pallermo @ marienheem L springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:55

_danieke_ schreef:
mm in vind mijn houding niet zo vreselijk en vind dan mijn handen altijd wel goed mee naar voren heb maargoed ;), wat zou ik er volgens jou aan moeten verbeteren ??? (tips)

Ik denk dat onley bedoelt dat je paard door de snelheid en dat jij wat tegenwerkt boven de sprong je paard zn rug gaat wegduwen en vlak gaat springen.
Dus ipv de hoogte in de breedte in.
Ik vind dat je best netjes rijd en jouw paardje is zo te zien niet de makkelijkste ( ik heb ook een bom op pootjes ;) ) en dat is best moeilijk rijden als ze heet worden.
Die hebben al snel de neiging om snelheid te maken ipv de hoogte op te zoeken en dan krijg je al snel het wegdrukken van de rug.
Probeer anders een/twee meter na de sprong even een korte ophouding te maken richting de andere sprong dat wil nog weleens wat helpen.
Probeer iets meer mee te komen ( en te blijven) boven de sprong.
En geef je handen ietsje meer mee boven de sprong.
Verder erg leuk paard,best nette houding en zeer zeker geen slecht parcours

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 13:19

onley schreef:
ik vind dat je je handen wel tijdens de sprong mee naar voren mag doen wat je niet altijd doet
en ook boven sommige sprongen blijf je gewoon op je bips zitten
dus help je paard ook hier en kom in die verlichte zit ben niet bang om te springen, als je springt ;)

je paard springt niet verkeerd maar vergeet soms zijn rug mee te nemen dit kan komen doordat die de ruimte niet krijgen boven de sprong (hoeft niet altijd)

sorry ik zal dan wel verkeerd kijken, maar ik zie wel dat ik uit het zadel kom en mijn handen naar voren doe. ik ben zeker niet bang om te springen anders ging ik wel dressuur rijden. en ik heb wel een foto dat je ziet dat het paard alle ruimt heeft boven de sprong de teugels hangen daar zelf in boogjes maargoed bedankt dat je meedenkt aan het verbeteren, maar ik denk niet dat ik er iets mee doen ;)

ccathalijne

Re: pallermo @ marienheem L springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:24

k vind ook dat je wel iets meer naar voren mag komen, je klapt een beetje terug halverwege de sprong en dat zal een aardige klap maken in de rug van je paard

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:59

Niet te snel terug gaan zitten (maar dat is al gezegd), verder vond ik het basis parcours erg netjes eigenlijk :) ! Zeker als je nog niet zo lang aan het springen bent!
Wel vond ik hem naar het einde toe te snel gaan. En voor de barrage vertrok je in een goed tempo, maar ging je hem toch nog voor de sprong even benen bij geven, terwijl zijn tempo zeker al vlot genoeg was! Ik snap wel dat een barrage op tijd is, maar er riep al iemand "geen risico's nemen". En verder: tip: als je in een barrage een gewoon vlot, maar geen super vlot tempo neemt, kan je ook veel korter draaien, en het is daarmee, dat je tijd kan winnen :) !

Succes verder nog, paardje ziet er ook erg leuk uit trouwens! Springt er met het grootste gemak over! Gaat een keer groot/klein, dat heb je wel nodig als je nog niet zo lang bezig bent! Alleen wel zien dat hij dat blijft doen, want als je zo snel gaat terug zitten, als het hoger en breder wordt, kan hij wel eens te snel zakken met zijn achterhand, en op de balk kletsen, en een beetje voorzichtig paard (en zo ziet de jouwe er toch uit), die doet dat geen 5 keer :) !

Maar met nog wat les komt het zeker wel goed !

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 07:16

thanks voor de tip. tja het eerste parcours ik reed hem daar gewoon door, omdat ik gewoon zonder weigeringen rond wou komen,wa nt die maakte hij de laatste tijd. en de barrage: degene die dat zij "geen risico's nemen"was mijn vader omdat ik eigenlijk niet zo kort zou gaan draaien ;) verder bedankt voor de tip ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 07:28

_danieke_ schreef:
onley schreef:
ik vind dat je je handen wel tijdens de sprong mee naar voren mag doen wat je niet altijd doet
en ook boven sommige sprongen blijf je gewoon op je bips zitten
dus help je paard ook hier en kom in die verlichte zit ben niet bang om te springen, als je springt ;)

je paard springt niet verkeerd maar vergeet soms zijn rug mee te nemen dit kan komen doordat die de ruimte niet krijgen boven de sprong (hoeft niet altijd)

sorry ik zal dan wel verkeerd kijken, maar ik zie wel dat ik uit het zadel kom en mijn handen naar voren doe. ik ben zeker niet bang om te springen anders ging ik wel dressuur rijden. en ik heb wel een foto dat je ziet dat het paard alle ruimt heeft boven de sprong de teugels hangen daar zelf in boogjes maargoed bedankt dat je meedenkt aan het verbeteren, maar ik denk niet dat ik er iets mee doen ;)

goed dat blijf je toch lekker lui op je kont zitten en net achter de beweging in zitten van je paard
ook al help je hem daar totaal niet mee maar goed niet mijn paard niet mijn probleem ;)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:11

Je kijkt idd verkeerd Danieke. Je zit wel degelijk achter de beweging, je handen gaan dus niet ver genoeg naar voren en je paard gaat daardoor echt zonder rug springen. We willen je graag wat advies geven, of je daar iets mee doet is aan jou...

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:18

ik zeg niet dat ik het helemaal goed doe, maar zij zei dat ik helemaal niet uit het zadel kom en helemaal niet mijn handen mee nam wat ik dus wel deed alleen niet genoeg ;) ik heb er ook wel op gelet vorig weekend in saasveld en volgens mij is het nu wel beter. ik ging ook wat terug omdat ik de laatste tijd wat stops had en dus niet in de hindernis wou als die stopte ;) ik kan er nu meer van opaan dat hij springt en nu ga ik gewoon weer goed mee :D

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:42

Mooi zo
als je iig maar van je fouten leert en probeert wat op te steken van kritiek en adviezen, dan komt het allemaal goed!
succes nog!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:43

dankje, ja ik sta wel open voor kritiek maar mits het te recht is ;)