Goasse @ basiswork [Z1]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Re: Goasse @ basiswork [Z1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:47

Ziet er heel fijn uit!!

Je komt zeker ver! (vergeet niet voorruit te kijken :) )

Cartagena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:48

Wat een macho is dat zeg! :D Je hebt hem zo te zien ook heel netjes voor elkaar. Zoals al eerder gezegd, iets meer buiging bij het appuyement, maar vooral bij de schouderbinnenwaarts. Ik weet niet of je daar echt schouderbinnenwaarts reed, maar de schouder komt niet eens van de hoefslag af! Verder, veel succes met het uitzitten van die middendraf, je zit trouwens supernetjes. En veel succes op wedstrijd, gaat vast goed! :D

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 18:52

Er staat ook schoudervoor bij de foto, dus ik heb 'm lang niet zo scherp ingezet als nodig bij een schouderbinnenwaarts ;) Dat was mijn doel ook niet, was nu meer bezig hem iets te buigen en te zorgen dat hij daarin los bleef laten, wat hij soms moeilijk vindt.

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:58

Iepke schreef:
Miss_kell schreef:
Hey marieke!

Wat toevallig zeg dat ik jou hier tegenkomt! Wat een onwijs mooie fries zeg! :wow:
Hoe kan ik op jou nou weer commentaar hebben haha! De dingen zijn in principe wel genoemd..maarja dan ook meer omdat het moet :P

Succes!

Kelly! Jij ook hier, leuk! :D En ehh, bedankt!!

En ja, de buiging, daar ben ik hard mee bezig ;)

ach, als je hem net weer aan het oppakken bent moet je niet te streng zijn ;-) vind het al onwijs knap wat je met een fries bereikt..heb een paar weken geleden weer op een fries gereden, dat blijft hard werken zeg!!
Rijd je diego nog wel eens? das pas een ander verhaal hahaha!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:36

Marieke zoals gewoonlijk het ziet er weer heerlijk uit :D

Je weet waar je mee bezig bent en kent zijn zwakke en sterke punten dus heb ik niks aan toe te voegen verder lekker doorgaan ;) en wanneer krijgen we weer foto´s van die andere zwarte kanjer van je?

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 19:44

Dat andere lekkere ding ben ik weer aan het oppakken, toevallig vanmorgen weer voor het eerst opgestapt na zijn ijsvrij :P
Dus over een tijdje weer, haha.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:08

Hij ziet er erg goed uit hoor Marieke!!
Hij ging echt steeds beter lopen..
Buiging moet inderdaad soms nog beter, maar ik weet dat je daar hard aan werkt ;)

suuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:14

Nou, het commentaar is allemaal al wel gegeven, daar heb ik verder niks op te zeggen.
Maar ik wou toch even zeggen, dat ik het echt een prachtig mooi paard vind! super mooi!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:16

Dit soort plaatjes zou ik vaker willen zien op bokt! Vind dat je en hele nette houding hebt, je paard fantastisch rijdt, de kracht straalt er absoluut van af. Zo te zien gaat het super met jullie, ga zo door!! Topcombinatie.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:20

Wauw , chapeau !!

Miss commentaar (moi) heeft dit keer geen commentaar!

Tuurlijk wat schoonheidsfoutjes , maar pwoh wat heb jij m op een enorm paardvriendelijke manier, zalig aan het lopen !

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:24

_karin_ schreef:
Dit soort plaatjes zou ik vaker willen zien op bokt!

Ik ook, mooi :-) Hij doet echt erg zijn best voor je +:)+

Romyhcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:50

ziet er netjes uit!!!!
hij loopt ook moooi nageeflijk!;)

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:53

wat een prachtig paard heb je zeg, ik ben echt jaloers.. in 1 woord wauw!
rijden ziet er goed, wat kleine verbeterpuntjes maar die zijn al genoemd
veel succes nog samen! :D

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:30

Ik zal deze foto's is aan Sjoeke laten zien, kan ze nog een hoop van leren :D

Nee maar ziet er heel netjes uit! Het meeste commentaar is denk ik al gegeven. Je ziet netjes en de foto's geven een eerlijk beeld. Ga zo door!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:36

ff off topic.... vanaf het M1 zijn sporen toch verplicht????

maar omdat mijn bericht anders verwijderd word probreer wat rechter op te blijven zitten bij het wegrijden

veel succes nog samen

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:13

chelletju schreef:
ff off topic.... vanaf het M1 zijn sporen toch verplicht????

maar omdat mijn bericht anders verwijderd word probreer wat rechter op te blijven zitten bij het wegrijden

veel succes nog samen

Ja, sporen zijn vanaf het M1 verplicht, maar dat betekent gelukkig niet dat ik ze thuis ook om moet doen ;)

@Bandida: Ja, doet hij ook, hij wil echt graag met je meedenken en hard werken, fijn karakter!

