let op je handen, en hij heeft een heel mooi koppie, maar je moet toch over dat koppie heen kijken
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar top hoor hoe je hem rijdt
Succes.
. Ik vind het er netjes uit zien voor een 5 jarige hoor, het is met deze foto's inderdaad een beetje lastig om te beoordelen. Kapstokjes zijn een puntje maar daar hebben genoeg mensen last van
. Een instructrice is natuurlijk wel fijn, die kan je dan ook voortdurend op dat soort dingen wijzen, misschien dat je eens op internet kan zoeken naar dressuurstallen in de buurt? Vaak zijn daar ook mensen die ook elders les willen geven.
SorayaDL schreef:Katie1989 schreef:Het typisch spaanse angstige rennerige
Met deze zin heb ik best wel problemen. Heb jij veel PRE's gereden dat je dit zegt? Want het is zeker niet waar. Temperamentvol dat wel. Je moet met zulke paarden om kunnen gaan en weten hoe je ze moet rijden. Ze zijn heel gevoelig en dat is iets wat ik persoonlijk echt waardeer in dit ras. Als jij iets naar voren zit in het zadel geef jij dus een voorwaartse hulp waar hij op reageert, houd daar rekening mee.
Heb ik ook niet heel duidelijk geplaatst, ik rijd Enrique terug in tempo omdat hij van zichzelf graag harder loopt als dat ik wil, daardoor worden zijn passen kort en rennerig, wanneer ik hem eerst rustiger kan laten draven, op de volte of gewoon hoefslag, en hem dan weer naar voren rijd merk ik dat hij echt gaat verruimen in zijn bewegingen. Ook al is Enrique een kleutertje, het is een geweldig leerpaard, 100 % reflectie van jezelf. Hij kan compleet omslaan van positief naar negatief, afhankelijk van wat je zelf goed of fout doet
. Echt een paard naar me hart haha! 
.
. Hmmm. Even wat bedenken.... zal vast al eerder zijn gezegd, maar let op je handen die zet je soms wat breed weg. Ook op je tenen letten. Nou thats all
. Succes met je knapperd! 
. Dan ga ik hem IRL zien! Leuk