Enrique @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eelmo

Re: Enrique @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 07:45

Wat een mooi paardje! I'm in love!
let op je handen, en hij heeft een heel mooi koppie, maar je moet toch over dat koppie heen kijken ;)

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:17

wat een GE-WEL-DIG paard!
ik vind je houding wel netjes. alleen je handen en tenen maar dat is al vaker gezegt;)

pennypony15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:00

Wat een mooi paardje zeg!
hij loopt super vind ik dan ondanks de angsten die hij heeft en gehad heeft;)

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:05

Eerst en vooral wil ik je zeggen dat je écht een prachtig paard rijd, ik heb het niet zo voor schimmels maar vind deze echt een plaatje! Je hebt hem goed aan het lopen, doe zo verder zou ik zeggen! Let wel meer op jouw handen en benen, breng je handen wat dichter naar mekaar toe en probeer je kuiten meer aan te sluiten om het kapstokeffect te voorkomen. (Is te zien op enkele foto's)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:25

Wat betrefd je zit kan men geen tips geven, daarvoor zijn de foto's uit de verkeerde hoek genomen.

Als je commentaar wilt waar je iets mee kan zou je foto's van de zijkant moeten laten nemen :)

Lijkt me een aansprekende schimmel, wat me op de ze foto's in elk geval opvalt zijn je handen die veel te breed en tever naar achteren geplaatst zijn, en dat je nogal uit balans zit links en rechts.

zonder beugels rijden is hier een goede oefening voor ;)

nononsense

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:23

Tja, beeldschoon hoor. Aanvankelijk trok ik een wenkbrauw op bij de 1e drie foto's ; daar vond ik de hoofd/hals houding wat te diep en als je daar bij jonge paarden niets aan doet krijg je problemen. Maar de rest van de foto's maakten alles weer goed. Denk eraan dat eigenlijk het belangrijkste bij jonge paarden is : rijd uw paard voorwaarts en rijd het recht.

nononsense

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:32

Tempo laag ; fout, fout, fout !!! Het tempo moet niet altijd laag zijn. Het tempo moet van JOU zijn. Een paard mag niet onder je vandaan rennen, dat is waar. Als hij dat doet, ga je naar een langzamere versnelling of zet je hem op de volte. Maar voor de rest moet hij aan het been zijn. Gehoorzaam aan het been is het allerbelangrijkste van het paardrijden !! Ook bij overijverige paarden moet je been eraan liggen, zo voorkom je juist dat ze schrikken want dan is hun aandacht bij jou. Als je langzaam gaat rijden hebben ze alle tijd om te schrikken of om allerlei rottigheid uit te halen. Aan het werk zetten die hap, dan is er geen tijd voor schrikken en letten ze op jou in plaats van op de omgeving. Je hoeft echt niet super zwaar werk te doen, maar ook door overgangen te oefenen hoe je ze attent op JOUW hulpen !

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:42

Was bij de eerste foto gelijk verliefd, wat een plaatje :j

je rijdt erg vriendelijk en het ziet er ontspannen uit. Zoals je denk ik op de eerste paar foto's aan het doen bent, wat langer en lager rijden, begrijp ik dat goed? Probeer dan meer lengte in die hals te krijgen. Nu loopt hij erg diep, met neiging van zijn kin naar de borst. Pas daarmee op, idd omdat hij nog jong is toch?

Over het tempo ga ik met Kobie mee, erg duidelijk :j

En ik hoop dat je snel instructie vindt, lijkt me toch wat beter met een jong dier :j Maar top hoor hoe je hem rijdt ;) Succes.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:44

Je rijd in ieder geval een prachtig paardje dat super kan lopen :9 . Ik vind het er netjes uit zien voor een 5 jarige hoor, het is met deze foto's inderdaad een beetje lastig om te beoordelen. Kapstokjes zijn een puntje maar daar hebben genoeg mensen last van ;) . Een instructrice is natuurlijk wel fijn, die kan je dan ook voortdurend op dat soort dingen wijzen, misschien dat je eens op internet kan zoeken naar dressuurstallen in de buurt? Vaak zijn daar ook mensen die ook elders les willen geven.
Veel succes met hem, volgens mij zit je al op de goede weg!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:14

Wat een gaaf paard heb je zeg!
Ik herken je problemen die je had erg goed, heb zelf ook een andalusier, en die dingen die jij noemt zijn ook precies waar ik met de mijne tegen aan loop.
Fijn dat het nu een stuk beter gaat met je knappe paardje!
Vind dat hij het erg goed doet voor een 5 jarige.

