Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amondi schreef:Nou heb ik al diverse fototopics van je zien komen en gaan, waarbij je iedere keer aangeeft via de methode Antoine te Both te rijden.
Dus ben ik maar eens gaan kijken op de site van de man om te zien of dit nu echt de bedoeling is.... maar nee.... Daar zie ik rechtgerichte paarden die in staat zijn hun hoofd te dragen. Ruiters die vooruit kijken, benen op de juiste plaats houden, actief met hun zit bezig zijn en ook gewoon met bit en goed passend zadel (plus dekje) rijden.
http://www.hoefkatrol.com.whsites.net/
Ik ben dan ook bang dat je alleen uit de AdB methode haalt wat jou goed past en de rest laat zitten.
En dat kan niet, Als je AdB wilt volgen, moet je ook voor het complete plaatje gaan!
En dus zal je paard rechtgericht moeten gaan dragen. Dus gewoon, basis! Aan het been en nageven!
Als je graag wil rijden zoals de paarden die ik voorbij zie komen op zijn website, neem dan vaker les van hem. Maar noem het niet in de stadium de AdB methode..... Dat geeft een verkeerde indruk van Antoine de Both en zijn lessen.
amondi schreef:Nou heb ik al diverse fototopics van je zien komen en gaan, waarbij je iedere keer aangeeft via de methode Antoine te Both te rijden.
Dus ben ik maar eens gaan kijken op de site van de man om te zien of dit nu echt de bedoeling is.... maar nee.... Daar zie ik rechtgerichte paarden die in staat zijn hun hoofd te dragen. Ruiters die vooruit kijken, benen op de juiste plaats houden, actief met hun zit bezig zijn en ook gewoon met bit en goed passend zadel (plus dekje) rijden.
http://www.hoefkatrol.com.whsites.net/
Ik ben dan ook bang dat je alleen uit de AdB methode haalt wat jou goed past en de rest laat zitten.
En dat kan niet, Als je AdB wilt volgen, moet je ook voor het complete plaatje gaan!
En dus zal je paard rechtgericht moeten gaan dragen. Dus gewoon, basis! Aan het been en nageven!
Als je graag wil rijden zoals de paarden die ik voorbij zie komen op zijn website, neem dan vaker les van hem. Maar noem het niet in de stadium de AdB methode..... Dat geeft een verkeerde indruk van Antoine de Both en zijn lessen.
Quellian schreef:Ik heb nooit eerder foto's van je gezien, dus heb geen vergelijkingsmateriaal.
Van wat ik hier zie aan foto's word ik niet warm. Ik zie een paard wat in je hand hangt, jij zit met je hakken in z'n buik te peuren en zie totaal geen nageeflijkheid. Nou heb ik het al niet hoog op met AdB, maar hier zie ik zelfs geen AdB in, sorry.
Cinnepin schreef:@ x_marr dank je wel voor je reactie
@ Quellian, ik trek mn hakken soms op klopt maar ik zit dr zeker niet te peuren En hangen in mijn handen doet ze nietlijkt misschien zo maar doet ze echt niet
Heb geen gewicht in mn handen!
En je werkt eerst aan ontspanning daarna pas aan negeeflijkheid, eerst moet je paard volledig recht zijn voor t kan nageven! Anders is t idd nep!
Je ziet duidelijk dat ze dr buikspieren aanspant waardoor ze haar rug loslaat! Dat zijn de aller eerste aandachts punten!
Ikw eet dat mensen graag een krulletje zien! Ik niet. Eerst goe dop eigen benen lopen, recht zijn en achterhand!
Ik zie steeds vaker dat als een paard niet in de *krul* loopt dat ruiter commentaar krijgt, terwijl de paarden die wel zo lopen 9 van de 10 keer in een valse knik lopen!
XxriieterxX schreef:Leuke fjord! Vind het er alleen niet mooi uitzien. je houding stoort mij erg. Dan bedoel ik handen en voeten want je zit wel mooi rechtop. Maar lekker door blijven oefenen, komt helemaal goed!
succes met rijden verder!