Strand of bosrit een dag voor wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bernadetl

Re: Strand of bosrit een dag voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:24

Verschilt inderdaad erg per paard, maar je kan dan even heerlijk de ontspanning opzoeken, en desnoods nog een paar oefeningen buiten doen toch?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:50

Ligt eraan wat het paard nodig heeft.
Meestal plan ik eerder in de week een lekker buitenrit (2 uur) in. Maar als dat niet is gelukt en ik merk vrijdag aan het paard dat hij energie over heeft, dan gaan we zaterdags nog even een eindje rennen.
Maar over het algemeen rijd ik de dag voor mijn wedstrijd hetzelfde als op wedstrijd; Losrijden en dan de 2 proefjes rijden. Daarna gaan we meestal nog even een klein blokje om.

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:31

ik zou het wel doen lekker relaxe in het bos lekker los maken laten gaan die pony dan is die de volgende dag lekker tevreden en kun je lekker rijden. in ieder geval bij mijn pony is dat zo dit hoeft niet vor alle pony's zo te zijn. ik ken ook een pny als je daar mee gaaat buitenrijden duurt het weer een week vordat die normaal dresuurt.

ziggemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:52

Ik ga eigenlijk altijd de dag voor de wedstrijd het bos in.
Kan het paard lekker uitrazen en wordt hij weer vrolijk van.
Als hij de dag van te voren niet moe is gemaakt, gaat het op wedstrijd vaak een stuk minder. Hij moet gewoon zijn energie kwijt kunnen. Maar dat zal niet bij alle paarden zo zijn!

Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:19

Dat doen ze bij mij op stal welleens, maar niet te lang. Anders heeft je paard de volgende dag misschien spierpijn op de wedstrijd :+

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:44

Una schreef:
Dat doen ze bij mij op stal welleens, maar niet te lang. Anders heeft je paard de volgende dag misschien spierpijn op de wedstrijd :+

Kwestie van de conditie van je paard kennen en goed uitrijden.

ToosJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:52

Ik maak meestal wel een buitenrit op de dag voor de wedstrijd. Mijn pony is soms wat lui en na die buitenrit is hij vaak wat frisser. :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:11

strandrit is natuurlijk wel erg mooi,, :+ en er is een plat oppervlak en dus minder kans om de benen te bezeren..

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:14

een vriendin van mij doet het altijd met haar paard even uitwaaien ik geef ze meestal de dag vrij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:18

Ach waarom niet? Je moet je paard daarin leren kennen! Zo loopt die van mij de dag van de wedstrijd gewoon lekkerder wanneer ik de dag tevoren licht dressuurwerk heb verricht. Gewoon rustig een beetje door de bak sjouwen.

Flink oefenen, een buitenrit, of longeren de dag van tevoren werkt bij ons niet echt.

Rianntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:40

als het lukt doe ik voor de buitenrit even een lekker tochtje langs de weg.
LEkker uitgewaaid,
pony veel rustiger en gehoorzamer , niet meer zo kijkerig*ik heb gister al rare sprongen gemaakt om hekjes, paaltjes, struiken, putdeksels, trekkers, auto's , eenden enz...*

bij mij werkt het perfect!!!