Probeer inderdaad aan je handen te denken, vragen aan je instructrice of zij er extra goed op wil letten wil ook wel is helpen.
Succes met rijden verder!

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:18

SorayaDL schreef:
Katie1989 schreef:
Het typisch spaanse angstige rennerige

Met deze zin heb ik best wel problemen. Heb jij veel PRE's gereden dat je dit zegt? Want het is zeker niet waar. Temperamentvol dat wel. Je moet met zulke paarden om kunnen gaan en weten hoe je ze moet rijden. Ze zijn heel gevoelig en dat is iets wat ik persoonlijk echt waardeer in dit ras. Als jij iets naar voren zit in het zadel geef jij dus een voorwaartse hulp waar hij op reageert, houd daar rekening mee.

Dat gevoelige is inderdaad wat ze zo geweldig maakt, maar op het moment dat Enrique spanning heeft, wat niet altijd van mij komt, maar ook van de omgeving en vooral andere paarden, krijg je die reactie, waar je inderdaad mee om moet kunnen gaan. Als je ze aan de voorkant tegen houd kan je ze prima bij je houden, maar dan is de rust compleet weg en dat bedoel ik met bovenstaande. Om daar de ontspanning terug te krijgen is een kunst, die ikzelf moet leren... Heb inderdaad wel veel PRE's gereden.

@ Kobie; tempo laag heb je helemaal gelijk in ;) Heb ik ook niet heel duidelijk geplaatst, ik rijd Enrique terug in tempo omdat hij van zichzelf graag harder loopt als dat ik wil, daardoor worden zijn passen kort en rennerig, wanneer ik hem eerst rustiger kan laten draven, op de volte of gewoon hoefslag, en hem dan weer naar voren rijd merk ik dat hij echt gaat verruimen in zijn bewegingen. Ook al is Enrique een kleutertje, het is een geweldig leerpaard, 100 % reflectie van jezelf. Hij kan compleet omslaan van positief naar negatief, afhankelijk van wat je zelf goed of fout doet :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:04

Oef... enrique... vind hem zó geweldig :~ . Echt een paard naar me hart haha! ;)
Vind je tuig echt zo gaaf, en de kleding erbij ook heel tof. Leuk stel zijn jullie :j .
En waarom zet je het nou op haw ;) . Hmmm. Even wat bedenken.... zal vast al eerder zijn gezegd, maar let op je handen die zet je soms wat breed weg. Ook op je tenen letten. Nou thats all ;) . Succes met je knapperd!
Kan ik Enrique toevallig de 19e in bunschoten nog bewonderen?

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 10:11

Enrique is te bewonderen op bunschoten.. Niet onder het zadel, maar wel aan de lange lijnen :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:57

Coool zeg :D . Dan ga ik hem IRL zien! Leuk :)

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:06

even off topic.
Waar zijn jou laarzen van? :~

verder vind ik dat je een heel mooi paard onder je kont hebt en dat het er mooi uitziet

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:09

Katie, wat heb jij een leuke pony onder je bips zeg!!!
Inderdaad je handen. Denk er vooral aan dat je je bovenlichaam indraait in de bocht en wel boven je paard blijft (dus niet inknikken). Staat hij in Egmond?

Over dat rennerige, Sam wordt standaard onregelmatig en krabbelig als hij zich teveel opfokt. En die is echt niet in Spanje ingereden.

ToosJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:08

Wow! Wat een prachtig paard. :D Ziet er goed uit.

Uzansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:36

GEWELDIG mooi beestje heb je!
Leuk stel! :D

juulll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:26

wat een pracht van een paard het je!!,
die nek, die manen!!!!!
WauW!