Bijna 7 jarig paard nog laten doorrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Bijna 7 jarig paard nog laten doorrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:42

Waar woon je in België? Ik weet een goede plek waar ze élk paard prima doorrijden, op het ritme van het paard en jou ook de nodige begeleiding geven.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 11:15

In Blankenberge :)

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:30

Morgen of overmorgen komen ze mijn paard halen dus ik hoop echt dat alles goed komt en ik binnen een paar weken terug plezier krijg in het rijden met mijn paard en dat alles natuurlijk een stuk gemakkelijker gaat :D .
Ik zal hier af en toe updates geven over hoe alles verloopt ;) .

Iedereen hartelijk bedankt voor jullie advies, dat heeft echt de doorslag gegeven zodat ik Spirit nu laat doorrijden *D

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:49

poes schreef:
Waar woon je in België? Ik weet een goede plek waar ze élk paard prima doorrijden, op het ritme van het paard en jou ook de nodige begeleiding geven.

je mag het mij ook laten weten!

miesje890

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:42

Super veel geluk! Ik hoop dat het hierdoor een stuk beter gaat. Zou zonde zijn als het niet zou lukken!

Veel geluk samen iig :)

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:44

miesje890 schreef:
Super veel geluk! Ik hoop dat het hierdoor een stuk beter gaat. Zou zonde zijn als het niet zou lukken!

Veel geluk samen iig :)

Bedankt :D

Spirit ging direct de trailer op alsof hij nooit anders had gedaan, terwijl hij voor het laatst 3 jaar geleden erop had gestaan dus ik ben super trots :D . Het afladen ging iets trager maar dat dacht ik al aangezien achteruit gaan niet zijn sterkste kant is :+ . Daar toegekomen heb ik hem direct in de piste gestoken en via de omheining heeft hij kunnen kennismaken met Layla en Flayer (Welsh ruin, te koop) en aan de andere kant met Appolo, Jewel en Mary Lynn, alles is zeer vlot verlopen. Toen ik vertrok zat hij vrolijk in zijn stal zijn avondmaaltijd op te eten.
Ook heb ik zeer veel complimentjes gekregen over Spirit :D
Enig minpuntje is dat de persoon die hem zal doorrijden momenteel ziek in bed ligt maar normaal zal hij maandag beginnen, voorlopig geef ik hem beweging :) .

Solange221

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:43

Super Natje, en helemaal omdat je het zo snel geregeld hebt! Ik ben heel benieuwd hoe het zal verlopen, zou inderdaad leuk zijn als je tussendoor laat weten hoe het gaat, succes!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:10

Mocht het (en ik hoop het niet natuurlijk) NIET goed gaan op dat plekje, laat mij iets weten, ik weet een super plekje op een uurtje rijden van je...

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:27

poes schreef:
Mocht het (en ik hoop het niet natuurlijk) NIET goed gaan op dat plekje, laat mij iets weten, ik weet een super plekje op een uurtje rijden van je...

Oké bedankt, ik zal het je zeker weten te zeggen moesten er probleempjes zijn :)
Solange221 schreef:
Super Natje, en helemaal omdat je het zo snel geregeld hebt! Ik ben heel benieuwd hoe het zal verlopen, zou inderdaad leuk zijn als je tussendoor laat weten hoe het gaat, succes!!

Bedankt :D ik zal zeker laten weten hoe het gaat ;)

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 19:28

Gisteren (woensdag 18/3) heeft David voor het eerst met Spirit gereden. Het eerste wat hij zei was dat hij veel te zwaar was :o maar dat het voor de rest een heel leuk paard was. Het rijden opzich is goed gegaan, Spirit heeft niet z'on goede conditie dus na een half uurtje was hij behoorlijk uitgeput maar hij heeft het volgehouden. Helaas heb ik alleen het laatste half uurtje gezien en dus alle grappige Spirit momenten gemist. Ondanks dat ik David heb gewaarschuwd dat Spirit zich nogal druk kan maken in de galop en dat hij ineens zou durven draaien, geloofde David me niet echt... Toen ik toe kwam heeft D. in geuren en kleuren verteld wat er was gebeurd en dat hij m'n paard niet meer zou onderschatten en in het vervolg zal hij me geloven :+ . Het kwam erop neer dat Spirit geen zin had in de linkergalop en besloot om een plotselinge wending te maken zodat hij op de rechterkant kon galoperen. David die dat niet verwacht had lag bijna naast mijn paard en heeft hem nadien geen seconde meer uit het oog verloren := . Hij vond Spirit wel een eerlijk en leuk paard om mee te rijden, bij hem was hij ook nog redelijk aan het been (behalve in het begin) en niet zo lui als anders, wel was Spirit behoorlijk zwaar in de hand maar David zei dat het na een half uur al veel verbeterd was :j .
Na het rijden heeft mijn paard een fikse beloning gekregen, namelijk lekker rollen in de piste en een lekkere appel :9.

