Lis_Jolien schreef:Wat ik zou proberen in galop, is zelf meer achterover te gaan zitten bij het aanspringen. Omdat jij naar voren hangt, en dus je gewicht naar voren verplaatst, is het voor hem moeilijker om de sprong te maken. Daarbij komt namelijk zijn voorhand omhoog.
Heb je ook les met 'm?
Ja, ik heb les met hem. Zoals de foto in de galop denk ik een moment opname. Ik heb zelf wel de neiging wat voorover te vallen. Naar mijn idee in de galop niet meer dan in de draf.
Aurora3: Bedankt voor je tips
En de hele uitleg ervan 
Ik blijf hem ook gewoon trainen want het klopt inderdaad wat je zegt. Hij mist een heel deel in bespiering. OP de voorhand / hals begint dit wat te komen; maar achter is het echt nog een slungeltje.
Ik ben nu (sinds kort) met mijn instructrice bezig om veel tempowisselingen te rijden. In de draf van zeer laag tempo tot arbeidstempo en een wat ruimere/ middendraf. Dit juist op de volte om zijn achterhand er meer bij te krijgen en daarmee te ontwikkelen.
Maar dit is natuurlijk een heel proces en gebeurt niet van de ene op andere dag. (helaas; wat zou dat fijn zijn haha)
Onstabiel in het zadel; weet niet wat je met onstabiel precies bedoeld eigenlijk..
Maar het naar voren vallen klopt; dit doe ik vrij snel; wanneer hij lager komt ga ik mee.. Ik ben hier heel erg op aan het letten en merk ook; dat wanneer hij omhoog komt (echt protest) en ik blijf naar voren zitten, dat hij hier langer in blijft als dat ik gewoon rechtop blijft zitten.. Het paard corrigeert mij hier mooi in haha.. Nu moet ik het zelf nog iedere keer opmerken.
Ook mijn hakken uitdrukken is iets wat ik meerdere keer in een minuut tegen mijzelf moet zeggen. Ik ben hier druk mee bezig.
Heb de laatste keren met de beugels een gaatje korter gereden, zelf vond ik dit wel prettig. Net het gevoel dat ik wat steviger zit: minder naar voren val en wat rechterop blijf zitten.
Kan hem deze week niet rijden omdat de kraker is geweest.. Dus volgende week pakken we het allemaal weer rustig op 
Bedankt voor de tips:)