Verder, bedankt iedereen voor de leuke reacties! :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:22

SUPER!!! ziet er heeeeeeeeeeeel goed uit.
Ik kan mij voorstellen dat het moeilijk is om te blijven zitten in middendraf, maar probeer iets rechter te zitten dan.
Verder : geweldig goed. Een voorbeeldfunctie.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:27

Ik heb vanavond met les geprobeerd middendraf te rijden én te blijven zitten: Moeilijk, haha.
Als ik rechter ga zitten heb ik het idee dat ik na de halve lange zijde zo zit te stuiteren, dus mochten jullie daar nog tips voor hebben ;)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:12

Iepke schreef:
Ik heb vanavond met les geprobeerd middendraf te rijden én te blijven zitten: Moeilijk, haha.
Als ik rechter ga zitten heb ik het idee dat ik na de halve lange zijde zo zit te stuiteren, dus mochten jullie daar nog tips voor hebben ;)

hoi Marieke, we hebben elkaar al eens gezien he? :)

die middendraf, je zou kunnen proberen met kleine stukjes die wél goed zijn, en vandaar verder opbouwen.
moeilijk zitten betekent meestal dat je paard toch niet voldoende draagt om je echt 'mee' te nemen op z'n rug.
voorzichtig verruimen, en voelen wanneer het dragen verandert in stuiteren - dan ben je eigenlijk al over het kritieke punt heen en moet je terug naar je basis waar het wél goed is. als dat in het begin maar één of twee pasjes zijn, nou dan zij het maar zo. het gaat er om dat het góed is. :)
dus in het begin is het belangrijk dat je misschien wat minder probeert te verruimen, maar dat de balans bewaard blijft, en je blijft voelen dat hij je echt op z'n rug meeneemt in een uit te zitten deining.
heb je dat voor elkaar, dan kun je gaan uitbouwen naar meer pasjes, en later ook naar een wat grotere verruiming.

het gaat vooral om de kwaliteit van de beweging, het door de rug zijn. met stuiteren kom je niet verder, dus een pasje terug doen is helemaal niet erg!

wie weet zien we elkaar binnenkort weer op de velden! :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:14

Super mooie fries! Wat heeft hij voor plekken in zijn "knieholtes"?

ImmieYv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:22

Ziet er goed uit zeg! heel ontspannen, erg mooie, ontspannen aanleuning! veel succes met de wedstrijden!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:25

Ja, we hebben elkaar inderdaad al eens gezien!
Heel erg bedankt voor het commentaar, hier kan ik wat mee!
Zit natuurlijk wel wat in, ik merk met de training ook dat hij na het opwarmen mij al veel beter laat zitten. En heb zonet met rijden inderdaad ook gemerkt dat ik met snel schakelen, dus korte stukjes ook beter zit, maar dan ben ik meer bezig met zijn houding dan met echt middendraf rijden.

Ik heb echt heel veel zin om weer met hem te starten, dus inderdaad wie weet tot binnenkort! :D

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:27

_coquette_ schreef:

Hij heeft last van mok, tenminste, dat denken we ;) De plekken willen alleen niet echt weg, van alles al geprobeerd... Hij heeft er geen last van, en dat het zo opvalt is omdat ik het haar eromheen weggeknipt heb, zo is het makkelijker te behandelen.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:30

Iepke schreef:
_coquette_ schreef:

Hij heeft last van mok, tenminste, dat denken we ;) De plekken willen alleen niet echt weg, van alles al geprobeerd... Hij heeft er geen last van, en dat het zo opvalt is omdat ik het haar eromheen weggeknipt heb, zo is het makkelijker te behandelen.

Een fries bij ons op stal heeft dat ook.. Bij hem ging het ook niet weg en werd het naarmate de tijd alleen maar erger.. Nu heeft ze een middel tegen raps (weet niet of je het zo schrijft) maar daardoor laten de korsten los en groeit er weer nieuw haar op.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:45

Het wordt gelukkig niet erger, blijft eigenlijk hetzelfde... Maar wat voor middel gebruikt ze, weet je dat zo?