Robijn (kwnp x fries) @ nieuwe instructrice!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Puchje

Re: Robijn (kwnp x fries) @ nieuwe instructrice!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:35

Ja, dat klopt, vandaag gelijk maar 4 lesjes gedaan achter elkaar :+

;)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:37

hey jolijn!

Jullie gaan de goede kant op! Ze lijkt al veel sterker te worden, vooral in draf zitten er een paar foto's tussen waar ze echt meer kracht uitstraalt!

Succes verder!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:45

hey Jolijn!

Het gaat de goede kant op he?! :D
Ze gaat al veel meer ontspannen en het hoofd naar voor brengen, dat zie je weer terug in je aanleuning die er nu rustiger uitziet. Achterhand komt ook mooi mee :j Lekker doorgaan zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:51

Dankjullie wel :D

Ze gaat idd steeds fijner :))

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:58

Ze gaat tonen zeg!
Ik vind dat ze op de eerste foto's in je Scapa set inderdaad achter vrij stijf loopt, ze houdt zich inderdaad vast.
Grappig dat je kunt zien dat ze zich steeds gemakkelijker gaat voelen onder het zadel, het koppie gaat er steeds meer op zitten. Fijn dat je zo'n leuke instructrice hebt gevonden en lekker aan de slag kan.

Ik vind je zit flink verbeterd als je deze foto's vergelijkt met de foto's die je toen in Morninglight/Hazel plaatste. Je mag nog iets meer verbeteren aan je schouders en rug, daar mag je meer ontspannen, dan wordt je zit stiller.
Kun je op Robijn van die oefeningen doen waarmee je je schouders loszwaait? Dus teugels in een knoop en je rondjes draaien met je armen? Zoals je wel eens in de kinderles op de manege moest doen? :)) Zo niet, oefen dat gewoon aan de grond! Dat doe ik ook wel eens voor ik op Promo stap. Zwaai en schud je schouders los, raak een keer je tenen aan zonder je knieën te buigen bijvoorbeeld, maak je lichaam los. Touwtje springen blijkt ook te helpen, even voor het rijden doen en opstappen maar :))

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:28

Ziet er erg leuk uit :D

alleen je beugels zitten heel erg ongelijk :P

maar verder ziet het er goed uit !

Succes !! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:57

ikkiN schreef:
Ze gaat tonen zeg!
Ik vind dat ze op de eerste foto's in je Scapa set inderdaad achter vrij stijf loopt, ze houdt zich inderdaad vast.
Grappig dat je kunt zien dat ze zich steeds gemakkelijker gaat voelen onder het zadel, het koppie gaat er steeds meer op zitten. Fijn dat je zo'n leuke instructrice hebt gevonden en lekker aan de slag kan.

Ik vind je zit flink verbeterd als je deze foto's vergelijkt met de foto's die je toen in Morninglight/Hazel plaatste. Je mag nog iets meer verbeteren aan je schouders en rug, daar mag je meer ontspannen, dan wordt je zit stiller.
Kun je op Robijn van die oefeningen doen waarmee je je schouders loszwaait? Dus teugels in een knoop en je rondjes draaien met je armen? Zoals je wel eens in de kinderles op de manege moest doen? :)) Zo niet, oefen dat gewoon aan de grond! Dat doe ik ook wel eens voor ik op Promo stap. Zwaai en schud je schouders los, raak een keer je tenen aan zonder je knieën te buigen bijvoorbeeld, maak je lichaam los. Touwtje springen blijkt ook te helpen, even voor het rijden doen en opstappen maar :))

Heel erg bedankt voor de tips, hier kan ik zeker wat mee :)

Tezza13: Dat lijkt zo, op sommige momenten draagt ze me totaal op de verkeerde kant en daardoor lijk ik idd ongelijk te zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:02

Yeah Jolijn!

Wat ziet het er goed uit! Echt die ontspanning, toppie!!

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:21

o zo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:15

Heb vandaag trouwens wel even mijn beugels omgehangen omdat de linkse wel een klein beetje opgerekt was!

Voor meer info trouwens over Puck (puchje) en haar manier van lesgeven: www.happyhorsemanship.nl :)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:27

Ik ben het niet helemaal eens met de zit-tips van Puck; je slechte houding van je schouders en je benen komt namelijk uit een verkeerde bekken positie. Dan kun je wel proberen je schouders en je benen in de goede positie te krijgen, maar als je bekken nog steeds verkeerd is, schiet je daar niets mee op.
Als je je bekken in de goede positie hebt, garandeer ik je dat je geen enkel probleem meer hebt met je schouders en heup. Helaas is die goede positie bijna onmogelijk omdat je zadel jou niet juist past. Als je een nieuw zadel aanschaft, let er dan op dat je zelf ook goed kan zitten.

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:31

Wat een leuke combinatie!

Verder moet je inderdaad op je houding letten en bij foto 8 zit je ook niet mooi met je voeten.
Hakken uitdrukken

Verder vind ik t er goed uitzien hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:41

Alicia2u schreef:
Ik ben het niet helemaal eens met de zit-tips van Puck; je slechte houding van je schouders en je benen komt namelijk uit een verkeerde bekken positie. Dan kun je wel proberen je schouders en je benen in de goede positie te krijgen, maar als je bekken nog steeds verkeerd is, schiet je daar niets mee op.
Als je je bekken in de goede positie hebt, garandeer ik je dat je geen enkel probleem meer hebt met je schouders en heup. Helaas is die goede positie bijna onmogelijk omdat je zadel jou niet juist past. Als je een nieuw zadel aanschaft, let er dan op dat je zelf ook goed kan zitten.

Als je bedoeld een groter zadel, gaat dit helaas al over ;)
Dat past niet op mijn paard!

Het zadel zit mij juist wel lekker, is 1 van de weinige zadels waar ik zonder (erge) rugklachten in kan rijden!

Mijn bekken heb je helemaal gelijk in, hier zijn we ook hard mee bezig :+

Alleen dat werkt mijn schouder houding juist weer tegen kwam ik vandaag achter tijdens een buitenrit :=

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:14

Houding tijdens het ridjen gaat niet om het oog, dat vergeten de meeste mensen. Het gaat erom dat je zo effectief mogelijk de hulpen kan geven, niet of alles wel netjes op één lijn zit. Als je goed zit op een groen paard, zul je altijd wat voorover zitten. Pas op een sterk verzameld paard komen je ledematen mooi in een verticale lijn.
Om proberen verticaal te zitten op een niet-verzameld paard is gewoon vragen om problemen en dat is dan ook een van de redenen, denk ik, dat zoveel mensen zo beroerd zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:33

Ik snap wat je bedoeld ;)

Maar bij mij is het zowiezo eerst zaak dat ik mijn rug loslaat, dan zal mijn paard dit ook nog meer gaan doen!

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:02

Fijn dat het zo goed gaat met Puch :)

Kwpn X Fries? Grappige combinatie, maar mooi resultaat :9

Heb geen rijtechnisch comentaar! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:18

Dankjewel zeg!

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:08

Hoi

Leuke en mooie kruising :D en dat oranje scappa setje heb ik ook :+ }>
Maar verder vind ik het er goed uitzien probeer zelf wel netjes te blijven zitten en je tenen naar binnen te doen:)
veel succes verder!

Groetjes

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 01:41

Wat een verbetering met je eerste topic, wouw !!
Echt waar, goed zeg! Ga zo door !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:28

Dankjewel Eva :D

Je had haar dan eigenlijk vandaag moeten zien lopen :oo
Zelfs ik zat er zelf met open mond op :')