Fjord struikelt erg veel!-->> Uitgelopen tot samen vallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lnda_

Re: Fjord struikelt erg veel!-->> Uitgelopen tot samen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:24

Ik heb dit probleem ook gehad met een pony. uiteindelyk kwam eruit dat ze iets in haar achterbenen had waardoor ze deze niet optimaal kon gebruiiken en al haar gewicht op de voorbenen gooide waardoor ze eerder struikelde ben zelf ook vaak gevallen met dat paardje,erg zonde allemaal en je kan er wel wat aandoen zodat die beter gaat lopen maar dat kost je heel erg veel tijd en het probleem met de achterbenen zou je nooit kunnen oplossen (dat is mij verteld) je moet gewoon heel erg veel trainen met de gangen en veel oefeningen rijden gebroken lyn 2 x en dat soort dingen, gewoon beginnen met veel stappen en dan paar pasjes draf er tussen en dat zo elke x opbouwen ook met de galop trouwens, wees daar wel zuinig op, als je dat te snel gaat doen, is al je werk voor niks geweest.
ik weet niet of dit het probleem is mar iig succes ermee als je er iets aan gehad hebt.

Booooo

Re: Fjord struikelt erg veel!-->> Uitgelopen tot samen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 18:18

Bedankt voor de verdere tips..

Loukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:48

verootjoo schreef:
ik zou iig even een DA laten komen. Een paard die zovaak struikelt, dat is niet helemaal normaal :n

Hier ben ik het mee eens. VOor dat struikelen moet een oorzaak zijn.
Heeft ze misschien erg grote voeten, wordt ze regelmatig bekapt? Kan ook een andere oorzaak hebben, bv artrose.
Of iets simpels, zoals niet goed opletten en niet aan je been zijn.

idonea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:41

ik zou het paard laten controleren door een dierenarts. Ik ben niet alleen nieuwsgierig naar de buigproeven... zou beter zijn voor het paard om een klreupelheids onderzoek te laten doen.

Mylou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:46

Anoeska schreef:
voorwaarts is niet hetzelfde als snel lopen. Een paard moet vanuit de achterhand voorwaarts lopen. Paarden die erg op hun voorhand vallen, hebben sneller de neiging om te struikelen.

Het kan ook duiden op atrose, dus ik zou er zeker even naar laten kijken.

Inderdaad het kan ook artrose zijn want mijn pony struikelde heelveel en heeft ook artrose, en zeker naar laten kijken door de DA

VDLStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:42

misschien rij je hem niet voorwaarts genoeg. Mijn haflinger deed het ook en nu ik haar voorwaartser rij doet ze het niet meer.