Spirit heeft het daar ontzettend naar zijn zin, hij staat in een wei samen met 3 merrie's en nog 2 andere ruinen en voor het eerst in zijn leven is hij de baas van de kudde :+ , bij ons thuis staat hij namelijk met 2 ruinen van rond de 1.80 en daar heeft hij niets te zeggen maar daar is hij de grootste van de kudde én de zwaarste. Flayer, 1 van de ruinen was het daar niet mee eens dat hij van z'n plek was gestoten en besloot om Spirit een lesje te leren. Helaas voor Flayer heeft Spirit juist het omgekeerde besloten en na enkele rake klappen van Spirit heeft Flayer het opgegeven... Flayer mocht gisteren nog steeds niet te dicht bij Spirit "zijn" kudde maar in ieder geval zitten ze elkaar niet achterna en gedragen ze zich :) .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:56

Klinkt heel goed hoor daar :j

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:00

Mijn eigen paardje is bijna 7, toen ze 3 was is ze lichtelijk ingereden en heeft er 4 keer iemand opgezeten, in augustus vorig jaar heb ik haar gekocht, ze was fel, had nog nooit in een bak gereden en kon bijna niks en was alles zoon beetje verleerd, heb haar nu flink doorgereden, elke dag goed iets mee gedaan en ze kan nu al heel veel, dus ik denk dat het met jou paardje ook wel moet lukken

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 19:33

Ik ben vandaag geweest naar Spirit, eerst samen geknuffeld, een smakelijk worteltje gegeven en toen lekker gepoetst. Toen ik net klaar was met poetsen kwam David dus Spirit opgezadeld en de bak in. Eerst op het gemak in gestapt maar dat heb ik niet gezien aangezien ik aan het helpen was met een andere ruiter. Daarna heb ik wel de hele tijd staat kijken, wat een verschil! Ik herken mijn paard gewoon niet meer, niet alleen is hij ontzettend afgevallen in z'on korte tijd maar hij is ook vlotter, fitter en een stuk actiever vanachter. Na een half uurtje geloofde ik mijn ogen niet meer niet alleen is zijn draf vlotter ook de middendraf begint te komen én hij begint te strekken :D . Die jongen die ik had geholpen die toen ook in de bak reed zei achteraf tegen me van 'wauw wat een verschil! Je begint een echt dressuurpaard te worden!' Doet erg goed om te horen :D Ik heb hem uitgestapt en David zei dat Spirit een heel leuk paard is om mee te rijden en dat alles begint te vlotten, hij loopt al een stuk vlotter en langer ontspannen dan voordien en hangt zo niet meer. De volte in de linkergalop blijft af en toe wel een uitdaging omdat hij ineens durft draaien maar dat is al veel minder :) het hangen doet hij nog wel eens maar alleen als hij begint moe te worden, dat stap David ff en begint terug opnieuw. Hij word nog steedsvlug moe maar nu heeft hij ook een reden om vlug moe te zijn }> maar na een paar rondjes stap kan hij er weer even tegenaan, zijn conditie is al een stuk beter dan eerder maar het blijft (voorlopig) een moeilijk punt...

Ik ben echt zo trots op mijn paard, ik heb hem niet meer zien rijden dan vorige week zaterdag en in 1 week is er z'on verschil qua rijden :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:50

Super dat hij zo snel vorderingen maakt! Het was blijkbaar toch een erg goed idee om hem alsnog door te laten rijden :)

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:13

MonaLieske schreef:
Super dat hij zo snel vorderingen maakt! Het was blijkbaar toch een erg goed idee om hem alsnog door te laten rijden :)

Bedankt :) ik ben echt super blij :D

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:04

Wat fijn dat dit zo goed uitpakt voor jullie allebei!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 20:28

Alet schreef:
Wat fijn dat dit zo goed uitpakt voor jullie allebei!

Bedankt :D