te veel in de mond maar dat kan je toch ook gewoon normaal overbrengen en niet meteen van die heftige dingen neer te zetten want daar heeft ze ook weinig aan

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:29

Wat jullie niet weten , en ik wel :Y) , dat die sporen een verleden hebben! Een bijzonder verleden zelfs :Y)
Buiten dat, ik denk dat je het paard moet zien lopen, voor je echt kan oordelen of zij wel of niet ontspannen etc.. loopt. Hij loopt juist wel ontspannen, al is dat in jullie ogen misschien niet te zien op de foto's!

Foto's is en blijven een moment opnamen!!! De TS heeft ook hele rustige beenliggen!

Nogmaals, je moet het paard zien lopen voor dat je pas echt kan oordelen ;)
Laatst bijgewerkt door Afwezig op 08-03-09 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:30

En daarom hangt het bit op zelfde hoogte en worden de mondhoeken ook open gescheurd bij de 2e ruiter.
gelieve iets beter te kijken naar de foto voordat je zulk commentaar levert Hannah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:30

Juist Anneke :)

Het is een merrie trouwens ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:33

Haha Vicky.. sorry hoor hier moest ik even om lachen..
Of het bit nou op dezelfde hoogte hangt of niet, er zit een verschil tussen de vriendelijkheid in de hand! En dat is duidelijk te zien aan de foto's!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:34

Ik ben het helemaal met detour eens..... wat geven jullie dit beest te eten? Lucht of zo?

Ik dacht eerst dat je reclame wilde maken ivm het te koop staan van dit paard( en je hebt er al 1 hele maand....) Maar niks is minder waar.

Ik weet dat het ITP is, maar wat wil je nou bereiken met deze foto's? Bij iedere foto denk ik... auwwww

p.s. zoals je Doeke rijdt, zo zou je opaal ook moeten rijden.... als dat niet kan moet je echt iemand anders vinden en niet op haar eten gaan bezuinigen. Dit beest moet gewoon meer brok hebben!
Laatst bijgewerkt door Frantic op 08-03-09 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:36

kinuh schreef:
Robijntjah schreef:

Waarom opent het paard de mond dan? Als zij niet aan zijn hoofd zit volgens jouw?

heb even het topic door gelezen, maar wou hier even iets aan toevoegen. Paard kan z'n mond wel moeilijk openen omdat er een sperriempje omheen zit.

Maar vind inderdaad dat je meer kunt gaan werken aan de ontspanning en hem meer los te laten van voren. Als ie inderdaad zo erg voorwaarts is probeer het dan anders op te lossen, zet m op de volte ga langzamer lichtrijden of zoek iemand die je ermee kan helpen.
Vind het nu niet echt een fijn beeld omdat je gespannen bent en daardoor in z'n mond zit. Is niet aanvallend bedoeld maar dit is mijn kijk op wat ik zie vanaf de foto's. Wat je ermee doet is verder helemaal aan jou maar wou het in ieder geval even zeggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:37

Hannah_Menno schreef:
Haha Vicky.. sorry hoor hier moest ik even om lachen..
Of het bit nou op dezelfde hoogte hangt of niet, er zit een verschil tussen de vriendelijkheid in de hand! En dat is duidelijk te zien aan de foto's!

Nogmaals, kun jij van foto's zien hoeveel druk TS heeft?
NEE!

Denk dat de boodschap iig wel aangekomen is ;)

Amondi: Paard is schraal in bespiering idd, maar zeker niet te mager!
Mag voller idd, maar mager vind ik echt niet!

En dat oordelen over dat ze haar 1 maand hebben, jij weet het hele verhaal niet ;)
En dat is me nogal een verhaal!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:38

Ja, ze leeft op lucht! tuurlijk.
Ze krijgt heus genoeg te eten hoor, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Zal je zeggen dat ze al flink is aangekomen sinds ze bij ons is.
2 hele maanden. ja, en ze gaat absoluut terug (of de vorige eigenarresse het daar mee eens is of niet)

auwww??? Als ik mijn paard pijn zou doen, zou ze me dan opzoeken? zou ze dan achter me aan lopen, zou ze dan met me komen knuffelen?? denk het niet.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:38

Ga elkaar lekker pb'en ofzo met welles nietes +:)+

TS: Het ziet er inderdaad niet écht heel fijn uit. Ondanks dat vind ik dat jij zelf wel netjes zit! (naast het commentaar wat je zelf al geeft :) ) Je handen moeten gewoon stiller en lager.. rijd met je kuiten :o en met je zit.
Als je paard niet geageerd op jou hulpen maar toch zo voorwaarts is, zal ik gewoon back to basic gaan :D heb geduld en neem gewoon de tijd. Dan is ieder probleem op te lossen.

Ik vind het in ieder geval een super leuk paard :Y)
Laatst bijgewerkt door Meraki op 08-03-09 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:39

Ik denk ook wel dat de booschap over gekomen is hoor..
Ik bedoelde het niet aanvallend (hoewel het blijkbaar wel zo is overgekomen) Zie het meer als een tip, ik vind dit er iig niet vriendelijk uitzien. Zie maar wat je ermee doet.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:40

Annekeee schreef:
Wat jullie niet weten , en ik wel :Y) , dat die sporen een verleden hebben! Een bijzonder verleden zelfs :Y)

nou, dan word ik wel nieuwsgierig ;)

van de foto's lijkt het of de TS een nette beenligging heeft, maar zulke lange sporen enkel en alleen als 'sierstuk', vind ik een tikkie bijzonder. ( ik rij ook met deze sporen, maar niet alleen omdat het nou zo modieus staat :+ )

Ik denk dat met wat lang en laag rijden het plaatje een stuk fijner beeld zal geven. handen zijn te hoog, paard ontspant de bovenlijn niet.

TS: waarom doe je haar weg als ik vragen mag, want je hebt haar nog niet zo lang begrijp ik?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:42

@angelaatjuh: Ik ken genoeg paarden die hun mond open kunnen doen met sperriem ;) Ook al doe je hem nog zo strak!