Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Djulita schreef:Bedankt voor alle reacties en de tips.
Ik weet dat het niet goed is om met dit bit te rijden, maar ik vind het heel moeilijk om een geschikt bit te vinden. Ik heb al meerdere bitten geprobeerd en op geen één loopt hij echt lekker. Dit is trouwens een dubbel gebroken, koperen pessoa. Ik denk dat ik maar eens een dubbel gebroken, koperen trensje ga proberen. Of hebben jullie nog andere ideeën?

Je zou zo nu en dan wat meer je kin op hoogte houden, dus niet voorover/naar beneden kijken. En ook inderdaad, als hij braaf aanvoelt, lekker proberen te ontspannen met die teugels. Geef hem gerust maar eens met 1 hand een lekkere kriebel bij zijn manen. Over het bit is al zoveel gezegd en ik ben blij dat je dit aan gaat nemen. Alleen nog even extra vermelden. Mocht hij met springen bijvoorbeeld nog wat heet blijven zodat je daarvoor toch dat pessoabitje blijft gebruiken, dan asjeblieft dan toch zonder!!! martingaal. Zo werkt hij wel heel erg in. Dus "zachter" bitje met martingaal. Of pessoabit zonder martingaal. Als hij trouwens zijn hoofd niet echt omhooggooit heb je die martingaal niet nodig. Die is er eigenlijk alleen voor dat doel en niet om je pony eventueel af te remmen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit alles helemaal goed gaat komen.
Je bent in ieder geval positief bezig.
vordur schreef:Doe er nu maar eens gewoon een dubbel gebroken bittje in.
en doe de sporen uit.
aerdenhout1 schreef:Mag ik heel eerlijk zijn?? Iedereen heeft het over een ander bitje en daar ben ik het volledig mee eens, maar misschien is het ook een idee om op zoek te gaan naar een andere instructeur(trice)?? Bij mij zou je never nooit met dit bit en deze balachelijk hoog opgetrokken mexicaanse neusriem de les in komen.
Dit werkt alleen maar averechts op je paard. Je wil wedstrijden gaan rijden, met deze optoming mag je denk ik direkt de ring weer uit. Gelukkig...en compliment voor jou!!...was je na al de adviesen van bokt al van plan om een ander bitje aan te schaffen. Maar eigenlijk had dat al direkt bij je eerste les van je instructrice moeten komen. Getuigd in mijn ogen van onkunde.