wat vind jij van een martingaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:09

een martingaal vind ik een prima hulpmiddel, want als jij je paard gewoon netjes rijdt, dan werkt de martingaal helemaal niet...alleen als je paard echt zodanig zijn hoofd naar boven doet dan werkt het in...(moet de martingaal niet te kort zijn natuurlijk) ook als je je paard helemaal niet naar beneden rijdt, maar gewoon lekker met losse teugels rijdt dan heeft de martingaal ook geen inwerking...dus ik vind het een prima ding

@Sonja: dat vind ik nou ook...hangen heb ik nog nooit gezien op een martingaal en elastieken zijn echt verschrikkelijk...zelfde als een slofteugel...is gewoon je paard DWINGEN in een bepaalde positie te lopen

_Lotteke

Re: wat vind jij van een martingaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:27

ben het wel met sonja eens

_manuela_

Re: wat vind jij van een martingaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:31

Mijn paard heeft ook een martingaal. niet omdat hij die nodig heeft maar omdat ik die nodig heb. ik begin nu langzaam een vastere hand te krijgen en de martingaal vermindert een beetje de last die het paard heeft van mijn losse handen. Mijn paard heeft er dus juist voordeel van.