Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikkiN schreef:Ze gaat tonen zeg!
Ik vind dat ze op de eerste foto's in je Scapa set inderdaad achter vrij stijf loopt, ze houdt zich inderdaad vast.
Grappig dat je kunt zien dat ze zich steeds gemakkelijker gaat voelen onder het zadel, het koppie gaat er steeds meer op zitten. Fijn dat je zo'n leuke instructrice hebt gevonden en lekker aan de slag kan.
Ik vind je zit flink verbeterd als je deze foto's vergelijkt met de foto's die je toen in Morninglight/Hazel plaatste. Je mag nog iets meer verbeteren aan je schouders en rug, daar mag je meer ontspannen, dan wordt je zit stiller.
Kun je op Robijn van die oefeningen doen waarmee je je schouders loszwaait? Dus teugels in een knoop en je rondjes draaien met je armen? Zoals je wel eens in de kinderles op de manege moest doen?Zo niet, oefen dat gewoon aan de grond! Dat doe ik ook wel eens voor ik op Promo stap. Zwaai en schud je schouders los, raak een keer je tenen aan zonder je knieën te buigen bijvoorbeeld, maak je lichaam los. Touwtje springen blijkt ook te helpen, even voor het rijden doen en opstappen maar
Alicia2u schreef:Ik ben het niet helemaal eens met de zit-tips van Puck; je slechte houding van je schouders en je benen komt namelijk uit een verkeerde bekken positie. Dan kun je wel proberen je schouders en je benen in de goede positie te krijgen, maar als je bekken nog steeds verkeerd is, schiet je daar niets mee op.
Als je je bekken in de goede positie hebt, garandeer ik je dat je geen enkel probleem meer hebt met je schouders en heup. Helaas is die goede positie bijna onmogelijk omdat je zadel jou niet juist past. Als je een nieuw zadel aanschaft, let er dan op dat je zelf ook goed kan zitten.